Hakiko sinunkin isäsi juhannuksena muovikorillisen kaljaa kaupasta?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haki myös kolme Kossua Alkosta. Palvelumyynnistå.
Oliko ruskea paperipussi?
Siinä oli tummaa raidoitusta
Elävästi muistan nämä pussit. Olispa vieläkin niitä Alkossa, eikä vaan mustia muovipusseja.
Sininen kaljakori, oranssi lahtikko ja kymmeniä pulloa erilaisia viinoja oli aina kaapissa. Ei tarvinnut erikseen hakea.
Ei, vietettiin isän kanssa juhannusta usein saaressa ja mukana myös lapsia, joten oli parasta pysyä suht selvänä.
Yleensä useamman ihan normiviikonloppuinakin
Se oli sininen ainakin silloin, kun itse niitä ostin. Painoi aivan hirmuna. Enää ei jaksaisi edes kantaa sellaista.
Nuorena tosiaan tuli käytyä puntilla ja joskus oli kori molemmissa käsissä. Ei tuntunut missään. Piti vielä lähteä yökerhoon...
Nykyään on heikkopeikko, eikä viitsi kotoa lähteä yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Meille haettiin korillinen limsaa.
Oliko limsapullossa repäisykorkki?
Tästä on niin monta vuosikymmentä, että en muista millaisia korkit olivat. Aika pieniä lasipulloja olivat. Muistan joitakin nimiäkin, kuten Jubileum ja tietysti Jaffa.
Se oli kruunukorkki ja avattiin pullonavaajalla.
Paljonko se pantti oli tuosta muovikorista? 10-15 mk?
Ei.
Eikö hae mieheni, poikani eivätkä vävytkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko limsapullossa repäisykorkki?
Tästä on niin monta vuosikymmentä, että en muista millaisia korkit olivat. Aika pieniä lasipulloja olivat. Muistan joitakin nimiäkin, kuten Jubileum ja tietysti Jaffa.
Se oli kruunukorkki ja avattiin pullonavaajalla.
Mun pullossa oli repäisykorkki. Joskus se repäisypidike katkesi, kyllä oli vähän vaikea avata.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko se pantti oli tuosta muovikorista? 10-15 mk?
Nyt heitit hyvän kysymyksen. En kyllä muista, mutta eikö itse pulloista saanut 50 penniä/kpl?
Vierailija kirjoitti:
Ei hakenut. Ei koskaan.
Ei meilläkään. Alkon käyttö tarkoitti saunakaljaa joskus ja jotain joulupöydässä.
Limsakori oli aina kellarissa, ei olutta kukaan tarvinnut mihinkään
Haki. Sininen kori, mutta puolet oli limpparia. Yleensä keltaista tai punaista jaffaa tai sitruunasoodaa. Myöhemmin myös omenalimpparia. Kaikissa oli repäisykorkki paitsi kaljapulloissa kruunukorkki. Äiti oli tiukka eikä antanut ostaa viinaksia kotiin. Isän piti mennä lähibaariin, jos halusi juoda. Juhannus oli ainoa poikkeus ja silloinkin vain tuo puoli korillista.
Tyhjän korin (sininen) pantti oli 14mk. Huonoja muistoja, kori(t) kun ilmesty kaljapulloineen keittiöön, niin tiesi, että yöllä juostaan karkuun. Seuraavana päivänä lepyteltiin sillä, että me muksut saatiin pitää ne panttirahat tyhjistä pulloista ja koreista.
Olin teini ja näin isäni yhden kerran huppelissa. Tultiin häistä ja isä oli juonut sahtia. Hän oli hyväntuulinen, mutta talutettiin hänet aittaan nukkumaan. Isä oli ihana ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Meille oli korillinen limsaa ja vanhemmilla se kaljakori.
Vierailija kirjoitti:
Oli yleensä töissä tienaamassa pyhälisiä.
Meillä isä haki lisiä joka toinen juhannus. Kaikki pyhät kiersi, jotta sai olla myös vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleen haki mitä haki. Olin kavereiden kanssa toisaalla.
Vauvana ja taaperonakin?
Aika harva meistä muistaa juhannuksia (tai mitään muutakaan) alle 1v ikäisenä.