Purran erityisavustaja: Työttömät pakkotöihin työttömyyskorvausta vastaan
Tulihan se sieltä:
Kommentit (1011)
Mikä on sopimuksen mukainen palkkaja mikä ei? Eikö palkka ole palkka, jos se työstä maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaan kiukuttelet. Jos et kykene elättämään itseäsi niin silloin teet kuten muut määräävät.
Eli jos ihminen ei kykene elättämään itseään, hän on sinusta ansainnut orjan aseman? Onneksi meillä perustuslaki ja ne kansainväliset sopimukset, joihin suomikin on sitoutunut ovat eri mieltä kanssasi..
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä työtön patalaiska paska, voit lässyttää minkä jaksat mutta tämä tulee tapahtumaan ja sinähän menet töihin - tai sitten et mene ja elelet nollatuloilla. Turhaan vuodatat kyyneleitä.
Mitä sinä sano valkonamapunaniskale Sina imeminu muna ja sinaitke ja sinaniele
Joku teistä työttömistä voisi tulla esim. ajamaan nurmikkoni. Mielelläni saisin jotain vastinetta sille että elätän teitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät voisivat esim. siivoilla koiranpaskoja tienpientareilta.
Eikö järkevämpää olisi, että ne koiran omistajat kantavat vastuunsa?
S....na vielä koiranpaskoja siivoamaan.
Moni täällä kirjottaneista on unohtanut/ei tiedä, että nykyisin pitää olla töitä tehdessä kaiken maailman lupakortteja. Esim kaupan ala: hygienia-, ikäraja- anniskelupassi. Roskia jos menee keräämään teiden varsilta, pitää olla tieturva 1 ja 2, työturvallisuuskortti ym. Jokaisella ammatilla eri kortit, mitkä voimassa vaan 5vuotta. Ja lähihoitajana ET saa jakaa vanhuksille lääkkeitä, ellei ole lääkkeenanto lupaa (LOVE) Kukas nämä maksaa.
Selvästikin halutaan suututtaa suuri ihmisjoukko. Kestäkää sitten seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Oli ehdottanut, että työttömät voisivat hoitaa vanhuksia. Luulen, että työttömissä on jonkin verran myös sellaisia henkilöitä. joita ei tule päästää lähellekään vanhuksia. Jostain syystä sosiaali- ja terveydenhuoltoalalle hakeutuville järjestetään soveltuvuuskokeet.
Ei ole järjestetty pitkään aikaan. Pitäisi järjestää.
Että tämmöisiä, kuten se pedutuparaiskari ja muita pershäiriöisiä tai alalle soveltumattomat Alkon käyttäjät avuttomia vanhuksia hoitamaan......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaan kiukuttelet. Jos et kykene elättämään itseäsi niin silloin teet kuten muut määräävät.
Eli jos ihminen ei kykene elättämään itseään, hän on sinusta ansainnut orjan aseman? Onneksi meillä perustuslaki ja ne kansainväliset sopimukset, joihin suomikin on sitoutunut ovat eri mieltä kanssasi..
Ei ole orja. On vapaa menemään muualle töihin. Mutta jos minun rahoilla elelee niin kyllä, laulaa minun laulujani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta minne? Määrääkö hallitus työnantajalle sanktion, jos ei suostu ottamaan?
Kyllä julkiselta puolelta aina tehtävää löytyy. Jos ei muuta niin roskien siivoamista ja vanhusten ulkoilutusta.
Hei! Se vanhusten ilkoilutuskin vaatii osaamista. Mene itse kokeilemaan ulkoiluttamaan pyörätuolissa olevaa hemiplegiaa, diabetesta ja Alzheimeria sairastavaa vanhusta. Mene, Mene. Veikkaan, että tapat tai vahingoitat useita jo ihan ensimmäisellä kerralla.
Vai että roskia pitäisi tylttömyyskorvauksella tienvarsilta siivota?
Sinne vaan työttömät autotien varrelle, jossa autot ajaa 80-100 km/h ja eivät välitä. Että hyvä vaan,jos jäävät autojen alle turhat työttömät.
Voi vttu miten ryhmiä on Persut. Nyt antoivat viimeistään kuolinlaukauksen koko puolueelle.
Työttömät siis ovat niin tyhmiä sinun mielestä ettei roskiakaan osata kerata ilman että jää auton alle?Erittäin hyvä päätös ja ehdottomasti äänestetään persuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään että persut haluavat Neuvostoliiton takaisin, luulin etteivät voi sietää kommunismia? Sitähän pakkotyö käytännössä on
Ei tarjota pakkotyötä vaan jos et tee tarjottua työtä niin et saa työttömyyskorvausta.
Irtolaislaki Suomessa
Irtolaislaki (17.1.1936/57) oli Suomessa vuonna 1936 säädetty ja vuosina 19371986 voimassa ollut laki, joka koski irtolaisten hoitoa ja valvontaa yhteiskunnassa. Irtolaisen määritelmä sisältyi lakiin. Irtolaisella tarkoitettiin esimerkiksi yhteiskunnan ulkopuolelle jättäytyneitä, prostituoituja tai kerjäläisiä.
Irtolaislain nojalla henkilö voitiin saattaa ns. irtolaisvalvonnan alaiseksi. Tämä tarkoitti, että henkilölle voitiin antaa määräyksiä mm. hänen asuinpaikastaan. Irtolaiset merkittii
Käsittämätöntä, että tuollainen laki on ollut voimassa vuoteen 1986 saakka. Tuo laki toki on nykyisen perustuslain vastainen, mutta en yllättyisi, jos hallitus yrittää saada tuollaisen pian voimaan. Soten valiokunnassahan tuo käsiteltäisiin tai noh. hallitus toki yrittäisi saada käsittelyn johonkin muuhun valiokuntaa jollakin tekosyyllä tietäen, että soten valiokunnassa käytettäisiin kaikki mahdolliset temput, jotta tuon käsittely pitkittyisi ja sitten SDP, VAS ja VIHR. pitkittäisi käsittelyä eduskunnassa. Eduskuntaryhmän kokouksessa kaikki näiden puolueiden kansanedustajat käskettäisiin pitämään tästä puheenvuoroja. Perustuslakivaliokuntaa keksisi jonkun porsaanreikänsä, jotta laki on perustuslain mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Joku teistä työttömistä voisi tulla esim. ajamaan nurmikkoni. Mielelläni saisin jotain vastinetta sille että elätän teitä.
Kerro missä asut, niin voin käydä "siivoamassa" kämppäsi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et palkkaa nurmikonleikkaajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänhän voi näyttää esimerkkiä, luopua palkastaan ja tehdä samaa työtä työttömyyskorvaussummalla. Esimerkillä johdetaan.
Hölmöjä ne vakituiset kokopäivätyöntekijät, jotka luulevat, että pitkässä juoksussa saavat pitää nykyiset palkkansa jos tällainen meno sallitaan.
Kuinka moni tämän asian kannattajista tekisi nykyistä kokopäivätyötään työttömyyskorvauksella? Minä en ainakaan. Työstä kuuluu maksaa PALKKAA. Ja pitää luoda työttömille oikeita TYÖpaikkoja, joista maksetaan OIKEAA PALKKAA.
Olet vapaa menemään muualle töihin. Mutta jos loisit muiden rahoilla teet sitä työtä mitä löytyy JA PIDÄT TURPASI KIINNI KUNHAN OLET KIITOS SANONUT!
Sanojenne perustella teidät tuomitaan. Työttömissä on Herran omia, kuten allekirjoittanut, mites nyt suu pannaan? Valmistaudu Herran päivään koska se koittaa pian, silloin erotellaan lampaat vuohista ja monella alkaa itku ja hammasten kiristely. Köyhän ja kipeän sortajasta ei Raamatussa löydy paljon hyvää sanottavaa..
Lahdessa vedetty peukkua ihan huolella.
Vierailija kirjoitti:
Voi että pikkuista, tuliko itkupotkuraivari kun pitäs töihin ihan mennä 😓
Noniin. Minulla on töitä, mutta kuvitellaanpa hetki, että olisin pitkäaikaistyötön. Annapa minulle lista työpaikoista, joihin voi ihan mennä tekemään töitä. Odotan vastaustasi. Työpaikkojen tulee olla sellaisia, joissa voin oikeasti tehdä töitä. Minulla on rajoitteita. Olen allerginen, joten työpaikka ei saa olla sellainen, jossa altistun pölylle tai voimakkaille hajuille. Polveni on mennyt rikki jo nuorena, joten työpaikka ei saa olla sellainen, jossa joutuu nostelemaan painavia asioita omalla lihasvoimalla. Voin nostaa, jos samaan aikaan ei tarvitse varata painoa polvelle. Ole hyvä ja ala laitella minulle nyt työpaikkoja, joita lähden hakemaan. Aion hakea niitä myös oikeasti ja katsotaan miten käy. Teen näin, koska olen 100% varma ettei ne avoimet työpaikat edes oikeasti ole olemassa. Työhistoriallani varmasti saisin, koska olen moniosaaja. Ei ole erikoisajokortteja, Be ja trukkikorttikin löytyy. Autoa ei ole, koska asun helsingissa ja auton omistaminen on täällä likipitäen jo mahdotonta, mutta voin vaikka muuttaa työn perässä ja jos uusi paikkakunta on ihmismyönteinen, niin siellä ehkä voi autonkin hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä voi alkaa vanhuksia yhtäkkiä kupsahdella kun sinne laitetaan vihaisia työttömiä lääkkeitä jakamaan jne.
Ei heitä kukaan laita lääkkeitä jakamaan.Siivousta,ulkoilutusta ym.,kyllä tekemistä löytyy.
Kuka sitä valvoo? Sitäpaitsi nythän työttömät sitten veisi jo siivoojien hommat, siivoojat ja siivousfirmat sentään maksavat veroja valtiolle, työtön ei sitä tee.
Persun aivopieru. Viimeinen niitti heille, kannatus on jo nyt pohjamudissa. Tämä venäjän ihannointi on niin läpinäkyvää jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ehdottanut, että työttömät voisivat hoitaa vanhuksia. Luulen, että työttömissä on jonkin verran myös sellaisia henkilöitä. joita ei tule päästää lähellekään vanhuksia. Jostain syystä sosiaali- ja terveydenhuoltoalalle hakeutuville järjestetään soveltuvuuskokeet.
Ei ole järjestetty pitkään aikaan. Pitäisi järjestää.
Että tämmöisiä, kuten se pedutuparaiskari ja muita pershäiriöisiä tai alalle soveltumattomat Alkon käyttäjät avuttomia vanhuksia hoitamaan......
Oletko siis pedutuparaiskari ja Alkon käyttäjä? Vai mikä Sinun tekosyysi olikaan?
Eikö järkevämpää olisi, että ne koiran omistajat kantavat vastuunsa?