HS: Työttömät tulisi velvoittaa töihin - Kauppalehti: Tekoäly voi nostaa työttömyyden 20 prosenttiin
Tässäkö meidän tulevaisuus? Pakkotöitä leivän eteen?
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011311238.html
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tekoaly-voi-nostaa-tyottomyyden-20-p…
Kommentit (226)
Suomessa se on tämä jännä logiikka että töihin pitäis mennä sitä kovemmin mitä vähemmän niitä töitä on saatavilla. Kun oikein kovasti toivoo niin kyllä se siitä.
Työnantajat tulisi velvoittaa palkkaamaan ihmisiä töihin ja jos osaamisessa puutteita saisivat perehdyttää ja kouluttaa heitä. Ei enää kirjeitä " Valitettavasti valintamme ei osunut ......"
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työtön palkkaa vastaan töitä tekee.
Meinataanko nyt siis vapaaehtoistyötä? Vai pakkotyötä palkatta?
Pestään ilman palkkaa vedellä sairaaloissa potilashuoneita.
Minulla ei kädet kestä pesuaineita edes hanskojen kanssa.
Anoppi sanoi, että jokainen siivoaa omalla tavallaan.
Esimies sanoo, että pitää käyttää näitä pesuaineita, mutta minä siivoan pelkällä vedellä. Esimiehellä on oma siivous tyyli ja minulla oma.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi sanoi, että jokainen siivoaa omalla tavallaan.
Esimies sanoo, että pitää käyttää näitä pesuaineita, mutta minä siivoan pelkällä vedellä. Esimiehellä on oma siivous tyyli ja minulla oma.
Mä vaihdoin ne annetut myrkyt luonnollisiin pesuaineisiin. Johan ne potilaatkin paranee nopeammin, kun eivät joudu hengittämään pesuaineiden käryjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työtön palkkaa vastaan töitä tekee.
Meinataanko nyt siis vapaaehtoistyötä? Vai pakkotyötä palkatta?
Pestään ilman palkkaa vedellä sairaaloissa potilashuoneita.
Minulla ei kädet kestä pesuaineita edes hanskojen kanssa.
Jospa Orpopurraa hoitaa vanhana joku orjatyöläinen, ilman palkkaa, ilman motivaatiota. Myy kipulääkkeet saadakseen ruokaa.
Siellä haetaan näemmä 9 eur/päivä -tyylistä työvoimaa poliitikkojen lähipiirin omistamiin vanhuspalveluyksiköihin. Voitto se on joka kannattaa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa Kokoomuksen Suomeen.
Persjokkareiden Suomi. Kansa kurjuudessa.
Persut panisivat työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi. Kyse ei kuitenkaan olisi heidän mielestään pakkotyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät pitäisi asuttaa itärajalle telttaleireihin rajaa vartioimaan.
Mitä ne siellä tekisi ilman koulutusta moiseen hommaan? Olisi poissa sun silmistä?
Onhan lähes kaikki miehet käyneet armeijan, pitäisi olla koulutusta, loput voitaisiin kouluttaa siellä leirillä.
Työttömät naiset sinne myös huoltojoukkoihin, niin syntyisi romansseja ja ehkä niitä kaivattuja lapsiakin.
Lisäksi vapauttaisi paljon asuntoja ja säästettäisiin asumistuissa kun työttömät asuisi teltoissa.
Todellinen win-win kaikille.
Työttömät ihmismuuriksi Venäjän rajalle.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7079 kirjoitti:
Mihin ihmeen töihin, jos kerran tekoäly poistaa tarpeen???
Kysy Riikalta, se kun huutelee töihin menemisestä vaikka töitä ei ole. Joku vaurio sillä on päässä.
Purra otti lobotomian viime kesänä. Joku persujen muoti, mikälie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ennemminkin pidä valjastaa tekoäly hyvinvoinnin rahoittajaksi ja jakaa työ tasaisemmin?
Kyllä pitäisi. Mutta joo - eiköhän teknologiafirmat pidä voitot ja tehokkuuden parantamisen itsellään.
Ei onnistu. Alalla ei ole monopolia, joten kilpailu vie voitot.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät pitäisi laittaa yleishyödyllisiin töihin.
Sinut pitäisi laittaa ylös h/irt/een.
(Pakko)työ leivän eteen ei ole vain meidän tulevaisuus, vaan myös nykyisyys ja menneisyys.
Vai luuletko leivän tippuvan taivaasta? Aina on ihminen joutunut tekemään (pakko)työtä leipänsä eteen. Vasta nykyään jotkut ovat alkaneet kuvittelemaan, että muilla on velvollisuus tehdä tätä (pakko)työtä heidänkin puolestaan.
Ehdotankin, että jos joku, vaikka rouva Y, maksaa elatuksestani 50 %, hän on oikeutettu käyttämään minun työpanoksestani myös 50%. Eikö se olisi reilua? Tietenkin elatus laskettaisiin normaalin palkan mukaisesti, ei halpatyönä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömiä vihataan?
Kulttuurimme on eloonjäämiseen liittyvistä syistä aina vihannut laiskottelua. Ennen vanhaan täällä selviytyminen todella vaati sen että jokainen kantaa painonsa. Kulttuurin ja ympäristön muutos on ollut liian nopea. Simpanssiaivomme eivät pysy kehityksen mukana ja ahdistuvat ja muuttuvat aggressiivisiksi kun tuttu turvallinen maailma on kadonnut eivätkä vanhat tutut arvot pädekään enää. Jonkun on pakko olla syypää ja laiskoiksi mielletyt työttömät tarjoavat helpon syntipukin, oikeistopuolueiden lietsoessa vihaa härskisti poliittisia päämääriä ajaakseen. Siksi ollaan nyt tässä.
Siis mitä ihmettä? Jos tekoäly ja robotit tekevät kaiken työn, mistä sitä "velvoitetyötä" muka työttömille löytyy? Kun ei ole edes sitä työtä, josta palkkaa maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Hienosti unohdetaan, että työttömien seassa on SAIRAITA JOTKA EI PÄÄSE SAIRASELKKEELLE! MIinä en pysty vaivaisena mihinkää!
Jos pystyt palstalle kirjoittamaan, pystyt myös esimerkiksi asiakaspalvelun posteihin vastaamaan
Kysy Riikalta, se kun huutelee töihin menemisestä vaikka töitä ei ole. Joku vaurio sillä on päässä.