Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huimaus/pyörtyminen

25.03.2007 |

Olen rv 17+3 ja nyt riesakseni on tullut huimausta ja perjantaina meinasin pyörtyä, mistä mahtaa johtua? Verenpaine oli viime neuvolassa rv 16+1 118/75 ja hb on otettu vai kerran rv 7+5 jolloin oli 145. Eihän vaan ole ensimerkkejä diabeteksestä :( Onko kellään kokemusta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut alhainen verenpaine ja veriarvot myös helposti tipahtavat. Esikoisen odotuksessa lähti kerran taju työmatkalla juuri tuossa puolen välin tienoilla. Mutta neuvolassakin kyllä verenpaineet olivat aina jotain 110/60 ja jopa alle. Hemoglobiini laski reiluun sataan tuossa 15 vkon maissa ja se varmaan lisäsi tuota pyörtyilyriskiä.

Pyydähän että mittaavat seuraavassa neuvolassa tuon veriarvon, saattaapi kyllä olla reilusti pudonnut. 135 arvosta minäkin aloitin.

Nyt on menossa toinen raskaus viikolla 14+ ja huimaus alkoi jo kymppi viikon jälkeen, lisäksi vaivaa myös päänsärky. Raudan syömisen aloitin itse pari viikkoa sitten kun tiedän että se taas laskee kuitenkin.

Seuraava neuvola on nyt torstaina ja silloinhan sitten kuulee uudet arvot. Tsemppiä odotukseen, jos verenpaine on alhainen saadaanpas ainakin syödä ihan luvan kanssa salmiakkia ja muut kuolaavat vieressä :)

t: Typykkä

Vierailija
2/4 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua alkoi huimata ja pyörryttä jostain viikolta 12 eteenpäin, inhottava tunne =/ kerran lähti ruokakaupassa " jalat alta" ja sen jälkeen soitinkin neuvolaan tiedustellakseni enemmän. on kuulemma tavanomainen vaiva raskausaikana. Minulla hemoglobiini oli aika matala ja aloitin rautakuurin, minkä jälkeen ei ole enää niin paljon huipannut. Nyt meneillään rv 26+5 eikä ainakaan vielä mitään merkkejä diabeteksesta =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos johtuu alhaisesta verenpaineesta niin ensiavuksi pitäisi auttaa kaksi lasia kylmää vettä. huimaus voi myös johtua jumissa olevista hartia- niskaseudusta, eli neuvoi jumppaamaan ja jos joku viitsii hieroa, eli jonkinlainen verenkierto häiriö. niskat minulla ainakin jumissa kun joutuu vielä tuota 13kg esikoispunttia kantelemaan ja nostelemaan.

elizabet rv 21+3

Vierailija
4/4 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni koko raskaude alle 100/alle 50 vaihdellut. Noin viikosta 12 viikolla 18 huimasi runsaasti. Sitten oli pitkään taukoa ja nyt on alkanut uudelleen (rv 28+). Eihän se mitenkään vaarallista ole, kurjaa kylläkin. Nelisen viikkoa tuossa 12-18 välillä pysähdyin aina kesken huimaa 400 metrin työmatkaa istumaan, muutne ois jalat mennyt alta. Kaksi kertaa aamun neuvolassa myös pyörtynyt, mutta ei lääkärit olleet moksiskaan :)

Rouvaii