Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattiliittoväen ahneus on käsittämätöntä!

Vierailija
20.06.2025 |

Nämä lakot. Tässä taloustilanteessa jotkut raha-ahneet ulosmittaavat kaiken, eikä millään tunnun olevan väliä. Esim. Finnarin lakko.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen ongelma on 10 prossaa liian pienet palkat ja saman verran liian korkeat hinnat jotka johtuu kapitalistien pohjattomasta ahneudesta.

Elinkeinoelämän keskusliiton (EK) puheenjohtaja totesi aiemmin, että suomalaisten palkat ovat 10-15% liian korkeat. Tämä arvio herätti kiivasta keskustelua ja kritiikkiä, erityisesti kun puheenjohtajan omat tulot olivat huomattavasti korkeammat, kertoo Iltalehti. 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005124199.html

"Palkalla ei tarvitse tulla toimeen" 

Ystävällisin terveisin, EK

Vierailija
62/89 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää, kun yrittäjänä saan myytyä firman työtunteja asiakkaalle huippuhinnalla, minua pidetään taitavana liikemiehenä.

Kun työntekijänä neuvottelen itselleni kunnon palkan työstäni, minua sanotaan ahneeksi kommunistiksi ja rettelöitsijäksi? 

Mikä ero?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on huvittavaa kun hallitus yrittää tuhota ammattiliittoa ja sitten patsastelee, että ihmisten ostovoima nousee hallituskauden aikana. 

Ostovoiman nousun syy on kuitenkin valtaosalla nimenomaan ammattiliittojen taistelemat palkankorotukset. 

Vierailija
64/89 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä enää sympatiaa ilmailualan ihmisille. Joka viikko ovat lakossa. Oma perheenjäsen tällakin hetkellä jumissa ulkomailla, koska finnair perui heidän lentonsa. Itse kun matkustin pari viikkoa sitten, niin olin onnekas kun lennot sattui lakkopäivien väliin. Finnairin aspaa hoitaa ilta-aikaan intialaisella aksentilla englantia puhuvat aspat. Finnair joutais mennä kokonaan konkkaan tai myisivät sen jollekin ulkomaalaiselle omistajalle. Työttömistä varmasti löytyis uusia työntekijöitä tekemään noikin hommat. Ensi viikolla ilmeisesti taas lakko jos eivät pääse taas sopuun maanantain neuvottelussa. Valtion tulisi jo puuttua tähän!

Vierailija
65/89 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää, kun yrittäjänä saan myytyä firman työtunteja asiakkaalle huippuhinnalla, minua pidetään taitavana liikemiehenä.

Kun työntekijänä neuvottelen itselleni kunnon palkan työstäni, minua sanotaan ahneeksi kommunistiksi ja rettelöitsijäksi? 

Mikä ero?

Kuten totesin syynä on kapitalistien pohjaton ahneus.

Vierailija
66/89 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä enää sympatiaa ilmailualan ihmisille. Joka viikko ovat lakossa. Oma perheenjäsen tällakin hetkellä jumissa ulkomailla, koska finnair perui heidän lentonsa. Itse kun matkustin pari viikkoa sitten, niin olin onnekas kun lennot sattui lakkopäivien väliin. Finnairin aspaa hoitaa ilta-aikaan intialaisella aksentilla englantia puhuvat aspat. Finnair joutais mennä kokonaan konkkaan tai myisivät sen jollekin ulkomaalaiselle omistajalle. Työttömistä varmasti löytyis uusia työntekijöitä tekemään noikin hommat. Ensi viikolla ilmeisesti taas lakko jos eivät pääse taas sopuun maanantain neuvottelussa. Valtion tulisi jo puuttua tähän!

Niin tai työnantajan pitäisi ehkä suostua palkankorotuksiin yleisen linjan mukaan. Ei se se mitenkään vaikeaa ole? Hitler muuten aikoinaan hyökkäsi ensimmäisenä ammattiliittojen kimppuun pyrkimyksenä lakkauttaa ne joten onkohan tässä otettu oppia kansallissosialismista? Persut kun niin ärhäkkäästi ovat liittojen kimpussa.

Vierailija
67/89 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on huvittavaa kun hallitus yrittää tuhota ammattiliittoa ja sitten patsastelee, että ihmisten ostovoima nousee hallituskauden aikana. 

Ostovoiman nousun syy on kuitenkin valtaosalla nimenomaan ammattiliittojen taistelemat palkankorotukset. 

Noilla taistelluilla korotuksilla saa murto-osan siitä mitä saa vaihtamalla työpaikkaa ja esittämällä sopivan palkkatoiveen uudelle työnantajalle.

Vierailija
68/89 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä enää sympatiaa ilmailualan ihmisille. Joka viikko ovat lakossa.

Varmaan olisi työnantaja voinut halutessaan tehdä sopimuksen, jolloin olisi töissä oltu normaalisti, mutta kun ei kelpaa.

Ihan älytön tämä nykymeno työnantajilta, että Tupoa ei tehdä, mutta kuitenkin kaikki saavat täsmälleen samat korotukset. Eli sen sijaan, että neuvoteltaisiin kaikki yhdessä, niin Teollisuusliitto vastaa yksin kaikkien korotuksista.

Vierailija
69/89 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tai työnantajan pitäisi ehkä suostua palkankorotuksiin yleisen linjan mukaan. Ei se se mitenkään vaikeaa ole? Hitler muuten aikoinaan hyökkäsi ensimmäisenä ammattiliittojen kimppuun pyrkimyksenä lakkauttaa ne joten onkohan tässä otettu

Onpa taas väsynyttä vastakkainasettelua. Itse en kuulu liittoon enkä kirkkoon koska ei ole tarvetta kummankaan jäsenyydelle, mutta ymmärrän senkin että ihmisillä on erilaisia näkökantoja enkä ajattele että liiton jäsenet kannattaa Stalinia.

Vierailija
70/89 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähän voi mennä finskille laukkuja roudaamaan 1800 brutolla.Asumiskustannukset nostettu tappiin ja noita hommia ei voi tehdä etänä Pihtiputaalta tai möksältä laiturin nokassa.

Vierailija
71/89 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla taistelluilla korotuksilla saa murto-osan siitä mitä saa vaihtamalla työpaikkaa ja esittämällä sopivan palkkatoiveen uudelle työnantajalle.

Tämä on totta, mutta vaatii vähän keskivertoa enemmän osaamista. Nimim. n 12% korotus työnantajaa vaihtamalla.

Vierailija
72/89 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis haluat,  Finnairin menevän konkkaan. Ja valtion pitäisi puuttua Finnairin toimintaan. Siis Finnairin, joka on valtionyhtiö.

Sinähän se neropatti olet.

Vierailija
73/89 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta, mutta vaatii vähän keskivertoa enemmän osaamista. Nimim. n 12% korotus työnantajaa vaihtamalla.

Palkka on vain osa liittojen neuvottelemista eduista. Ehkä sinun pitäisi kokeilla miltä tuntuu aloittaa neuvottelut nollasta ilman että pohjalla olisi mitään sopimuksia. Palkka kyllä nousee kokemuksen myötä aina jos sille on kysyntää.

Vierailija
74/89 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meiltä työttömiltä leikataan ja jotkut lakkoilee jotta saavat lisää. Onko oikein?

Ammattiyhdistykset eivät koskaan ole välittäneet työttömistä. 

Miksi olisivat? Eivät ole lähtökohtaisesti työttömien asiaa ajava järjestö. Mutta enempi työttömien asialla kuitenkin kuin EK tai kokoomus.

Vierailija
75/89 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän voi mennä finskille laukkuja roudaamaan 1800 brutolla.Asumiskustannukset nostettu tappiin ja noita hommia ei voi tehdä etänä Pihtiputaalta tai möksältä laiturin nokassa.

Sä oot itse pistänyt nimesi työsopimukseen jossa on kerrottu liksa. Vaihda alalle jolla maksetaan enemmän.

Vierailija
76/89 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tai työnantajan pitäisi ehkä suostua palkankorotuksiin yleisen linjan mukaan. Ei se se mitenkään vaikeaa ole? Hitler muuten aikoinaan hyökkäsi ensimmäisenä ammattiliittojen kimppuun pyrkimyksenä lakkauttaa ne joten onkohan tässä otettu

Tässähän riidellään ylesitä linjaa korkeammista korotuksista. Finnair on taloudellisesti muutenkin vaikeuksissa. Menee varmaan myyntiin tämän lakkoilun takia. Saa sitten maltalainen henkilöstö jatkaa näoden lakkoilijoiden töissä. j

Vierailija
77/89 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toveri Koivisto kiteytti osuvasti oman, SDP:n ja AY-liikeiden ideologian, ei riitä että saa enemmän, pitää saada enemmän enemmän.

Vierailija
78/89 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväosaiset ovat tuollaisia. Mitä suuremmat tulot, sen kohtuuttomammat vaatimukset. Kyllä lentäjät pärjäisivät pienemmälläkin, mutta niin pärjäisivät yhtiön johtajatkin.

Vierailija
79/89 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tai työnantajan pitäisi ehkä suostua palkankorotuksiin yleisen linjan mukaan. Ei se se mitenkään vaikeaa ole? Hitler muuten aikoinaan hyökkäsi ensimmäisenä ammattiliittojen kimppuun pyrki

Finnairin oma ongelma. Asiakas on se joka lopulta päättää miten yhtiön käy. Aivan sama jokaisen yrityksen kohdalla niin asiakaskato kaataa yrityksen kuin yrityksen. Siinä mielessä kannattaisi kohdella hyvin työntekijöitään jos aikoo jatkaa liiketoimintaa.

Vierailija
80/89 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toveri Koivisto kiteytti osuvasti oman, SDP:n ja AY-liikeiden ideologian, ei riitä että saa enemmän, pitää saada enemmän enemmän.

No mutta sehän menee yksi yhteen kapitalismin kanssa vai mitä? Ei riitä että saa enemmän voittoa vaan pitää saada enemmän enemmän??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi