Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Hallitus aikoo nostaa terveyskeskusmaksuja entistä useammin - iskisi eläkeläisiin ja työttömiin, sanoo tutkija

Vierailija
20.06.2025 |

"Hallitus aikoo sitoa sosiaali- ja terveydenhuollon maksut hyvinvointialueindeksiin. Tämä tarkoittaa sitä, että maksut nousevat todennäköisesti inflaatiotakin nopeammin."

https://yle.fi/a/74-20165588

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus ei edes VOI päättää siitä asiasta.

Totta kai voi, valtio rahoittaa hyvinvointialueet. 

Vierailija
22/43 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oottekos tyytyväisiä veronalennuksiin? Saitte huonommat ja kalliimmat julkiset palvelut, ei pysty käymään enää hoidossa julkisella kun maksaa kohta enemmän kuin yksityisellä käynti.

Niin, mihin veroalennuksiin? Itse saan veroalennuksena 16 euroa vuodessa enemmän, mutta oikeasti menee ihan viudusti miinukselle ale, koska työmatkakustannusten omavastuu nousi ja kilometrikorvaus väheni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeus terveydenhoitoon kuuluu jatkossa siis vain rikkaille.

Ei sinne nytkään kovin matalalla kynnyksellä voi lähteä, jos työttömänä on. Lääkkeistäkin pitää diabetes- ja kolesterolilääkkeet jättää ostamatta, vaikka ne eivät kovin kalliita olekaan. Kun päiväbudjetti on asumisen jälkeen 9€, niin kaikkea ei voi saada. Täältä korvesta maksaa jo pelkät bensat lääkäriin kahden päivän rahat.

Onko joku syy miksi et hae toimeentulotukea että saisit maksusitoumuksen apteekkiin?

On siihen. 2.9 hehtaaria joutomaata, jonka Kela katsoo sellaiseksi omaisuudeksi, että se pitäsi realisoida. Kyseessä on perintöosuus tämän saman talon maista, missä asun ja minkä olen ostanut erikseen. Jos se kuuluisi tonttiin, saisin tukia, mutta kun se on irrallaan saan vain työmarkkinatukea.

Vierailija
24/43 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei toki koske rikkaita, joilla on työterveyshuolto.

Erikoissairaanhoidon maksut on toki kaikille jo liikaa. Kun sairastut, toimeentulo on hetkessä köyhyystasola, kun sairaspäiväraha laski.

Vierailija
25/43 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Republikaanit kommentoi tähän, että.me kuollaan kuitenkin kaikki.

Ei se haittaa, että köyhät kuolee nopeammin.

Vierailija
26/43 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se maksaa, joka käyttää. Kannattaa olla työssä, jolloin käyttäjä on työnantaja.

Suomessa on tämä hallitus tehnyt 200 työtöntä lisää joka päivä.

Eli tervetuloa keskituloisten kurjuus. Olet 8 viikon päässä köyhyydestä.

Vierailija
27/43 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taas osuu heikompiin. sairaat kun harvoin käy töissä

Valivalivaliuliuliuli kun et muuta osaa, uskottavuus mennyt aikoja sitten.

Vierailija
28/43 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oottekos tyytyväisiä veronalennuksiin? Saitte huonommat ja kalliimmat julkiset palvelut, ei pysty käymään enää hoidossa julkisella kun maksaa kohta enemmän kuin yksityisellä käynti.

Niin, mihin veroalennuksiin? Itse saan veroalennuksena 16 euroa vuodessa enemmän, mutta oikeasti menee ihan viudusti miinukselle ale, koska työmatkakustannusten omavastuu nousi ja kilometrikorvaus väheni.

Persut on duunarin puolella. Ole tyytyväinen 16e veroaleen. Siksi PS.

Vierailija
29/43 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tyyliin mätänee hampaat suusta. Ei ole vara hoidattaa niitä, enkä ole edes työtön, mutta pienituloinen yh. Poistatan sitä mukaa, kun murenee suuhun. Lapsella täydet vakuutukset sairauksien ja tapaturmien varuilta, ja ilman niitä olisinkin ollut lirissä, koska ei olisi ollut vara maksaa. Omistusasujana ei saa pennin jeesustakaan tukia, koska menot katsotaan vähän eri tavalla kuin vuokralla. Jos taas en asuisi omistusasunnossa, niin olisin työssäkäynnistä huolimatta ttt-asiakas. Tosi järkevää.

Persut olivat ne neropatit, jotka lakkauttivat asumistuen omistusasujilta. Siis Perussuomalaiset. Kannatus siitä meni, mutta laki jäi.

Miksi muiden sun kämppää kuuluisi maksaa? Tiedätkö että se raha voi olla pois vielä pienituloisimmilta kuin itse olet, taidat vaan olla itsekäs minä minä tyyppi.

Vierailija
30/43 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tyyliin mätänee hampaat suusta. Ei ole vara hoidattaa niitä, enkä ole edes työtön, mutta pienituloinen yh. Poistatan sitä mukaa, kun murenee suuhun. Lapsella täydet vakuutukset sairauksien ja tapaturmien varuilta, ja ilman niitä olisinkin ollut lirissä, koska ei olisi ollut vara maksaa. Omistusasujana ei saa pennin jeesustakaan tukia, koska menot katsotaan vähän eri tavalla kuin vuokralla. Jos taas en asuisi omistusasunnossa, niin olisin työssäkäynnistä huolimatta ttt-asiakas. Tosi järkevää.

Persut olivat ne neropatit, jotka lakkauttivat asumistuen omistusasujilta. Siis Perussuomalaiset. Kannatus siitä meni, mutta laki jäi.

Miksi muiden sun kämppää kuuluisi maksaa? Tiedätkö että se raha voi olla pois vielä pienituloisimmilta kuin itse olet, taidat vaan olla itsekäs minä minä tyyppi.

Hanki empatia niin tiedät.

Vierailija
31/43 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää rahaa pörriäisille ja terveystaloille rikkaiden luulotautien hoitamiseen. Köyhät kuolkoon pois. Kiitos persut.

Vierailija
32/43 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin laittaa muut maksamaankin, mutta jos tähän joku järki saataisiin. Eihän minun tarvitsisi kuin myydä talo ja jäädä vuokralle. Tämän saa myydä vaikka viidellä tonnilla tässä markkinatilanteessa. Alle vuodessa alkaisi tuet rullata kuitenkin, jos ei heti. Oikein kun vetäisin tiukasti kaikki tuet, niin saisin laskutettua oman metsän puutkin sinulta.

Vierailija
33/43 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut on duunarin puolella. Ole tyytyväinen 16e veroaleen. Siksi PS.

Halvalla meni! 1,2€ kuukaudessa.

Vierailija
34/43 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää rahaa pörriäisille ja terveystaloille rikkaiden luulotautien hoitamiseen. Köyhät kuolkoon pois. Kiitos persut.

Ennemmin näille kuin lorvikatarria "sairastaville" itsekkäille ja empatiakyvyttömille sossupummeille.

Vierailija
35/43 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis evakko menee ostamaan itselleen vakuutusyhtiöstä matka ja sairausvakuutuksen niin pääsee yksityisille.  Heillä on tukirahat jo. 

Vierailija
36/43 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evakko voi ostaa matkavakuutuksen. 

Vierailija
37/43 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei. Itsellä vaativa hammasremontti. Pääsin pitkän odotuksen jälkeen julkiselle ja maksukatto täyttyi. Olisin maksanut yksityisellä n. kaksi ellei kolme kertaa enemmän. Älä hullujasi puhu.

Vierailija
38/43 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuki voi olla määrä aikainen 1-4 vuotta .  Ammattiin pitää valmistua eikä elää loppuelämää opiskelijana. 

Vierailija
39/43 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamme aina vain enemmän veroja, mutta saamme niiden vastineeksi aina vain vähemmän. Miksi? Koska eliitti on ahne ja haluaa vetää välistä aina vain leveämmän siivun.

Tee työtäs laulellen ja maksele verojas iloiten...

Vierailija
40/43 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne nytkään kovin matalalla kynnyksellä voi lähteä, jos työttömänä on. Lääkkeistäkin pitää diabetes- ja kolesterolilääkkeet jättää ostamatta, vaikka ne eivät kovin kalliita olekaan. Kun päiväbudjetti on asumisen jälkeen 9€, niin kaikkea ei voi saada. Täältä korvesta maksaa jo pelkät bensat lääkäriin kahden päivän rahat.

Onko joku syy miksi et hae toimeentulotukea että saisit maksusitoumuksen apteekkiin?

On siihen. 2.9 hehtaaria joutomaata, jonka Kela katsoo sellaiseksi omaisuudeksi, että se pitäsi realisoida. Kyseessä on perintöosuus tämän saman talon maista, missä asun ja minkä olen ostanut erikseen. Jos se kuuluisi tonttiin, saisin tukia, mutta ku

No jos noin olisi oikeasti niin kysymys kuuluu mikset viljelee sitä peltoa tai vuoraa se. Tai pidä myynti elukoita tai kanalaa. Poneja. Mikset kasvata kaalia ja punajuuria. Ei lopu ruoka jos kylvää. Myyntiä. Vuokraa huoneita. Pidä majataloa. Ota lehmä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi