Onpas lämmin kesäaamu +10. Taidan laittaa topin,hameen ja sandaalit..
Tai sit istun sohvalla viltin alla, enkä mene postilaatikkoa kauemmas.
Kommentit (55)
Kalenterista se vaatetus katsotaan. Oulussa katsoin, kun yksi juoksi huhtitkuussa shortsit ja hihaton paita päällä. 2 astetta lämmintä.
+16 pilvipouta. Aamukahvi juotu mökin terassilla ja nyt metsälenkille koirien kanssa, sekä sen jälkeen kissan ulkoilutus. Ihana aamu. Illalla perhe saapuu, mutta vielä on oma rauha, vain lintujen laulu kuuluu. Hyvää Juhannusta.
Kävin koiran kanssa aamulenkillä - pipo päässä
Joo pilvistä on ja sateen uhkaa. Tuulee ja lämpötila on jotain 13 astetta. Ei paljon eroa syksystä. Pipo ei ole yhtään liioittelua.
Kävin mekko päällä avaamassa kasvihuoneen oven, ihan jäisen kylmää! Piti lähteä aamu-uinnille mutta kova tuuli jäähdyttää veden entistä kylmemmäksi (viimeviikolla 15). Jäi menemättä
Ei muttakuin collarit ja villasukat päälle ja (taas) sohvalle odottelemaan sään lämpenemistä että tarkenee tehdä pihatöitä! Tosin päivällä varmaan taas sataa.
Ensimmäinen kerta vuosiin kun ei ole tähän mennessä kertaakaan tarennut juoda aamukahvia ulkona!? Mun aamukahvilämpötilaraja on 17 astetta, nyt ollaan oltu vasta max 13:ssa🥶
Vierailija kirjoitti:
Kävin mekko päällä avaamassa kasvihuoneen oven, ihan jäisen kylmää! Piti lähteä aamu-uinnille mutta kova tuuli jäähdyttää veden entistä kylmemmäksi (viimeviikolla 15). Jäi menemättä
Ei muttakuin collarit ja villasukat päälle ja (taas) sohvalle odottelemaan sään lämpenemistä että tarkenee tehdä pihatöitä! Tosin päivällä varmaan taas sataa.
Ensimmäinen kerta vuosiin kun ei ole tähän mennessä kertaakaan tarennut juoda aamukahvia ulkona!? Mun aamukahvilämpötilaraja on 17 astetta, nyt ollaan oltu vasta max 13:ssa🥶
Mä juon aamukahvit parvekkeella kesät talvet. Eipä ole vielä tullut vastaan sellaista lämpötilaa, missä se ei onnistuisi.
t. röökimuija
Mä näin eilen kaupassa nuoren naisen, viimeisen päälle laitetun ripsineennja kynsineen, jolla oli päällä vesirajasortsit ja t-paita, joka oli selästä täysin auki.
Tänään sadepäivä, huomiseksi luvattu 21c. Ihan sopiva keli minulle.
Jos juo liikaa juhannusjuomia ja sammuu terassille, aamulla varmaan on kuollut hypotermiaan. Keskellä kesää.
Pistän pitkää lahjetta ja hihaa sekä lähden liikenteeseen enkä kuluta energiaa turhaan valittamiseen kun mitään ei mahda.
Vierailija kirjoitti:
Forecan mukaan vesien pintalämpö on keskimääräistä korkeammalla :D Nauratti kun luin aamulla, kun mietin, että mistä se lämpö onkaan osannut kumuloitua pintavesiin, kun itse ilman lämpötila on ollut harvinaisen matalalla. Mutta aina on keskimääräistä lämpimämpää meillä kaikki. Tämä vuosikin tulee olemaan keskimääräistä lämpimämpi, ehkä kaikkien aikojen lämpimin. Uskokaa vaan.
Meil on about + 11.
Pistän pikkupikkubikinit päälle ja meen makkaamaan keskelle monen kerrostalon pihamurmikolle. On kyllä pilvistä mutta jospa se aurinko pilkistää päivän mittaan.
Kerron sitte illemmalla rusketuinko.
Vierailija kirjoitti:
Jos juo liikaa juhannusjuomia ja sammuu terassille, aamulla varmaan on kuollut hypotermiaan. Keskellä kesää.
Tästä pitäisi varoitella lehdissä kyllä. "Asiantuntijan vinkit - Näin pukeudut lämpimästi juhannusta varten: "saattaa siinä hypotermia iskeä aamuyöstä""
+15 juuri sopiva t-paita keli, ei liian kuuma että jaksaa tehdäkin jotakin
Vierailija kirjoitti:
Joo pilvistä on ja sateen uhkaa. Tuulee ja lämpötila on jotain 13 astetta. Ei paljon eroa syksystä. Pipo ei ole yhtään liioittelua.
Mistä näitä ihmisiä löytyy?
13 astetta ja pipo??
mitä sä pidät kun on -20?
Ei ole kesät toistensa kaltaisia. Ihana kuitenkin, kun on valosampaa. Itse en jaksa käyttää energiaa kesäsäiden ihmettelyyn.
kaikki sää on ok niin kauan kun lämpötila pysyy alle 20 asteen
Mä makaan sohvalla teepparissa ja rönttäpöksyissä. En ole ajatellut lähteä mihinkään, kun ei ole mitään tarvetta siihen.