Miksi ihmiset kyselee täällä kaikenmaailman asioista vaikka ne saisi helposti selville itsekin?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Koska tämä on keskustelupalsta. Siksi. Keskusteluun kuuluvat myös kysymykset.
Ei kuulu henkilö ja yksityistietojen kalastelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tämä on keskustelupalsta. Siksi. Keskusteluun kuuluvat myös kysymykset.
Ei kuulu henkilö ja yksityistietojen kalastelut.
Voit olla vastaamatta kysymyksiin, tiedätkö sen.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on keskustelupalstan idea.
Juuri näin, ihminen on sosiaalinen olento. Keskustelu on tärkeä osa mielekästä elämää.
Ennenkun löysin tämän palstan en tajunnutkaan kuinka tyhmää porukkaa suurin osa suomalaisista on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä niinkään, etteikö sais googlella selvää. Vaan mahdollisesti kokemuksia asiasta kuin asiasta.
Niin, eli just niitä älyvapaita vastauksia. Noudatatko sä sitten jokaista saamaasi ohjetta mitä täällä tarjotaan? Kai sä ymmärrät, että täällä valtaosa vastaajista on elämänkoululaisia ja muita syrjäytyneitä kahjoja?
Olen eri.
Nimenomaan siksi kyselen kokemuksia täällä, koska täältä saa ajatuksia eri viiteryhmistä. Jos kavereiden kanssa juttelen, niin olemme samaa maata ja ajatukset pyörivät samoja ratoja pitkin. Täältä saa avarampaa näkökulmaa. Ei se tarkoita, että ohjeita noudatetaan, vaan se tarkoittaa oman ajattelun laajentamista.Ja mitä kauppojen aukioloaikoihin tulee, niin saa yleisnäkemyksen eikä tarvitse joka lähikauppan aukioloaikoja erikseen googlet
Jos aiot mennä kauppaan x, niin mihin tarvit yleisnäkemystä muiden kauppojen aukioloajoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä niinkään, etteikö sais googlella selvää. Vaan mahdollisesti kokemuksia asiasta kuin asiasta.
Niin, eli just niitä älyvapaita vastauksia. Noudatatko sä sitten jokaista saamaasi ohjetta mitä täällä tarjotaan? Kai sä ymmärrät, että täällä valtaosa vastaajista on elämänkoululaisia ja muita syrjäytyneitä kahjoja?
Olen eri.
Nimenomaan siksi kyselen kokemuksia täällä, koska täältä saa ajatuksia eri viiteryhmistä. Jos kavereiden kanssa juttelen, niin olemme samaa maata ja ajatukset pyörivät samoja ratoja pitkin. Täältä saa avarampaa näkökulmaa. Ei se tarkoita, että ohjeita noudatetaan, vaan se tarkoittaa oman ajattelun laajentamista.Ja mitä kauppojen aukioloaikoihin tulee, niin saa yleisnäkemyksen eikä tarvi
No, nytkin opin uutta ihmismielestä: kaikki eivät näköjään ymmärrä analogioita.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on keskustelupalstan idea.
Mitä keskusteltavaa on esim. millainen sää Juhannuksena mahtaa olla kun sen voi katsoa itse säätiedoista? Tai jonkun kaupan aukioloajat.
Mihin yritykset tarvii pankkitunnukset kirjautumiseen . Mitä tekemistä pankilla on minkään muun kanssa kuin pankin. Entä mistä saa kun hävittää paperiset puhelinluittelot , niin ILMAISEKSI kysyttyä numeroita kuten ystävien . Voidaanko palauttaa paperiset luettelot . Kiitos. Miksi joku venäläinen kuvittelee että koko maapallo on yksin heidän ?? Onko harhojen syynä huumeet.
Miksi et tätäkin katsonut googlesta?
Vierailija kirjoitti:
Ennenkun löysin tämän palstan en tajunnutkaan kuinka tyhmää porukkaa suurin osa suomalaisista on
Samoin. Olen monesti ihmetellyt sitä, että kuinka jäätävän ilkeitä ihmiset ovat. Nykyään mietin muista ihmisistä, että he voivat hyvinkin olla täällä palstalla kettuilemassa ja polkemassa tuntemattomiakin ihmisiä maanrakoon. Tämä on heidän terapiapalstansa.
Täällä on pari todella aktiivista, joiden ajanviete on vain postailla tyhmiä kysymyksiä. Heidät tunnistaa helposti. Otsikossa on kysymys ja itse viestin sisältö on vain niin tai miten on. Ei millään tavalla avata tai alusteta sitä kysymystä. Ketjun avaaja ei palaa ketjuunsa koskaan. Hän alkaa vain keksimään seuraavaa kysymystä ja avaa uden ketjun. Näitä tällaisia avauksia tulee kymmeniä päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri.
Nimenomaan siksi kyselen kokemuksia täällä, koska täältä saa ajatuksia eri viiteryhmistä. Jos kavereiden kanssa juttelen, niin olemme samaa maata ja ajatukset pyörivät samoja ratoja pitkin. Täältä saa avarampaa näkökulmaa. Ei se tarkoita, että ohjeita noudatetaan, vaan se tarkoittaa oman ajattelun laajentamista.Ja mitä kauppojen aukioloa
Luuletko lähikauppasi muuttavan aukioloaikoja sen mukaan, minkä yleisnäkemyksen aukioloajoista saat vauvapalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyn, kun haluan kokemuksia. Google ei kerro sitä.
Onko Alko auki tänään? Onko kaupat auki tänään?
Tuota on muissakin keskustelupaikoissa. En löydä en tiedä en osaa onko auki onko...suurin osa ei varmasti edes yritä.
Luuletko lähikauppasi muuttavan aukioloaikoja sen mukaan, minkä yleisnäkemyksen aukioloajoista saat vauvapalstalla?
Minulla on 5-6 lähikauppaa. Minulle riittää tieto, onko kaupat yleisellä tasolla auki vai ei. Jos kaikki ei ole niin joku on.
Sitä Mäki ihmettelen. Tulloo mieleen eräs tietty nuori nainen......se keksi kysellä kaikkea mahdollista, ihan, kuin sille olis jäänyt kysely kausi päälle.....vaik se on jo ainakin 21-22-v. Vaikka se oli netis omal puhelimella lähes koko ajan ! Esim, et mitä on ne lapsi avioliitot...... No, senhän tietää jo lapsikin ! Ja et kun Stubb valittiin presidentiksi, olihan tää taas äänessä, et valittiin venäjän Putin.........ja et missä on Oulu, mis me asutaan ? Se ehdotti ekaksi Kuusamoa, sitten paria muuta kaukana oikeasta kohteesta, ja yks vielä ruotsin puolella ! Huomas, ettei se liiemmin kato uutisia ja säätä.......nykyään se on muualla, hyvä vain, et päästiin siitä nolouden prinsessasta eroon ! Mut ihan oikeesti, ihmiset, tarkistakaa ensin netistä ennen, kuin kyselette mitään !
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 5-6 lähikauppaa. Minulle riittää tieto, onko kaupat yleisellä tasolla auki vai ei. Jos kaikki ei ole niin joku on.
Eli jos yleisellä tasolla kaupat ovat auki niin joka tapauksessa lähdet ovelle katsomaan onko ne? Mikä järki? Vähemmällä vaivalla menet vaan suoraan katsomaan onko auki vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Nämä " älyvapaiden asioiden" kyselijät saa siitä jonkin omanlaisen tyydytyksen tunteen kun heidän tekstinsä julkaistaan. Oli siinä kysymyksessä sitten järkeä tai ei.
Ja pitävät niin fiksuna itseään kun eivät kykene mitään muuta asiaa käsittelemään kuin alapään eritteitä, toimintoja ja ääniä.
Hyvä kysymys! Ihmiset kyselevät kaikenlaisia asioita, vaikka tiedon voisi löytää itsekin, monista eri syistä. Tässä muutamia yleisiä syitä:
1. Helppous ja nopeus
Toiselta kysyminen on usein nopeampaa ja helpompaa kuin tiedon etsiminen itse, varsinkin jos tietää, että toinen osaa vastata nopeasti.
2. Sosiaalisuus
Kysymällä asioita ihmiset voivat luoda ja ylläpitää sosiaalisia suhteita. Yhteinen keskustelu ja tiedon jakaminen vahvistavat yhteisöllisyyttä.
3. Varmistuksen tarve
Vaikka tiedon löytäisi itse, moni haluaa varmistaa asian jonkun toisen mielipiteellä tai kokemuksella. Tämä tuo varmuutta ja luottamusta vastaukseen.
4. Laajempi näkökulma
Toiselta kysymällä voi saada erilaisia näkökulmia, kokemuksia tai vinkkejä, joita ei välttämättä itse osaisi etsiä tai ajatella.
5. Tiedon arviointi
Kaikkea netistä löytyvää tietoa ei voi pitää luotettavana. Siksi moni kysyy mieluummin ihmiseltä, johon luottaa.
6. Mukavuudenhalu tai laiskuus
Joskus kyse on ihan vain mukavuudenhalusta: miksi nähdä vaivaa itse, jos joku muu voi auttaa?
7. Epävarmuus tiedonhausta
Kaikki eivät osaa tai jaksa etsiä tietoa tehokkaasti, joten kysyminen tuntuu helpommalta.
Yhteenvetona:
Kyselemisessä ei siis ole mitään outoa se on luonnollinen osa ihmisten välistä vuorovaikutusta ja oppimista!
Mihin tarvitaan kokemuspohjaa onko alko/kauppa tänään auki?