Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sairastaa muistisairautta vai ei vaan kuuntele?

Vierailija
19.06.2025 |

Meillä on jo pidempään ollut se ongelma että lähes päivittäin joudun sanomaan erinäisistä asioista miehelle kun hän esim. kysyy jotain, että mähän just kaks minuuttia sitten sanoin sulle tämän tai esim. aiemmin päivällä tms.

Tämä on toistuvaa ja ollut sitä jo kuukausia. Hänellä ei ole mitään muita muistisairauden oireita. Ikää juuri 40v. Hän sanoi että varaa ajan testeihin. Nyt kysyin että onko varannut. Kuulema on. Kysyin milloin on aika, ei muista. Kysyin mihin on kirjoittanut sen ylös, ei muista.

Muutenkin ollut kommunikaatio-ongelmaa ja mua on alkanut rasittaa että hän ei selvästikään vain kuuntele mitä sanon, ihan sama mistä. Nyt hän on siis mielestään muistisairas ja minä häntä parkaa syyllistän.

Mitä mieltä, näinkö muistisairaus alkaa? Vai onko tämä taas yksi keino uhriutua ja tehdä minusta se pahis?

Joo tiedän, ainakin puolet vastauksista on varmasti sitä että eipä ihme ettei jaksa mua kuunnella mutta jospa joku järkeväkin vastaisi. Kommunikaatio on kuitenkin todella tärkeää ja jos siitä tulee tällainen ongelma, niin en aio kovin kauan olla häntä piinaamassa.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ei rakasta sinua enää, Eikä välitä sinusta enää-olet muuttunut huonekaluksi. Silloin mies ei kuule, eikä kuuntele sinua. 

Vierailija
22/56 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei kuuntele, koska sitä ei kiinnosta. Ei mitään sen syvällisempää. Laita luiskaan ja etsi joku, jota kiinnostaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis kuuntele ja ei käy töissä, mitä muita oireita on?

Vierailija
24/56 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ei ilmeisesti harrastuksia tai muuta elämää, jos 24/7 kotona. Masentunut, ei kiinnosta mikään? 

Lääkäriin tai asumusero. 

Vierailija
25/56 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko töissä? Luulisi, että sielläkin jo joku huomaisi?

Ei ole, 24/7 kotona.

Masentunut? 

Vierailija
26/56 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se kotokuulon alenema.

Sitähän se minunkin mielestäni on, mutta hänen mielestä ei. 

No hyvä sitten, jos menee lääkäriin.  Siellähän se asia selviää toivottavasti 

Vierailija
27/56 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ei kerta kaikkiaan rekisteröi mitään minun sanomaani, jos tekee jotakin muuta samanaikaisesti. Siis katsoo telkkaria, syö ym., ohi menee. Minun täytyy saada hänen huomionsa ensin, esim. sanomalla, että kuuntele, kuuletko, haloo. Ja jos on tosi tärkeä asia, niin paras vielä kysyä, että kuulitko varmasti. 

Vierailija
28/56 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän se minunkin mielestäni on, mutta hänen mielestä ei. 

Oletko varma että kuuli oikein kysymyksen. Kunhan vastasi jotain.

Minkä kysymyksen?

Vierailija
29/56 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tosiaan kätevä kodinhoitaja. Hän teeskentelee tyhmää, muistisairasta ja huomaa että otat koko ajan enemmän vastuuta kodista. Toivottavasti et hanki lapsia tuollaisen kanssa. 

On hankittu jo kauan sitten, kaksi vanhinta on jo aikuisia. Olemme siis olleet yhdessä teini-ikäisestä alkaen. Ja kyllä, olen kätevä kodinhoitaja ja hän teeskentelee muistisairasta. Jos et ymmärtänyt niin olen itsekin sitä mieltä. Hän on eri mieltä.

Vierailija
30/56 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siis kuuntele ja ei käy töissä, mitä muita oireita on?

Mitä muita oireita? Mitä tarkoitat?

Vierailija
31/56 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja ei ilmeisesti harrastuksia tai muuta elämää, jos 24/7 kotona. Masentunut, ei kiinnosta mikään? 

Lääkäriin tai asumusero. 

Kyllä, kotona 24/7. Miksi lääkäriin? Siellä on käynyt jo useasti aiemmin, siksi onkin kotona. On lääkitykset ym. olleet jo vuosia mutta tilanne on tämä. Ja minähän sanoin että on kuulema varannut ajan muistitesteihin mutta ei kuulema muista milloin se on.

Vierailija
32/56 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni ei kerta kaikkiaan rekisteröi mitään minun sanomaani, jos tekee jotakin muuta samanaikaisesti. Siis katsoo telkkaria, syö ym., ohi menee. Minun täytyy saada hänen huomionsa ensin, esim. sanomalla, että kuuntele, kuuletko, haloo. Ja jos on tosi tärkeä asia, niin paras vielä kysyä, että kuulitko varmasti. 

Tiedän mitä tarkoitat. En enää viitsi keskeyttää mitään kun silloinhan minä olen syypää kun keskeytän asioita. Mutta ei auta. Tuossa aiemmin jo annoin esimerkin että ei edes muista mistä olemme keskustelleet 2 minuuttia aiemmin. Tai siis minä luulin että keskustelimme mutta hänellä menee korvasta sisään ja samantien ulos.

Vierailija
33/56 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei kuuntele, koska sitä ei kiinnosta. Ei mitään sen syvällisempää. Laita luiskaan ja etsi joku, jota kiinnostaa. 

Niinhän mä olen sanonut. Mutta hän väittää että kiinnostaa. Ja minä olen inhottava ihminen kun muistisairasta kiusaan. On jo aiemmin sanonut että seuraamuksia on luvassa jos otan eron.

Vierailija
34/56 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin miehellä on vaatimuksena katsekontakti, jos oikeasti haluan saada asian perille. Hänen veljen vaimo puhui samaa. Miesaivot. 

Vierailija
35/56 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten vaihdevuodet alkavat aikaisemmin kuin naisten. 

Ja monet kokevat vaihdevuosissa erilaisia kognitiivisia eli tiedon käsittelyyn, havainnoimiseen ja muistiin liittyviä oireita. Näitä ovat esim unohtelut, asioiden mieleen painamisen vaikeus, keskittymisvaikeudet, herkkyys häiriötekijöille, vaikeus tehdä päätöksiä ja aivosumu. Tutkimusten mukaan tämän tyyppisiä oireita kokee noin puolet vaihdevuosi-ikäisistä.

Vierailija
36/56 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkin miehellä on vaatimuksena katsekontakti, jos oikeasti haluan saada asian perille. Hänen veljen vaimo puhui samaa. Miesaivot. 

Ihan oikeasti kun häntä ei kiinnosta niin ei ole mitkään katsekontaktit auttaneet. Menee korvasta sisään ja toisesta ulos! Mä olen oikeasti keskustellut hänen kanssa, viime aikoina rasittavuuteen asti kysynyt että voinko mä nyt sanoa, pystytkö kuunnella vai sanonko myöhemmin, niin ei. Hän on vaan jookyllätietysti mutta kun ei oikeasti kiinnosta. Ennen kuin sitten kiinnostaa ja tulee puheeksi ja hän ei muka ole koskaan asiasta kuullutkaan. Ja tässä voi tosiaan mennä vain 2 minuuttia. Kun ei vaan kiinnosta.

Vierailija
37/56 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten vaihdevuodet alkavat aikaisemmin kuin naisten. 

Ja monet kokevat vaihdevuosissa erilaisia kognitiivisia eli tiedon käsittelyyn, havainnoimiseen ja muistiin liittyviä oireita. Näitä ovat esim unohtelut, asioiden mieleen painamisen vaikeus, keskittymisvaikeudet, herkkyys häiriötekijöille, vaikeus tehdä päätöksiä ja aivosumu. Tutkimusten mukaan tämän tyyppisiä oireita kokee noin puolet vaihdevuosi-ikäisistä.

Joo, voi olla ihan mahdollista, mutta mä en rehellisesti sanottuna välitä pätkääkään vaikka kärsisi siitä. Hän kun ei ole koskaan välittänyt mistään mikä mua on vaivannut. Tähänkin hän toki sanoo että onhan! Mun kokemus on aina valetta, hän kyllä välittää, minä olen ilkeä kun muuta väitän. Taas kerran.

Vierailija
38/56 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen jättämään ko. henkilön ..mäkeen vaan ja uusi tilalle ennenkuin homma menee hankalaksi

Vierailija
39/56 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen jättämään ko. henkilön ..mäkeen vaan ja uusi tilalle ennenkuin homma menee hankalaksi

Ennen kuin menee hankalaksi? On luvannut että hankalaksi menee jos otan eron.

Vierailija
40/56 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän aiheuttaa jatkuva nalkutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi