IL: Suurlähettiläästä rankkoja syytöksiä: Kiusaamista, solvaamista ja rasistista käyttäytymistä
Suomen Portugalin-suurlähettiläs Titta Maja-Luoto vaikenee henkilöstön syytöksistä.
Kommentit (272)
Vierailija kirjoitti:
Pesunkestävä persu.
Ei mennyt kuin kaksi minuuttia niin joku perussuomalaisia vastustava taho tulee ketjuun valehtelemaan. Tällasta se on muidenkin asioiden osalta.
Minä en ole persu enkä mikään muukaan.
Olen henkilökohtaisesti tuntenut monet suurlähettiläät Portugalissa ja henkilöstön myös aikanaan. Konsulaatin henkilöt myös. Ei milloinkaan ole henkilökunta tuolla tavalla rätkättänyt.
Suomen residenssi Portugalissa on aivan julmetun upea ja siellä on myös henkilökuntaa. Kirjoituksessa ei ollut mainintaa tästä henkilökunnasta. Asiat varmaan sujuvat siellä taholla hyvin.
Siinä hienossa virka-asunnossa on perheelliselle runsaasti tilaa. Onko lähettiläällä perhettä ja onko perhe mukana?
Vierailija kirjoitti:
9. Ymmärsin jutusta, että no. on v-ttuillut itseään vanhemmille työntekijöille. Ihmetellyt, mitä tekevät tai pikemminkin ovat tekevinään siellä.
Varmaan ihan aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas?
Taas. Stubb nimitti.
Suomen Kanadan suurlähettiläänä toiminutta ja potkut saanutta kokoomuslaista feikkimaisteria (Vilénin gradu) ei sen sijaan nimittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen henkilökohtaisesti tuntenut monet suurlähettiläät Portugalissa ja henkilöstön myös aikanaan. Konsulaatin henkilöt myös. Ei milloinkaan ole henkilökunta tuolla tavalla rätkättänyt.
Sinä et tosiaan ole yhtään mikään. Et ole myöskään mistään kotoisin.
Eiköhän me tiedetä, kuka tämän tarinan konna on. Ei savua ilman tulta.
Apuva. Näyttää James Potkukelkalta. Ei ole naiselle mikään meriitti, mutta minkäpä sille geeneilleen voi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9. Ymmärsin jutusta, että no. on v-ttuillut itseään vanhemmille työntekijöille. Ihmetellyt, mitä tekevät tai pikemminkin ovat tekevinään siellä.
Varmaan ihan aiheesta.
Kuvista päätellen Tittakin on eläkeiän kynnyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Titta hei, tämä on jo noloa...
Vierailija kirjoitti:
Irl klonkku.
Pohdinkin, että on tutun näköinen. Kiitos tästä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et tosiaan ole yhtään mikään. Et ole myöskään mistään kotoisin.
Portugali on niin ihana maa. Todella kaunis ja nykyään siellä on melkoisesti suomalaisia ainakin Algarven suunnalla. Tunnen Lissabonin kuten omat sormeni.
Vierailija kirjoitti:
Apuva. Näyttää James Potkukelkalta. Ei ole naiselle mikään meriitti, mutta minkäpä sille geeneilleen voi...
Tai Bubbles Trailer park boys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
71. Kiitos selvennyksestä! Luulin, että nämäkin pamput valitaan kulloistenkin hallituspuolueiden jäsenkirjojen mukaan.
Totta kai puolueilla on siis mahdollisuus nostaa hallituksessa ollessaan omaa puoluetta lähellä olevia korkeisiin UM-tehtäviin, jos on vaikka kilpailua jonkun toisen kanssa, mutta suuri osa kaikista nimityksistä UM:ssä on ihan tavallisia nimityksiä ja liittyvät tavalliseen virkakiertoon eri tehtävissä. Välillä ollaan Helsingissä, välillä eri puolilla maailmaa. Ja vaihdetaan aina muutaman vuoden välein tehtävää.
Kun on tarpeeksi pitkä ura takana UM:ssä ja on hoitanut tehtävät hyvin, pääsee kyllä edustuston päällikön tehtäviin (myös ilman poliittista tukea siis). Kaikista kovinta kisaa käydään luokkaa Washington, Lontoo, Berliini, Pariisi ym. lähettiläiden paikoista, koska
Osaa, hän on työskennellyt Latinalaisessa Amerikassa sekä portugalin- että espanjankielisissä maissa ja myös opiskellut yliopistossa juuri ko. kieliä. Ei niitä lähettiläitä onneksi nyt ihan hatusta vedetä. Ja kuvasin tässä vain sitä UM-prosessia kun täällä jotkut pohtivat, miten demari on valittu lähettilääksi vaikka kokoomus pämipuolue.
Minkä ikäinen kyseinen henkilö on? Näyttää nuorekkaalta.
Heti googlasin, että onko kokoomuslainen 😆. Ei tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina näistä suurlähettiläistä on näitä juttuja?
Onko tämä joku ihan yleinen ilmiö Ulkoministeriön viroissa?
Niin, eikö Saudiarabiassakin ollut joku keissi? Vai Arabiemiraatit?
Vierailija kirjoitti:
Valtosen salattu kaksoissisko.
Valtonen on tavallisen näköinen nainen. Tämä Titta on suorastaan ruma.
Joku roti pitäisi olla millaisia ihmisiä lähetetään edustamaan Suomea. Ulkoisesti pitäisi täyttää edes normaalin raja. Ei tuollaisia ulkoisesti ja sisäisesti kammottavia tapauksia.
Elämänkokemusta kun kertyy ja oppii näkemään kulissien taakse, ymmärtää että tarvitaan vain yksi sairas ihminen lietsomaan vihaa toista kohtaan ja kaikki seuraa perässä. Kuten lähes aina tälläkin palstalla käy. Ihmiset on keskimäärin todella yksinkertaisia, laumasieluisia lampaita jotka eivät koskaan pysähdy miettimään että onko juttu totta vai oletko kenties itse pelinappula jollekin toiselle.