*** LOKAKUU MA-TI****
Kommentit (33)
Ihanaa oli ulkoilla viikonloppuna, ja kukkapenkistä puskee sipuleita jo kovaa vauhtia.
Mulla on huomenna niskapoimu ultra, jännittää...
SaPa puhui masun kasvamisesta, mulla on myös tapahtunut uskomaton turpoaminen viikon aikana. Mieheni on useimmiten viikot Helsingissä ja minä Jyväskylässä, ja kun hän ei ollut nähnyt mua viiteen päivään niin ei meinannut uskoa silmiään...aika mahtava kumpu on noussut ihan silmissä. Vaa' assa en ole nyt käynyt, mutta olen syönyt ihan normaalisti ja liikkunut paljon. Vyötärön ympärys on kasvanut noin 6cm vajaassa kahdessa viikossa. Eikä se siis käsittääkseni ole läskiä.
Tänne ei onneksi mahatauti(koputtaa puuta) tullut vaan ihanan kauhea flunssa ja se on koko porukalla. Tietty nyt kun olen lomalla lasten kanssa niin piti sit iskee tämmönenkin inhotus. Onneksi ei haittaa ulos menoa kun ei ole kuumetta.
Tuosta mahan kasvusta...hmmm...tämä väsymys ja laiskuus yhdistettynä leipomisinnostukseen...ei hyvä...näyttää niin kuin olisin jo paljon pidemmällä, on tuota kyllä jonkin verran ollut ennestäänkin, mut nyt on vielä jotenkin turvotustakin...no kohtahan se oikeasti alkaa tohinalla kasvamaan ja kuukauden päästä kyllä jo näkee mistä on kyse.
Onkohan mulla tuo np-ultra liian aikaisin, kun katsoin äitiyskorteista että aikaisemmissa olen käynyt viikolla 14 ja 13 ja nyt olis viikonpäästä meno ja silloin on 10 +6. Kaipa ne siellä äippäpolilla tietävät kun sellaisen ajan antoivat...
Ellotus on oikeastaan kadonnut melkein kokonaan, ainoastaan tämä ympärivuorokautinen kamala väsymys vaivaa sekä arat rinnat, jotka on kyllä jo tähän mennessä kasvaneet kuppikoolla, mitenkähän käy kun maitonousee...ihan kauhistuttaa kun eivät pienet ole aiemminkaan olleet...mitsähän niin isoja imetysliivejäkään löytyy...
Tulipas taas runoiltua omanapaisesti kun ei ole muutamaan päivään tullut täällä vierailtua..Nyt tilaa muillekkin.
moonshine 9+6
Minusta on tullut varsinainen hormonihirviö. Räjähtelen pienistäkin asioista ja kolme-neljä kertaa itkinkin viimeviikolla ihan täysilla, periaatteessa ilman syytä. Tämä ei ole mulle ollenkaan normaalia, olen ihan ihmeissäni! Kauheeta oli viikonloppuna käydä missään vierailullakaan kun mieli oli ihan maassa. No, eipä tässä muu auta kuin kestää vaan ja yrittää piristyä. Ja puhetta oli täällä raskauden näkymisestä. No enpä menis niin sanomaan omalla kohdallani, liikakiloja on pari ennestäänkin ja niiden takia kai ei mitään näy. Rinnat on kyllä kasvaneet yhden kuppikoon verran ja alavatsa on vähän kovempi kuin ennen.
Tintti rv 10+4
Olin jo aloittamassa pinoa tälle päivälle kun en mukamas löytänyt tätä mistään. Sitten juuri kun painoin " aloita uusi keskustelu" , sivusilmällä näinkin tämän otsikon. Hyvä niin.
Sain vihdoin varattua neuvola-ajan. Terkkari ensimmäisenä onnitteli, ja minä olin vähän hölmönä että miksi....:) Taitaa olla, että alun pelkojen takia en ole vieläkään oikein sisäistänyt tätä. Ja muutenkin, ihan erilaiselta tää tuntuu kuin esikoisen odotus. Silloin elin jotenki enemmän täysillä mukana, nyt on vähän sellainen " hällä väliä" -fiilis. Eikä se tarkoita sitä, etteikö lapsi olisi toivottu, haluttu ja rakas. Ehkäpä se nopea plussa (ekasta yrityskierrosta) hämää, esikoista sentään tehtiin vuosi. Tai sitten nämä mielenmyllerrykset ovat vain niitä hormooni-häiriöitä, mutta jotenkin ajatukset ei oo vielä ihan täysillä mukana. Vaikka onnellinen olenkin.
Mulla paino on noussut 2-3 kg, maha tuntuu enemmäkin turvonneelta. Mutta ei siitä vielä vauvamahaa saa tekemälläkään, liikaa läskiä tiellä. Alkuviikot menivät enemmänkin herkutellessa, nyt olen sentään kyennyt pitämään itseni kurissa. Vaikka jatkuva nälkä ja se etteivät terveelliset välipalat auta yhtään, on hieman riskialtis yhdistelmä. Vaan pakko on yrittää, en halua paisua yhtä paljoa kuin esikoisesta....:|
Muuten olo on kohtalaisen hyvä. Pahoinvointia satunnaisesti, mutta ei kovin pahana. Väsymystä ei juurikaan normaalia enempää, kahvi maistuu taas muttei piristä. Välillä mahassa juilii, kuuluu asiaan. Rinnat jonkin verran arat ja turvonneet, mutta eivät kovasti. Pientä tuhruttelua on taas ollut mutta koska se on ihan ruskeaa, en huolestu siitä (ihme, että pystynkin olemaan näin rauhallinen:).
Mitäs muuta? Onko teillä mitään erikoisia himoja/ällötyksiä tullut? Mulla ei oikeastaan. Jano vaivaa normaalia enemmän ja koko ajan tekisi mieli jotain kylmää ja raikasta, kaikesta tahtoo vaan jäädä " tunkkainen" maku suuhun. Tämä on tuttua esikoisen odotuksestakin. Mutta ei siis mitään erikoisia himoja ilmaantunut, ei niitä kyllä viimeksikään ollut. Ehkäpä selkein poikkeus normaaliin on, että nyt juon päivittäin (aamuisin yleensä) lasillisen jotain monihedelmä-mehua. Niitä voisin juoda vaikka kuinka paljon, mutta ei kai se liika vitamiinien saantikaan ole hyvästä joten pitää hillitä noita määriä.
Kysyikö joku tässä pinossa np-ultran ajankohdasta? Minä olen ollut siinä käsityksessä, että se tehtäisiin yleensä rv 12 kieppeillä, näin ainaki itselläni on ollut aiemmissa raskauksissa. Joten ei se 10+6 kai liian aikaista ole.
Uutu rv 9+0 (kivaa vaihtaa taas uusi viikko)
Ihana ilma ulkona, hävettää ja potuttaa istuskella sisällä. Eilen oltiinkin sitten esikoisen kanssa ulkona yli 3 tuntia!
Np-ultrakuulumiset aamulta: Yksi sikiö polskutteli masussa, vastasi viikkoja 12+4, vaikka menkoista laskettuna on 12+2. Sairaalan laskurin mukaan la on 6.10. (neuvolan laskurin mukaan 5.10.) Niskaturvotusta ei ollut, pituutta huimat 6 cm ja iloisesti liikuskeli tämä vauveli, kätilökin sanoi että oikein virkeän oloinen pienokainen :-). Kaikki elimet löytyi ja sydänkin humputteli iloisesti. Kyllä se taas mukavasti sykähdytti nähdä oma pienokainen ja saada tietää että kaikki on hyvin.
).( Kuvotus jatkuu vieläkin mutta syvästi odotan sen loppuvan ihan lähipäivinä :-P
Hyviä vointeja kaikille!
Yrjö 12+2
Miulla käy tämä kirjoittelu/palstailu aina vaan harvemmaksi kun on olevinaan niin kiire. Pikaiseen tulin kirjoittamaan ja sitten lähdetään pyöräilemään.
Teinkin uuden aiealoituksen koskien sydänääniä kun heräsin viime yönä kolmelta enkä saanut enää unta ja ajatukset rupesi lentämään ja nyt olen koko päivän ollu paniikissa, neuvolakin on vasta 4.4
Väsymys jatkuu muuten on oireetonta. Pahaa olo ei muutamaa päivää lukuunottamatta ole ollut viikon 8 jälkeen. Maha kuitenkin kasvaa. Tänäänkin yksi työkaveri tuli halaamaan ja onnittelemaan kun huomasi kuulemma vaikka meillä on löysät työvaatteet.
No kuulumisiin
Pepsi rv 10+2
Täytyy tässä töiden lomassa vähän lintsailla ja kirjotella tänneki.. :)
Uutu kysyi himoista ja ällötyksistä.
Kyllä mulla semmosia lieviä mielitekoja on, mm. ruisleipää ja hedelmiä kohtaan. Suurimmat ällötykset on voimakkaasti maustetut ruuat, ei pysty syömään, yök. Ja minuu kans janottaa ihan hirveesti edelleen. Tuntuu ettei mikään vesi riitä. Töissä ei paljon edes pysty juomaan, kun jostain syystä tuntuu, että tässä talossa vesijohtovesi maistuu ruosteelle. YÖK.
Kahvia tai teetä en voi kuvitellakaa juovani vaan aamutkin käynnistyy nykyisin Gefilus-mehuilla. Etenki ne soija- ja herajuomat on ihan mm-mm-mmmm...
Mitähän ihmettä piti vielä kommentoida..
Nii, Tintille ainaki, että tsemppiä hormonimyllerrysten keskellä! :) Ite muistan esikoisen odotusajalta, että olo oli välillä ku murrosiässä. Sitä ei oikein itsekään meinannu ymmärtää itseään. Yhtäkkiä saattoi vaan pimahtaa päässä ja itku tai kiukku tuli täysillä päälle. Jostain syystä tässä raskaudessa ei oo vielä mitään suurempiä tunnekuohuja tullu..
Jee, tänään tuli kutsu np-ultraan!!! Se on ensi viikon torstaina, kui miä jaksan sinne asti oottaa..
Mukavaa illan jatkoa, täytyy jatkaa töitä!
sapa rv 10+
ihan alkuun kommentoin Uutun kirjoittamaa:
" Taitaa olla, että alun pelkojen takia en ole vieläkään oikein sisäistänyt tätä. Ja muutenkin, ihan erilaiselta tää tuntuu kuin esikoisen odotus. Silloin elin jotenki enemmän täysillä mukana, nyt on vähän sellainen " hällä väliä" -fiilis. Eikä se tarkoita sitä, etteikö lapsi olisi toivottu, haluttu ja rakas." tämä tuli niiku suoraan mun päästäni..
eli vaikka onneni kukkuloilla olen tästä tulevasta pikkukakkosesta, niin olo ei ole olleskaan niinkuin esikkoa odottaessa.. esikoista oottaessa oli vaikea olla niin ettei naamasta paistanut " raskauden hehku" läpi ja pitää suu kiinni ettei möläytä että vauvaa ootellaan, nyt ei ilmeistä eikä eleistä eikä mistään voisi päätellä että vauva on tulossa.. hih.. olen jopa pettynyt itseeni, mutta ehkä kun loppuviikosta lääkärineuvolasaa kuulee sydän äänet(toivottavasti) niin asia sitten konkretisoituu ja todentuu...
ihana keväinen ilma ollut taas tänään, lunta tosin on vielä ihan mahdottomasti, joku kirjoitti että kukkasipulit jo tekevät nousua.. täällä kukkapenkit niiiin piilossa että hyvä jos toukokuussa näkee mitään kesään viittaavaa kasvustoa..
mitää erityisiä himoja/haluja tääällä ei vielä oo tullunna, no jätski maistuu, mutta vielä ainaka ei ole tullut semmosta että " pakko saada vaikkapa greippiä"
ruisleipä maistuu, vaalee leipä tökkii..
nyt olen jopa aamuisin saattanut teetä juoda, (olin aiemmin teen suurkuluttaja) ja tänään on vointi ollut ihan hyvä, toivottavasti pahoinvointi on nyt väistymässä *koputtaa puuta*
mutta nyt kauppaan ja sitä rataa...
piipii ja 2v esikko sekä masukki 12+2
Tänää oli ultra ja siellä yxi pikkunen viuhto iha kamalasti.Mutta ihanaa oli nähhä ja kuulla et pienel kaik hyvin....laskettua-aikaa ei alettu muuttamaan vaan pysyi samassa 2.10.07.Muutama kuva saatii mukaan.Nyt jo odotan innolla toista ultraa.Oli se vaan niin mahtava tunne olla,makoilla ja kattella omaa pikkusta..Ja liikkeitäkin täällä jo tunnetaan joka päivä jonkinlaista:)))
Oma napa:pahaolo vieläkin aamusin,närästää,suonenvetoa,hengästyn helposti,yöllä pissittää monta kertaa....
mewe ja toukka 12+6 hui ku aika rientää...äskenhän tein vasta positiivisen testin heh heh..
Vähän alkaa elämä jo olla valoisampaa, lapset on parantunut, ja omakin olo alkaa olla ihmismäinen, noin suurinpiirtein.
Mahan kasvusta oli puhetta, minulla on jo ihan mieletön pömppö alamaha! Alkaa olla aika vaikeaa salata raskautta, ja niinpä tuossa vkl paljastettiin mummuille ja ukeille, että voivat alkaa odotella uutta lapsenlasta! Näyttää vaan aina aiemmin tulevan tuo maha, tosin turvotustahan tuo suurin osa on. Minulla alkaa olla iso ongelma vaatteiden suhteen, kaikki on niin vartalonmyötäisiä ja tiukkoja, ettei mikään kohta mahdu päälle. Näin siinä käy kun juuri on saanut laihdutettua itsensä omiin mittoihin, ja ostettua jopa vähän uusia vaatteita;D Onneksi on noita mamma vaatteitakin jokunen odottamassa. Tosin uusia niitäkin pitäisi.
Rinnat on kasvanut kyllä niin, että liiveistä tursuaa:D Onneksi on isompiakin liivejä vielä olemassa. Kahden pitkän imetyksen jälkeen tissit oli kyllä melko surkeat, ja jouduin ostamaan paljon uusia pienempiä liivejä..Sanoinkin miehelle joka huomioi myös rintojen uuden ilmeen, että koitahan nyt nauttia, kolmannen imetyksen jälkeen, ne varmaan katoaa kokonaan..hmm..
Ilma on kyllä ollut aivan uskomaton, lapsen on onnellisena hyppineet lätäköissä, ja on kyllä olleet sen näköisiä!
No, mutta lopetan nyt, ennenkuin tästä tulee romaani, on vaan pitkästä aikaa ihmismäinen olo, niin jaksaa vähän kirjoitellakin, ja näin siinä sitten käy;)
Vanile rv11+2 (?!)
Olipas viikonloppuna lyhyt pino, tais tosiaan kevät ilmat vaikuttaa. Ite en ehtiny koneelle ku tänä aamuna. Sen verran kiirettä pukkaa, ettei kerkee kunnolla kotona ennen esikoisen nukkumaan menoa ankkaa sanoa :D Onneks menee nukkumaan 19.30-20 niin jää tätä omaakin aikaa jonkinverran.
Mahan kasvusta on ollu juttua, oon tästä tainnu ennenki kirjottaa mut ihan hassua ku töihin lähden lantiofarkuissa ja 14 aikaan kun töistä lähtee niin housut painaa todella pahasti. Kotona pitää jo vaihtaa mammikset jalkaan ku ulos tai kouluun lähtee.
Liikkeistä oli kanssa juttua. Ei varmaan vielä näillä viikoilla :) mutta jonkinlaista puhinaa ja mölinää toi maha pitää iltasin varsinkin. Neuvolassa sano, että ku oot niin laiha ni tunnet taas liikkeet ajoissa :) pistän nyt kuitenkin vielä suoliston piikkiin ;D
Kummallisia hetken mielihaluja kyllä on, mutta kun ei siinä hetkessä oo sitä niin menee ohi. Hedelmiä mä söisin vaikka kuinka, sehän nyt ei haittaa. Ja vettä menis kanssa vaikka kuinka paljon, mullakin töissä tosin vesi maistuu ihan oudolle, täytyy kotoota kantaa 1,5 l töihin vettä =D
Np-ultraan odottelen aikaa mutta saattaa vielä viipyä monta viikkoa... Onneks enää 4 päivää töitä ku alkaa pitkä loma, melkein koko huhtikuun oon lomalla ku jäi noita lomia pitämättä viime vuonna.
Viikon jatkoja kaikille lokamassuille :)
B-E ja panda rv 9+6 huomenna alkaa taas uus viikko :)
Kävin juuri vessassa ja paperiin tuli verta! Kamalaa en tiedä mitä ajatella. Meillä on miehen velikin kylässä enkä pääse nyt edes miehelle puhumaan. Alkoi pelottamaan ihan hirveästi. Voisko se olla jotain muuta kun km? Mulla ei ole ikinä tullu mitään vuotoja ei edellisessäkään raskaudessa. Torstaina on np-ultra,mutta pitäiskö mennä jo aijemmin neuvolaan tai jotain?
rv 12+4
Moikka piitkästä aikaa!
Täälä alkaa maailma pikku hilljaa kirkastumaan. Viime viikko meni saikulla maatessa, tänään taas töissä ja tuntuu, että syödyt myös pysyvät syötynä ;)
Alamaha tääläkin jo kovin pömppö. Ei siis tosiaan voi piilotella uutista. Sen arvaa sadan metrin päästä. Turvotusta on vähän helpottanu tukisukat, joita olen pitöny joka päivä. Nyt kun vielä pääsis liikkumaan..
NP ultra tääläkin tulossa, ensi tiistaina. AIka kivaa päästä taas katselemaan miltä sielä oikein näyttää :))
Onko teillä mitään erikoisia himoja/ällötyksiä tullut? Noh tuohon täytyy vastata että vesimeloni on sika hyvää ja vissy (eli janottaaaaa) ja sitten salmiakki. Aijaijai kun se on hyvää!
Muuten ei mitään erikoista. Kahvi on ollu pannassa jo 7 viikkoa mutta hyvin toi teekin uppoo
Muksaa viikkoa kaikille
Katarina+ Ritu 11+
Kiva, kun keskustelua taas tullut.
Tsempitys sinulle, jolta oli tullut veristä vuotoa - onko asia selvinnyt? Toivottavasti tämä on vain normaalia vuotelua, sitähän kuuluu aina silloin tällöin joillain olevan ja voi olla täysin vaaratonta. Mutta voin kuvitella säikähdyksen - (((halaa)))
Eilen annoin itselleni jo luvan innostua tästä raskaudesta enemmän :D Kuten muutama muukin on todennut, niin jotenkin sitä on pitänyt sellaista jalatmaassa-meininkiä. Eilen kävin verikokeissa (joista pulitin 138egeä...) ja menin varaamaan aikaa np-ultraan ja varaustäti totesi, että menetkö heti. Sehän passas :) Ja sieltä mahasta löytyi 50,7mm pitkä kaveri. Ja sydän sykki ja kaikki raajat löytyi ja kuulemma kaikki näyttää olevan ok. Ihan mielenkiinnosta kyselisin, että minkämittainen kaveri teillä on ollut ja missä vaiheessa - ja minkä verran niskaturvotusarvo (meillä 16,2)? En löytänyt netistä mitään " ohjearvoja" .
Tosiaan tuo ultra taas sai innostuksen kasvamaan, kun näki omin silmin. Aijai. Mutta aika nopeasti jalat taas palaa maanpintaan ja koetan pitää rauhallisen meiningin... Seuraava tarkistus olisi vasta toukokuun alussa - huhhuh, mitenhän sitä malttaa odottaa, jos ei tosiaan mitään tuntemuksiakaan enää juuri ole tulossa...
Mitään erityisiä himoja/ällötyksiä ei minulla ole ollut. Olen toisaalta odottanut, että alkaisin syödä kukkamultaa tai jotain ;) Kaurapuuro maistuu, jota en yleensä ennen ole innostunut laittamaan. Mutta kaikki muukin menee. Ehkä sellaisen oireen voisi hakemalla hakea, että makeanhimo on hellittänyt - aikaisemmin teki aina mieli suklaata ym., mutta nyt ei. Maistuu toki edelleenkin, jos vaan aloittaa syömään ;)
Oireita ei nyt ole pahemmin ollut. Eilenaamulla oli heikko olo, kun ennen verikokeita olin syömättä, mutta oksu ei kuitenkaan tullut. Tänäaamunakin on vielä selvitty yökkimättä. Maha on kasvanut ja eilenillalla se jo näytti Suurelta - vähänpä odotankin sen kasvua!!!! Tissit on ihan oireettomat, olleet koko ajan - no, ehkä nekin tästä vielä innostuu :)
Nyt jään kuulolle muiden kuulumisten suhteen...
Fudgis 11+2
Vihdoin sain itsenikin liitettyä mukaan lokakuisiin. Viikkoja on vielä vähän kun la on vasta aivan lokakuun lopulla. Vieläkään en uskalla iloita raskaudesta. Etova olo vain jatkuu eikä mitään tee mieli syödä. Tuntuu että koko elämä pyörii nyt vai pahanolon ympärillä. Onko muilla ollut olo tälläinen (aamusta iltaan) ja milloin kenties helpottaisi?! Esikoisesta voin alkuraskauden mainiosti ja ruoka/herkut maistui. Masua ei vielä näy vaikka lääkäri sanoi että kakkosesta se " pullahtaa" nopeammin näkyville.
Ihana päivä tulossa ja mikä vielä ihanempaa, ensi viikolla loma tiedossa perheen kanssa=).
Aurinkoista ja lämmintä päivää kaikille!
Joachim rv 9+0 (?)
Pitkästä aikaa näin aamusella pääsen koneelle kirjoittelemaan. Pitänee käyttää tilaisuus kerrankin hyväkseen =)
Kohta täytyy alkaa leipomispuuhiin kun on nuoremmalle tuolossa 3-vuotis synttärit. Mitenhän sitä itse osais välttää syömästä liikaa noita herkkuja...hmmm..minä kun syön kaiken makean pikkuhiljaa jos vain tiedän sitä jossain olevan.Ja sitä on kyllä tullut viimeaikoina liikaa noudettuakin...
Vieläkään ei kahvi maistu.Tee kyllä menee välillä alas mutta ei sitäkään kovin montaa kupillista tule juotua.HImoja ei nyt varsinaisesti ole mutta tomaatit on aika hyviä...
Jollakin oli tullut verta, mutta sehän taitaa olla suhteellisen normaalia vielä noillakin viikoillaa. Kunhan ei muutu kivuliaaksi tai runsaaksi. Helppohan se on täältä sanoa, kyllä taitaisin itsekin olla yhtä lailla huolissaan, mutta jos vaivaa kovasti niin voihan aina soittaa neuvolaan ja kysyä.
Mutta nyt leipomaan että ehditään uloskin tänään
moonshine 10+0(enää 30 viikkoa jäljellä =))
Ja kaikki ok. Niskaturvotus oli 1,5 mm (Fudgis sulla siis varmaan 1,6mm) ja se on siis normaali. Kätilö sanoi, että jos mennään kolmen pintaan niin silloin se on hälyttävää.
Kaveri oli kirinyt kahdessa viikossa yhden viikon extra kasvun! Viime ultrasta on 2 viikkoa, ja silloin viikot vastasi sitä mitä aiemminkin, ja nyt koon perusteella viikkoja olisi yksi enemmän. Se ei voi pitää oviksen perustteella paikkaansa, ja kätilö sanoikin että tässä vaiheessa alkaa jo yksilölliset erot kasvussa tulla esiin. Että kaveri on vaan kasvanut kovasti :0Vauvan mitta oli siis nyt 62 mm ja viikkoja mulla on 11+6.
Oli kyllä ihanaa nähdä vaavi heittelemässä kuperkeikkaa, sormetkin näkyi jo! Ja sitten sillä oli hikka :)
Kysyin myös kätilöltä, onko normaalia kun mulla on jo niin näkyvä maha, että kun joillakin nä' kyy ulospäin tyyliin kuudennella kuukaudella. Kätilö sanoi, että kun mä olen niin pieni ja hoikka niin kohtu vaan pullahtaa heti ulos kun ei mahdu kasvamaan muualle. Tänään maha on siis julkinen jo töissäkin :) tädit oli täällä ihan innoissaan :)
Veriseula tulokset tulee vielä myöhemmin, mutta yleensä ne on yhteneviä niskapoimun kanssa.
Jotenkin en ole jaksanut vähään aikaan kirjoittaa, mutta jos nyt jonkin sanan laittais, lukemassa käyn yleensä pari kertaa päivässä. Lapset on ollut vähän flunssaisia ja itsellänikin välillä väsymystä.
Joachim: Tuttua tuo jatkuva pahaolo, vei hirmusti voimia ja vaikutti mielialaan, vaan minulla helpottanut noin viikko sitten (raskausviikolla 10+) ja elämä taas voitti. Toivottavasti sinullakin helpottaa ihan pian, tsemppiä!
Fudgis: Olikohan sulla pilkku väärässä paikassa, sillä mun mielestä niskapoimun lukemat ovat eri luokkaa vai onkohan siellä vierailla mailla eri mitta-asteikot käytössä? Itse emme esikoisesta käyneet, mutta kakkosella oli lukema 1,5 (mm kait?). Toisaalta noita lukuja ei varmaan kannata tuijottaa, vaan tärkeintä on lääkärin antama tieto! (itse ajattelen että vertailu on varmaan turhaa myös siksi, että tutkimus tehdään vähän eri viikoilla olevilla sikiöille, ehkä suhteuttavat turvotusta myös viikkoihin, tää on siis mun ihan omaa ajatusta). Oletkos käynyt kurkkaamassa meidän Tonttu-ystäviä, onko siellä uusia odottajia!?
Tässä nämä päivät vaan kuluvat, eikä mitään ihmeenpää tapahdu -onneksi, sillä parasta on kait tämä normaali arki ja tietysti pieniä juhlahetkiä pitää olla aina silloin tällöin. Ensi sunnuntaina juhlitaankin esikoisen 4v. päivää. Ja maanantaina kurkistellaan np-ultrassa tulokasta, sitä kyllä aina vähän jännittää, ei vielä, mutta sitten just ennen, että kaikki vaan olis hyvin.
Terveisin Luhtavilla rv 11+4
Pitkästä aikaa ehdin minäkin kirjoittelemaan. Kun aloitin työt kuukausi sitten, niin tuntuu et harvoin ehtii kotona edes konetta avata. Töissä en pysty täällä palstailemaan.
täälläkin on maha kasvanut jo kivasti. Ihan kunnon vauvamaha jo, ihanaa. Odotan innolla et kasvaa enemmän. Nyt on just semmoinen välivaihe, et tuntuu et mikään housut ei mahdu päälle. Äitiysvaatteet on vielä liian isoja ja entiset housut liian pieniä. Onnex on muutamat housut jotka ostin kuopuksen raskauden jälkeen, niin niitä oonnyt sit pitänyt.
Mä pääsin jo ultraan tossa viime viikonloppuna, kun tuli kovia vatsakipuja ja piti yöllä lähteä päivystykseen. Kivut olikin sit harmittomia ja johtui syksyiden kohdunulkoisen leikkauksen jäljiltä jääneistä kiinnikkeistä. Nyt ei oo kipuja enää ollut. Vauvalla oli kaikki hyvin. Sydän sykki, vastas viikkoja ja liikkui mukavasti. Viikon kuluttua oiskin sit jo np-ultra.
Mulla on ollut tosi erilainen tää alkuraskaus verraten poikien odotukseen. Pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa olla ohi, mut makeeta en pysty vieläkään syömään yhtään. Kaikki terveellinen vaan maistuu. Aiemmin on aina makee maistunut. Jospa oiskin tyttö tällä kertaa. Oishan se mukavaa 3 pojan jälkeen. Yksi tyttö löytyy kyllä meidän perheestä, mutta hän on mun tytärpuoli. Ois mukava päästä hoitelemaan pientä tyttövauvaa. Toki pojatkin on yhtä ihania.
Paljon tsemppiä ellaelmerille tuosta vuotelusta. Toivottavasti on jo loppunut. Tiedän tosin hyvin tuon tunteen, koska mulla oli km huhtikuussa 06 sekä kohdunulkoinen elokuussa 06. Toivon sydämeni pohjasta et sulla on kaikki hyvin. Sinuna kävisin kyl päivystyksessä varmistamassa et kaikki on hyvin ja et saat mielenrauhan.
Mukavaa päivänjatkoa!
Shannon ja hippu rv 12+0
iski tänne. Hirveä kuumetärina eilen ja yöllä, hyvä syy skipata työmatka ma-ke. Vatsa ihan sekaisin ja nesteenä. Toivottavasti on vaan normaali flunssa, kyllä sitä tietty salmonellakin kävi mielessä, mutta jos se olisikin se, niin ei kai sillekään mitään voi. Yritän juoda paljon ja lepäillä. Ja torjua negatiiviset ajatukset tämän pöpön vaikutuksesta raskauteen.
Hyvää vointia muille
AJL 9+3