UPI:n johtaja presidentti Stubbin pojan valinnasta: Totesivat ylivoimaisesti parhaaksi
https://yle.fi/a/74-20168671
En äänestä Stubbia seiraavissa vaaleissa. On niin erinomainen suku, että pärjäävät ilman minun tukeakin.
Kommentit (2159)
Ihan käy sääliksi valinnat tehneitä Hiskiä ja kumppaneita. Teitpä kummin vaan, aina tulee haukut. Jos valitset Oliverin, joudut kansan syvien rivien epäsuosioon, jos taas et valitse, joudut pressan kanslian ja kykypuolueen epäsuosioon. Yksinkertaisesti, et voi voittaa, teitpä niin tai noin.
Oliverin ei siis edes tarvinnut kysyä, että ettekö tiedä kuka mä olen, kun Hiskihän pirskatti vieköön ilmeisesti heti hiffasi!
Aivan mahtavaa!
Kirjoitin tämän toiseen ketjuun ja kirjoitan myös tähän. Tämä on jäävuoren huippu. Haukkala ei ollut varautunut asian saamaan julkisuuteen. Hän tuli yllätetyksi täysin ja se näkyy.
Ei se niin mene, että nyt on Suomi pilalla. Ajat vain ovat muuttuneet, esim. harjoittelupaikoista on tehty elintärkeitä Suomessa opiskeleville. Ja toki muutenkin ollaan tietoisempia ehkä oikeuksista tai ainakin halutaan läpinäkyvyyttä. Suomi on tässä mielessä ollut pilalla kauan, mutta nyt se tehtiin näkyväksi.
Kannattaisi toimittajien katsoa aiempia harjoitteluja, nimityksiä jne. pidemmällä aikajänteellä. Tiedä mitä paljastuisi.
Vierailija kirjoitti:
Oliverin ei siis edes tarvinnut kysyä, että ettekö tiedä kuka mä olen, kun Hiskihän pirskatti vieköön ilmeisesti heti hiffasi!
Aivan mahtavaa!
Ja siis sähköposti tuli lauantaina ja maanantaina oli jo muutokset tehty harkkailmoitukseen 🙊 Hiski laittoi heti hösseliksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtavaa!
Ja siis sähköposti tuli lauantaina ja maanantaina oli jo muutokset tehty harkkailmoitukseen 🙊 Hiski laittoi heti hösseliksi!
MIELI Kriisipuhelin auttaa esimerkiksi silloin, kun
elämäsi on juuri muuttunut ja sinun on paha olla
olet kokenut järkyttävän tapahtuman
koet, ettet jaksa yksin pelon, huolen tai surun kanssa
sinulla on itsetuhoisia ajatuksia
olet huolissasi läheisestäsi
1605. Ei tietenkään tästä ollut tarkoitus julkisuuteen mitään päästää. Se nyt on pläkin selvää!
Valhe ja pazcanpuhe lisääntyy kun aika muutenkin pimenee. Tämän maailman kerma ja rikkaat arvostavat ihmiskunniaa ja sitä tässä pienen piriin sisällä jaetaan. Samaan aikaan kuvittelevat että köyhä rahvas tai tavallinen työtä tekevä kansa joka laitetaan ahtaalle työssään, eivät tajua.
"Voi teitä te rikkaat!" Jeesus huudahti.
Kailille syntisille käy vielä tänään kutsu. Olet rikas taikka köyhä, taivasten valtakunnan kansalaiseksi voi vielä tänään tulla. Hylätkään syntinne, tehkää parannus ja ottakaan Jeesusken ristintyö todeksi omalla kohdallanne. Jumala pitää häneen turvaavista huolta vaikka leipä kaapista loppuisi.
On päättäjissämme mikä sakki tahansa, aika on nyt sellainen että se vie vain suohon, velkoihin ja talousjärjestemän kuralle menoon. Mikään maallinen ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Valhe ja pazcanpuhe lisääntyy kun aika muutenkin pimenee. Tämän maailman kerma ja rikkaat arvostavat ihmiskunniaa ja sitä tässä pienen piriin sisällä jaetaan. Samaan aikaan kuvittelevat että köyhä rahvas tai tavallinen työtä tekevä kansa joka laitetaan ahtaalle työssään, eivät tajua.
"Voi teitä te rikkaat!" Jeesus huudahti.
Kailille syntisille käy vielä tänään kutsu. Olet rikas taikka köyhä, taivasten valtakunnan kansalaiseksi voi vielä tänään tulla. Hylätkään syntinne, tehkää parannus ja ottakaan Jeesusken ristintyö todeksi omalla kohdallanne. Jumala pitää häneen turvaavista huolta vaikka leipä kaapista loppuisi.
On päättäjissämme mikä sakki tahansa, aika on nyt sellainen että se vie vain suohon, velkoihin ja talousjärjestemän kuralle menoon. Mikään maallinen ei auta.
MIELI Kriisipuhelin auttaa esimerkiksi silloin, kun
elämäsi on juuri muuttunut ja sinun on paha olla
olet kokenut järkyttävän tapahtuman
koet, ettet jaksa yksin pelon, huolen tai surun kanssa
sinulla on itsetuhoisia ajatuksia
olet huolissasi läheisestäsi
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtavaa!
Hiski tosiaan, koulunsa käynyt mies kun on, todisti olevansa mies paikallaan, eikä alkanut heti kyselemään, että kuka penteleen märkäkorvainen Solihveri siellä lähettelee jotain naurettavia kerjuukirjeitä tms. roskapostia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan käy sääliksi valinnat tehneitä Hiskiä ja kumppaneita. Teitpä kummin vaan, aina tulee haukut. Jos valitset Oliverin, joudut kansan syvien rivien epäsuosioon, jos taas et valitse, joudut pressan kanslian ja kykypuolueen epäsuosioon. Yksinkertaisesti, et voi voittaa, teitpä niin tai noin.
Olet oikeassa, hyvä näkökulma.
Olisi presidentin ehkä pitänyt käyttää arvopohjaista realismia.... ( mitä ikinä se sitten oikeasti tarkoittaakaan vai tarkoittaako oikeasti yhtään mitään)
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtavaa!
Onneksi muisti ei pettänyt tuolla kertaa. Hyvä Hiski!
Mitä experttejä ovat sellaiset, jotka eivät hallitse edes Suomen perustuslakia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukkalan palli heiluu jo.
Lisää Haukkalan koottuja selityksiä, nyt Ylen jutussa tunnin takaa
"Haukkala vakuuttaa, että Stubbin viesti ja yhteydenotto eivät ole vaikuttaneet asian käsittelyyn."
Jos yllä oleva pitää paikkaansa niin sittenhän isä Stubbin kanssa oli jo sovittu asia, ennen kuin poika laitettiin harjoittelemaan yhteydenottoja ja hakemusta.
Yhdenvertaisuuden kannalta on Upin johtajan mukaan tärkeää, että jatkossa voidaan valita harjoittelijoiksi myös esimerkiksi Britannian ja Yhdysvaltojen yliopistoissa opiskelevia.
Mutta takaako se valinnan kaikkien muiden hakijoiden ohi, vai täytyykö opiskelijan isän olla presidentti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
UPI:ssa ei noudateta perustuslakia? Mitä ihmettä?
He varmasti ovat pyrkineet noudattamaan perustuslakia niin hyvin kuin vain ovat pystyneet. Niinkuin aikamies vain voi.
Mutta mikä on kun ei taidot riitä? Mikä on kun ei onnistu?
Tässä erikoisessa ja harvinaislaatuisessa tapauksessa Suomen perustuslaki ja arvopohjainen realismi joutuivat törmäyskurssille. Arvopohjainen realismi voitti, kunnes jäi kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tämän toiseen ketjuun ja kirjoitan myös tähän. Tämä on jäävuoren huippu. Haukkala ei ollut varautunut asian saamaan julkisuuteen. Hän tuli yllätetyksi täysin ja se näkyy.
Ei se niin mene, että nyt on Suomi pilalla. Ajat vain ovat muuttuneet, esim. harjoittelupaikoista on tehty elintärkeitä Suomessa opiskeleville. Ja toki muutenkin ollaan tietoisempia ehkä oikeuksista tai ainakin halutaan läpinäkyvyyttä. Suomi on tässä mielessä ollut pilalla kauan, mutta nyt se tehtiin näkyväksi.
Kannattaisi toimittajien katsoa aiempia harjoitteluja, nimityksiä jne. pidemmällä aikajänteellä. Tiedä mitä paljastuisi.
Aika harvoin presidentit näihin sotkeutuvat.
Tai vaihtoehtoisesti, harvoin heidät sotketaan näihin näin arviointikyvyttömästi luottamalla siihen, ettei kiinni varmaan jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, että UPIssa ei ole käytössä anonyymi rekrytointi.
Kyllä siellä on. Toiset vaan ovat anonyymimpiä kuin toiset.
Todella mielenkiintoista sitten nähdä, mitä oikeusasiamiehen tutkimuksissa käy ilmi.
Tällä spämmääjällä ei ole kaikki ihan hyvin.