Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤Lokamaatuskat-05¤¤ Ma-Su

26.03.2007 |

Pino avattu, olkaapa hyvät! Tuun justiinsa takaisin...

Trude

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös yksi potilas täällä...onneksi lähdettiin illalla lääkäriin pojun kanssa. Korvatulehdus oikeassa korvassa, korkea kuume ja yskä. Nyt on droppia joka vaivaan. Hyvin nukkui yönsä rohinasta ja yskästä huolimatta.

Eli nyt katsellaan vaan kaunista ilmaa ikkunan läpi.

KENGÄT meillä on kans ollut kumisaappaat käytössä, mutta nyt kun jo kuivempaa niin sellaiset tennarit ostin Din Sko' sta jotka menee ' hiekkiskenkinä' . Lisäksi on yhdet Muumi-nauhakengät jotka saatiin pojan kummitädiltä viime syksynä, nyt otettiin käyttöön kun niissä ei ole lämmintä vuorta. Kaitpa ne hetken menee ennen kuin jäävät pieniksi.

Juu mutta nyt kakkapyllyn pesuun ja itse suihkuun.

Vierailija
22/31 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oletteko olleet tyytyväisiä?

Tässä ollaan ostamassa pojalle uudet matkarattaat ja en tiedä yhtään mitkä ostaisi. Joten kiitollinen olisin kokemuksista eri matkiksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ei aina voi olla perjantai, damdidam!! Hieno sää senkus hellii, ja viikonloppu tulossa.Wau!

Viime yö meni vaihteeksi ihan ketuille; olin yhteentoista asti töissä ja kävin taas jotenkin niin ylikierroksilla, etten millään saanut unta..Milon nokka edelleen liisteriä täynnä ja nukkui siksi taas levottomasti..On taas vedettävä tirsat päivällä, eikä illallakaan tarvitse valvoa yli ysin, kun aamulla meen taas kuuteen töihin *haukotus*.

Kyllä taas eilen huomas, että Hullut Päivät on ihan nimensä veroinen, kun tuntui kaikki avohoitopotilaat olevan liikenteessä..Jos jonkinlaista hippaheikkiä tuli vastaan. Kävin taas pikaseen vilasee meininkiä, nyt Itiksen lastenosastolla, mutta oli jotenskin helpottavaa huomata, ettei mitään tarttenut ostaa. Aikas kivannäköstä " Ticket to heaven" -välikausipukua ois ollut kyllä tarjolla.(Siis meniköhän toi merkin nimi oikein, kuulostaa vähän pahaenteiseltä, höh!).

Romille en osaa matkarattaista sanoa juuta enkä jaata, kun meillä sitä virkaa ajaa ne Softyt.. Päähän tuolla vaunuliikkeissä menee pyörälle, kun nykyään on niin hienoja rattaita joka lähtöön, ja hintaluokkakin on aikas kirjavaa.

Olipas yllätys, kun oli tililleni tullut jotain hitsin osinkoja?? Elisan osakkeista, siis yli 180 euroa!! No, ei kantsi köyhän ihmetellä, olla vain tyytyväinen.

Taidanpa antaa vähän aamupalaa itselleni, ja sitten menen ketarat ojossa pötkölleen.. Kivan päivän toivotukset kaikille!

Truide

Vierailija
24/31 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi ikävän näköinen ilma ulkona ja tuulinen.jätettiin ulkoilukin tänään väliin,kun poika heräs jo seiskalta ja oli niin nirin narin koko aamun.

kengät:meillä käytössä kumisaappaat pihalla ja kauppa/kyläilykenkinä kavat nauhakengät joita kahdet,toiset talvisemmat ja toiset ihan kesäiset (ne sellaiset ensiaskelkengät) ostettiin syksyllä ja nyt juuri ja juuri mahtuvat.jää kyllä uudenveroiset kengät,kirpparille tai jonnekin...

siellä etelässä taidetaan virpoa jo tulevana sunnuntaina.täällä ei juuri trulleja sillon näy.ehkä muutama jos oikeen tarkkana tiirailee.Täällä pohjammaalla trullit kiertävät vasta viikonpäästä lauantaina, samana päivänä kun kokkoja poltetaan.

pojalle on tullut joku ihme homma,kun herää päikkäreiltä tai aamulla niin hirvee huuto heti.huutaa ihan hysteerisenä ennenkuin ehtii hakemaan häntä sängystä...mikä lie hätä,vaikka heti aina menen hakemaan kun kuulen että on heränny (ei voi olla kuulematta)

meille sattui tänään kakkavahinko,tai siis pojalle heh heh...otin vaipan pois ja poika säntäsi saman tien veljen huoneeseen ja minä vaippaa viemään roskiin ja hakeen uutta.kohta kuuluu hirvee älä mölö ja äiti äkkiä tänne.pikkunen tulee itkien olkkariin säikähdyksestä.oli päästäny sitten tortut veikan matolle...no ei onneks kurakakkoja.

pitäs kai hakee päivähoitopaikkaa jos meinais töihin syksyllä,mutta kun en osaa päättää...

kirjoittelemisiin!

Vierailija
25/31 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...se on sitten antibiootin aiheuttama vatsatauti iskenyt pojalle, vaippoja on vaihdettu joku 15 varmaan jo tänään ja pylly on punainen kuin kesäinen laskeva aurinko. Pieni ressukka...

Kävin Hulluilla Päivillä ostamassa digiboxin mutta eipä siellä muuta ollutkaan. Tai ostin veljen lapsille ' pääsiäispussiin' apina Vilin leffan ja parit suklaamunat. Tytöllä on sunnuntaina 8v-kutsut ja samalla vien pääsiästuliaisen. Harvoin tulee tavattua vaikka Espoossa asuvatkin.

Matkarattaista...löysin saksalaisilta nettisivuilta Hartan matkarattaat ja ne houkuttelevat kovasti. Me tilattiin sitä kautta Hartan Skater X-vaunut myös ja ollaan oltu tyytyväisiä niihin. Kattotaan nyt mitä teen niiden suhteen. Meillähän siis on yhdet matkarattaat mutta kun tää mamma ei tykkää niistä..heh.

No nyt tyhjentämään kolmatta koneellista pyykkiä (poika heitti laatat myös tuossa päivällä).

Mitäs viikonloppusuunntelmia maatuskoilla perheineen on? Meillä ei ihmeempää sunnuntaisten synttäreiden lisäksi, tai no mies menee huomenna työn kevätjuhliin. Mutta minä siis kotosalla kipeän pojun kanssa.

Aurinkoista viikonloppua!

Vierailija
26/31 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi yks räkänokka on sen verran huonolla päällä, että oikeestaan on aika kiva mennäkin huomenna töihin, heh.

Kävästiin tänään Tikkurilan Prismassa, ja kyllähän on hinnoissa ero, kun Jumboon vertaa:O(. Ei tartte tästä eteenpäin käydäkään kuin Jumbossa, kuin kaikessa oli muutaman kymmenen sentin ero, pöh! Saman oon aiemmin huomannut Malmin Cittarin ja Jumbon suhteen.. Pöljältä tuntuu, kun kuiteskin samaa myymäläketjua ovat. En ois ees lähtenyt Tiksiin, mutta kun aattelin Jumbon olevan aivan täynnä porukkaa Hullujen Päivien vuoksi ja kolmonen tartti lenkkarit, nyt eikä heti.

Hokasinkin, että Lastentarvikkeessa on joku " mahtava" ale, joten siellähän voisi olla niitä matkarattaita, mutta samantien hokasin senkin, että Romi löysi netistä jo mieleiset, ainaskin melkein.. Mikäs muuten vanhoissa vikana, vaiko vaihtelunhalu iski? No, jos teillekin toista käyttäjää pian suunnitellaan, niin onhan se kiva, että on mieleinen menopeli.

Voi poitsua, kun saa vielä ripulin muiden tautien lisäksi..Maitohappobakteeria vaan peliin, josko auttaisi.

Ihan alkaa nyt kyllä huolestuttamaan napiaisten puolesta; onhan kaikki hyvin??Tulehan ilmoittautumaan...Ja samallahan tässä voi huhuilla kaikkia hiljaisia maatuskoja, sillä tällä viikolla meillä on jo oikeesti PINO pystyssä! Ja mukaan vaan, niin voitas saada vaikka kolmekymppiä rikki( siis ilman, että mä käyn itsekseni höpisemässä..).

Saunailtaa suloista!

Truide

Vierailija
27/31 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illan virkku täällä. Oltiin tänään tosi myöhään kaupassa, kotiuduttiin siis tossa ysiltä ja nyt vasta alkaa mökki hiljentyä. Voi video, että meikä meinas hikeentyä jo tän apinalauman kanssa. Puhun nyt siis näistä kultaisista lapsistani. Tavallista kauppareissuakin voi pitää varsin " antoisana" elämysmatkana.. Mutta kohta helpottaa, sillä avasin juuri (pitkästä aikaa!) kylmän Foster' sin, lurps ja nam!

Meillä käynyt joskus niinku Kaakulla, että pätkä väänsi tortillat lattialle, ja säikähti reppana itse ihan kauheesti. Oli kans ihan kunnon pökäle, ettei mikään liru. Ja juuri tämänhän te kaikki halusitte kuulla, eiköstä nii? :)

Tsiisus noita Truiden työaikoja! Kuudelta aamulla töihin! Mut oikeesti, syksyllä kun mäkin alotan työt ihan kunnolla, niin mun pitää aamulla ehtiä vähän yli seiskan bussiin. Ja sitä ennen laittaa pakkelit naamaan, saada pätkä sängystä ylös ja pukeisiin, mahdollisesti herättää koululaiset ja sitten juosta nuttura vinossa päiväkodin kautta pysäkille. Kääk! Enkä mä siis t o d e l l a k a a n ole mikään aamu-ihminen..

Niin, Napiaiset.. onko siellä kaikki ok..?

Näiltä mahakkailta maatuskoilta piti kysymäni, että käyttekö tuolla odotupuolen pinoissa kirjoittelemassa? Joskus aikoinaan oon käynyt uteliaisuuttani lukemassa jotain juttuja, mutta hyvä kun aika riittää edes tähän pinoon.. Joka muuten tällä viikolla on tosiaan ihan kiva. Kolmekymppiä menee taatusti rikki. :)

Jaahas, kello on ties mitä. Jospa pätkäkin vetäis unta luumuun vaikka edes kasiin asti, niin sais itekin kunnon yöunet. Nyt on vaan niin valosaa jo aikasin aamulla, että ei saa " huijattua" sitä jatkamaan unia kovin pitkään.. Kai tästä on mentävä, olutkin loppui. ;) Hampipesu ja pää tyynyyn! Öitä!

Pähkis :)

Vierailija
28/31 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidetaan olla ainuita jotka joutuu sisällä nyhjäämään näin kauniilla ilmalla. Poju vielä kipeänä mutta onneksi peräkuraa tulee vähemmän kun eilen.

Onpahan ainakin tullut ap siivottua, riitelyn jälkeen sain miehenkin pölynimurin varteen. On se ihme että se tapahtuu vaan sanasodan jälkeen...

Pojalla on päikkärirytmi mennyt sekaisin kun ei pääse purkamaan energiaansa aamupäivisin ulos. Menee lähemmäs 14.30/15 ennen kuin nukahtaa. Eilenkin veti sitten sinne 18 asti unet. No hyvin nukahti pienellä viiveellä kuitenkin illalla.

Mies lähdössä työpaikan kevätjuhliin tunnin päästä...ja ensi torstaina on kaverin varpajaiset. Jep...itse potee huonoa omatuntoa jos viipyy kaupassakin pari tuntia...

No eipä mulla mitään asiaa näyttänyt olevan. Pitkä ilta edessä, mutta onneksi hyvää sapuskaa tiedossa ihan itselleni. Tein ceasarsalaatin tuossa hetki sitten ja kastike muhimassa iltaa varten.

Kivaa lauantaita! Ja toivottavasti Napiaisella kaikki hyvin, vähän huolestunut kun kuulumisia ei ole kuulunut.

Vierailija
29/31 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma !!! Aurinko paistaa... lämmin ei kyllä tänään ole.. varjossa näyttäs olevan " vaan" 5 astetta. (maaliskuuksi kummiski ihan keväinen sää :)

Olen vähän laiskasti pinoutunut... suokaa anteeksi! On vään jotenki menny nää päivät aika ripeeseen tahtiin... tekemisen puutetta ei ole ollut :)

Meidän " Auvo" on 3vk ja risat ja helpolta vauvalta vaikuttaisi. Vatsaa ei juurikaan ole valitellut, muutamia pikku tirahduksia vaan. Syö ja nukkuu ja kakkii :) Valveillakin viihtyy mukavasti sitterissä ta sängyssä... ei siis vaadi sylissä pitoa alituiseen.

Sitten tää mein keskimmäinen napero... on melkoisen itseppäinen edelleen. Omaa tahtoa riittää vaikka puolelle pitäjää. On tosin hieman rauhoittunut ja turhat huudot jääneet vähemmälle. Puhetta ei edelleenkään tule, ei sanan vertaa :( Muta kai se sieltä vielä tulee. Kyllä se siis saattaa suutuksissaan huutaa jotain äidin kuulosta ja noin... mutta ei sillee sanoja sano.

Potta alkaa kiinnostaa, vähän toki myöhässä... mutta on tajunnut selkeesti että sinne tulis noita asioita toimittaa. Menee siis potalle ja nykii housuja jalasta kun pissaa tai kakkaa vaippaan.

Kulma hampaita tehdään ja yöunet on vähän kärsineet siitä. Yksi on nyt tullut jo ikenen läpi ja loput kolme ihan tuloillaan. Se on tietty vähän päivisinkin pistänyt kiukuttamaan.

Syöminen sujuu nyt tosi hyvin jo itse. Enää ei juurikaan tarvitse kuin kaalia lautaselta pari viimeistä lusikallista. Syö mielellään itse ja melko sotkuttomastikkin jos vaan nälkä on :)

Oppi tuossa juomaan lasistakin... vähän vahingon kautta. Oli äiti sitten kattanu vieraiden tullessa isommille lapsille lasit ja eikös meidän napero sitten napannu veikan lasin ja hyvin näytti siitä osaavan juoda. Ollaan nyt sitten välillä annettu vettä ja maitoa lasista, mutta välillä vielä kallistaa turhan vauhdilla ja paidalla ja housuilla ne sitten on kaikki. Nyt vaan alkaa jo itse " vaatia" sitä lasia... ei nokkamuki kelpaisikaan.

Esikoisella meillä menossa jonkin sortin uhma (olisko se 3 vuoden...) On nyt siis 3v7kk ja siis kamalaa tappelua leluista tuon keskimmäisen kanssa! Ei antas tuolle naperolle mitään lelua... ja haluaa just sen mikä toisella kädessä. Tönimiset ja läpsimiset on myös kuvioissa... ja tuo pienempi antaa tietty samalla mitalla sitten takasi... ja siitä seuraa TAAS huutoa... Nahiseevat siis alituiseen... niin sisällä kuin ulkona.

Sit tuo isompi tosiaan väittää joka asiassa vastaan... jopa karjuu välillä miulle... ja kaikke mahdollista sanallista sotaa sen kanssa saa käydä päivittäin ja moneen kertaan. Kai se sitten saattaa olla mustasukkaisuuttakin... jonkin sorttista huomion hakemista...

Mutta muuten siis meillä mennyt tosi hyvin... vauva saa pusuja ja haleja isoveikoilta yllin kyllin ja arki menee ihan kivasti. Aina ei meinaa kädet riittää, mutta hyvin tässä on " selvitty" . Itse olen saanut levättyä ihan tarpeeksi ja nää ihanat aurinkoiset säät on olleet vaan piristäviä ja ollaan ulkoiltu tosi paljon.

Mutta nyt pitää alkaa kaivaa syöttimiä esiin... pihalta kuuluu nälkäinen ääni.

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE!!!

t. K@tju ja Pojat

Vierailija
30/31 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pirteältä kuulosti K@tjun elo, ihana lukea. Varmaankin se on esikoisella välillä hankalaa, kun yht' äkkiä on äidillä 2 muutakin vaatimassa syliä, ja hänen pitäisi olla se ISO, vaikka on kovin pieni mies vielä itsekin. Pitäisi vain aina muistaa antaa sitä kahdenkeskistä aikaa välillä nuille esikoisillekin, vaikka se niin helposti unohtuu " tärkeämpien" asioiden alle.

Jaksuja vain edelleenkin, ja hyvin nukuttuja öitä, niin niillä jo pitkälle pääsee:O).

Tulihan oltua juu töissä aamu-kuudesta, joka on siis tosi harvinaista mulla nyt, kun oon vain osa-aikaisena..Noin 2 kertaa vuodessa tulee näitä, ja ne on muuten ihan jees, mutta kun se edellinen yö menee aina kelloa kytätessä..(yritän nukkua, ja sitten ei tuu uni, katson kelloa, että jees, vielä muutama tunti aikaa unille ja hitsin hitsi, se uni ei vain tule!! Joten samoilla silmillä duunissa, niin viimeistään ruokkiksen jälkeen ois niin uninen olo, että...

Meillä lapset kovasti puuhastelevat huomista virpomista varten, ja on esiliinat, huivit ja korit+kahvipannut kaivettu esiin. Aamusella aikovat kymmenen hujakoilla lähteä matkaan.

Ens viikko taas yhtä haipakkaa, kun oon töissä ma ja to, sitten vitosen syntsiä juhlitaan ti ja ke... Eipä oo ajanvieteongelmia, ei. Joudunpa töihin vielä lauantainakin, niin eipä oo pääsiäisestäkään kummempaa lomaa tulossa.

Toi Veikka Gustafssonin, ja Riiviön risteytys alkaa olla jo tosi rasittava; tekee " pahojaan" minkä ehtii ja parhaassa tapauksessa vielä nauraa päälle!!!

Taisipa meillä mennä kolmekymppiä rikki...JEEEEEEEEEEEEEEE *tuulettaa*, joten huominen päivä ois vielä aikaa panna seuraava kymppikin historiaan...

Nyt ollaan ylpeitä tän viikon tähänastisesta pinosta, ja jatketaan viikonlopun viettoa!

Heipat!

Truutta

Vierailija
31/31 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäisi varmaan mennä johonkin shoppailuterapiaan...kävin Bobon ystismyynnissä tänään ja taas meni satku rikki. MUTTA tosi kivoja vaatteita löysin pojulle kesäksi sekä Lennen ulkotakin syksyksi (kun tarhaan menee..nyyh).

Pojulla alkaa kurat vähentyä mutta nyt on valuva nenu...aina jotain.

G: Mites hampaiden laita? Kuinkas monta (noin) niitä jo lapsukaisillanne on? Entäs Pähkiksen pätkällä, jo useampiakin tullut?

Nyt pitää mennä parturoimaan vähän huonovointista isompaa pojua..

Leppoisaa sunnuntai-iltaa!