Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Purran erityisavustaja: Työttömät pakkotöihin työttömyyskorvausta vastaan

Vierailija
18.06.2025 |

Kommentit (1011)

Vierailija
401/1011 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ehdottanut, että työttömät voisivat hoitaa vanhuksia. Luulen, että työttömissä on jonkin verran myös sellaisia henkilöitä. joita ei tule päästää lähellekään vanhuksia. Jostain syystä sosiaali- ja terveydenhuoltoalalle hakeutuville järjestetään soveltuvuuskokeet.

Eikö vanhukset ansaitse ammattihenkilön hoitoa? 

Vanhuksen omaishoitajana tiedän, ettei suurimmasta osasta ole vanhusten tai lastenhoitajaksi, vaan molemmat vastivat ammattitaitoa ja osaamista, erittisesti vanhukset, kun he eivät elä tässä ajassa, eikä ole tietoinen ympäristöstö. 

Vierailija
402/1011 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku teistä työttömistä voisi tulla esim. ajamaan nurmikkoni. Mielelläni saisin jotain vastinetta sille että elätän teitä. 

Pskat sinä ketään elättää. Olet itse elättää, aina ollut. Et ole koskaan tehnyt tuottavaa työtä.

TALOYHTIÖSI NURMIKON VOISIT ITSE MENNÄ AJAMAAN 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1011 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sopimuksen mukainen palkkaja mikä ei? Eikö palkka ole palkka, jos se työstä maksetaan. 

Ei. Nykyään pidetään orjatyönä, jos palkka on liian matala. 1 euro tunnissa ja 100 euroa tunnissa eivät siis ole yhteismitallisia.

Vierailija
404/1011 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS on valmis romuttamaan työmarkkinat ja palkat pakkotyöläisillä. Ei ole työntekijöiden puolella tuo rikollisjärjestö.

Vierailija
405/1011 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku teistä työttömistä voisi tulla esim. ajamaan nurmikkoni. Mielelläni saisin jotain vastinetta sille että elätän teitä. 

Miksi et palkkaa nurmikonleikkaajaa?

En kai minä ala työstä maksamaan. Siksi on tämä hallitus äänestetty, että saadaan ilmaista työvoimaa. 

Vierailija
406/1011 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä maksat palkan, näin elätät sen työttömän.

Vierailija
407/1011 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaan kiukuttelet. Jos et kykene elättämään itseäsi niin silloin teet kuten muut määräävät.

Eli jos ihminen ei kykene elättämään itseään, hän on sinusta ansainnut orjan aseman? Onneksi meillä perustuslaki ja ne kansainväliset sopimukset, joihin suomikin on sitoutunut ovat eri mieltä kanssasi.. 

Nämä sopimukset ei auta yhtään mitään.Mikään sopimus ei pakota maksamaan vastikkeettomia tukia.Hyvä vaan että joutuu jotain tekemään tukien eteen.

Vierailija
408/1011 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kansalaiset pakkotyöhön, Suomi pelastuu. Kaikilla on sitten kaikkea, tai ei yhtään mitään. 

Nyt paljastu, että Persut haluaa Suomesta Nazzi-Saksan. Siellähän tämä pakkotyö oli olemassa. 

Vierailija
409/1011 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä kirjottaneista on unohtanut/ei tiedä, että nykyisin pitää olla töitä tehdessä kaiken maailman lupakortteja. Esim kaupan ala: hygienia-, ikäraja- anniskelupassi. Roskia jos menee keräämään teiden varsilta, pitää olla tieturva 1 ja 2, työturvallisuuskortti ym. Jokaisella ammatilla eri kortit, mitkä voimassa vaan 5vuotta. Ja lähihoitajana ET saa jakaa vanhuksille lääkkeitä, ellei ole lääkkeenanto lupaa (LOVE) Kukas nämä maksaa. 

Eihän luuseriPersuilla ole koskaan mitään töihin liittyviä kortteja ole ollut.

Vierailija
410/1011 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaan kiukuttelet. Jos et kykene elättämään itseäsi niin silloin teet kuten muut määräävät.

Eli jos ihminen ei kykene elättämään itseään, hän on sinusta ansainnut orjan aseman? Onneksi meillä perustuslaki ja ne kansainväliset sopimukset, joihin suomikin on sitoutunut ovat eri mieltä kanssasi.. 

Tämä onkin nyt JULMA (kuten Iltalehti usein tiltuleeraa) postkristillinen valtio, joten pakanoille kaikki alistaminen, orjuuden kulta-ajoista haaveilu ja joukkokiusaaminen tuntuu olevan okei.

Vierailija
411/1011 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan tukia mutta olen myös osa-aikatyössä josta saan palkan. Voin toki mennä tukia vastaan töihin mutta sitten lopetan osa-aikatyön ja nostan tukia täyden määrän jos se on parempi ratkaisu. 

Vierailija
412/1011 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että pikkuista, tuliko itkupotkuraivari kun pitäs töihin ihan mennä 😓

Noniin. Minulla on töitä, mutta kuvitellaanpa hetki, että olisin pitkäaikaistyötön. Annapa minulle lista työpaikoista, joihin voi ihan mennä tekemään töitä. Odotan vastaustasi. Työpaikkojen tulee olla sellaisia, joissa voin oikeasti tehdä töitä. Minulla on rajoitteita. Olen allerginen, joten työpaikka ei saa olla sellainen, jossa altistun pölylle tai voimakkaille hajuille. Polveni on mennyt rikki jo nuorena, joten työpaikka ei saa olla sellainen, jossa joutuu nostelemaan painavia asioita omalla lihasvoimalla. Voin nostaa, jos samaan aikaan ei tarvitse varata painoa polvelle. Ole hyvä ja ala laitella minulle nyt työpaikkoja, joita lähden hakemaan. Aion hakea niitä myös oikeasti ja katsotaan miten käy. Teen näin, koska olen 100% varma ettei ne avoimet työpaikat edes oikeasti ole olemassa. Työhistoriall

Katsopas lapsonen kun sinun pitää itse huolehtia itsellesi työpaikka. Sellaista on elämä. Lapsena muut huolehtii mutta nyt sun pitäs niin kuin ihan itse huolehtia itsestäsi. Se on sinun vastuullasi se sinun elämä. Jos nyt sitte meinaat että muut huolehtii sinusta niin olet vähän niin kuin muiden armoilla.

Vierailija
413/1011 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PS on valmis romuttamaan työmarkkinat ja palkat pakkotyöläisillä. Ei ole työntekijöiden puolella tuo rikollisjärjestö.

No ei helvetissä ole. Plantaasiherra on persun ihannekansalainen.

Vierailija
414/1011 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta minne? Määrääkö hallitus työnantajalle sanktion, jos ei suostu ottamaan?

Kyllä julkiselta puolelta aina tehtävää löytyy. Jos ei muuta niin roskien siivoamista ja vanhusten ulkoilutusta. 

Hei! Se vanhusten ilkoilutuskin vaatii osaamista. Mene itse kokeilemaan ulkoiluttamaan pyörätuolissa olevaa hemiplegiaa, diabetesta ja Alzheimeria sairastavaa vanhusta. Mene, Mene. Veikkaan, että tapat tai vahingoitat useita jo ihan ensimmäisellä kerralla. 

Vai että roskia pitäisi tylttömyyskorvauksella tienvarsilta siivota? 

Sinne vaan työttömät autotien varrelle, jossa autot ajaa 80-100 km/h ja eivät välitä. Että hyvä vaan,jos jäävät autojen alle turhat työttömät. 

Voi vttu miten ryhmiä on Persut. Nyt antoivat viimeistään kuolinlaukauksen koko puolueelle.

Kyllä kuule olen ulkoiluttanut kaikenlaisia ihmisiä ja aivan ilman mitään koulutusta. Ketään en kuule tappanut tai vahingoittanut, en edes piruuttani kuten sinä ilmeisesti tekisit kommentistasi päätellen. Ja niin on kuule moni muukin kouluttamaton ulkoiluttanut. Etkö ole koskaan kuullut esim kesätöistä? Tuttu juttu niille, jotka ovat hoivapaikoissa joskus ollut. Ei läheskään kaikki vanhukset ole mitään haastavia. 

Ja roskia kuule löytyy ihan jalkakäytävien vierustoilta ym! Ota ihminen silmä käteen ja katso. Missä ihminen liikkuu (usein jalkaisin tai kevyellä kulkupelillä), niin roskia löytyy. Sinä se tässä nyt olet tyhmäksi heittäytynyt. Toivottavasti ei ole normaali olotilasi...

Vierailija
415/1011 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole orja. On vapaa menemään muualle töihin. Mutta jos minun rahoilla elelee niin kyllä, laulaa minun laulujani.

Et sinä sellaisia veroja kuitenkaan maksa, ole ihan hiljaa siellä vaan.

Vierailija
416/1011 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella irtolaislailla tai vastaavalla, jota hallitus saattaa ihan oikeasti yrittää saada voimaan työttömyydestä ja köyhyydestä tehtäisiin sitten virallisestikin rikos. Se viha, jolla työttömistä puhutaan ja ne toimenpiteet, joita työttömiä kohtaan suunnitellaan ja jo toteutetaan ovat toki vihapuhetta, kiihottamista kansanryhmää vastaan ja avointa syrjintää. Hallitus pitäisi saada kaatumaan. Tarvitaan myös yleislakko, joka tosin pitää naamioida muuksi, mutta todellisuudessa siis hallitusta vastaan. Tuskin kukaan haluaa sisällissotaa, mutta sitähän hallitus toimillaan lietsoo.

Vierailija
417/1011 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä voi alkaa vanhuksia yhtäkkiä kupsahdella kun sinne laitetaan vihaisia työttömiä lääkkeitä jakamaan jne.

Ei heitä kukaan laita lääkkeitä jakamaan.Siivousta,ulkoilutusta ym.,kyllä tekemistä löytyy.

YMMÄRRÄTKÖ, ETTÄ SIIHEN ULKOULUTUKSERN JA SIIVOUKSEEN VAADITAAN KOULUTUS. HOITOLAITOKSISSA SIIVOUS EI OLE MITÄÄN KOTISIIVOUSTA, JOS ET OSAA TEHDÖ, NIIN KOHTA JYLLÄÄ JOKU LEGIONELLOONA TAI MUU INFEKTIO. 

SAMA TÄMÄ "ULKOULUTUKSEN" KANSSA. KOETA NYT YMMÄRTÄÄ, ETTÄ HOITOLAITOKSISSA OLEVAT VANHUKSEY OVAT TODELLA HUONOKNTOISIA, VIETTÄVÄT SIELLÄ ELÄMÄNSÄ VIIMEISET PARI VUOTTA. PITÄÄ YMMÄRTÄÄ SAIRAUKSISTA JA SEN OIREISTA IHAN SIELLÄ UÖNOULUTUKSEN AIKANAKIN.

Luulen, että persujen tavoitteena onkin "lopullinen ratkaisu" sekä vanhusten että työttömien suhteeen. Ja taas säästyy rahaa.

Vierailija
418/1011 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä maksat palkan, näin elätät sen työttömän.

Minähän maksan jo työttömille vaikka EIVÄT LAISKAT PASKAT TEE MITÄÄN.

Vierailija
419/1011 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kansalaiset pakkotyöhön, Suomi pelastuu. Kaikilla on sitten kaikkea, tai ei yhtään mitään. 

Nyt paljastu, että Persut haluaa Suomesta Nazzi-Saksan. Siellähän tämä pakkotyö oli olemassa. 

Nytkö sen vasta huomaat.EK:n SätkyAkka.

Vierailija
420/1011 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut eivät luultavasti vastustaisi kolhooseja.

Eikös persujen pitänyt olla niitä "äärioikeistolaisia", eikä äärivasemmistolaisia Kommunisteja? Päättäkää jo.

Kansallissosialismissa ja kommunismissa oli samana elementtinä muun muassa juuri käytännön työpakko.

Kansalliisosialisteilla oli komiammat univormut.