Oletko ollut meilahdessa psykiatrisella osastolla?
Laittoivat lähetteen sinne psyk arvioon, jos jonkin lyhye hoitojakson olisin osastolla. Onko kellään kokemusta meikun psykiatrisesta? Ollaanko siellä omissa vaatteissa? Ja muutenkin saa kertoa päiväohjelmasta 😊
Kommentit (42)
Ap mene vain rohkeasti osastojaksolle, siellä tarkistetaan lääkitys ( jos sellainen on) mihin, ehkä avopuolella ei pystytä, kuin sairaalassa. Myös jatkohoito ym. Ikäviä pelottelu kommentteja tänne tullut, jotka suosittelen jättämään omaan arvoon. Tsemppiä👍
Joo. Siellä oli paljon Persuja hortoilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Meilahdessa ei ole psykiatrista osastoa
Psykiatriakeskus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilahdesta en tiedä, mutta psykiatrisella osastolla ollaan omissa vaatteissa.
Paitsi jos yrittää hirttäytyä niihin, sitten joutuu alusvaatteisillaan eristykseen.
No, tässä on M1 kriteerit
Eivät ole pelottelukommentteja, vaan oikeita kokemuksia. Sellaista psykiatrinen hoito valitettavasti on. Moni uhri katuu jälkeenpäin, että koskaan hakeutui/joutui sen koneiston hampaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja väärä diagnoosi helppo saada
Ongelmien senhetkisen vakavuusasteen osaavat diagnosoida mutta menee pieleen siinä kun ei kiinnosta mistä ongelmat johtuvat. Hoito pitäisi olla syiden eikä oireiden mukaista.
Juurisyyt usein ongelma. Diagnoosin laatu muuttuu jos autismia/traumoja mukana
Väkivaltaa, nöyryyttämistä. Silloin kun ihminen on heikoimmillaan.
Psykiatriassa normaali ihmisyys ja ihmisen haavoittuvuus käännetään sairaudeksi ja oireiksi. Usein psykiatrian kanssa tekemisiin joutuvat ovat jo ennestään jollain tavalla tulleet kaltoinkohdelluiksi/traumatisoituneet.
Psykiatria on natsismia. Kaikki inhimillisyys lobotomoidaan. Ihminen ei saa romahtaa elämässä, siitä rankaistaan, julmasti.
Tarkistusnumero oli 666
Omasta psykiatrian osastohoidosta (mielisairaalakäynnistä) on jo aikaa yli vuosikymmen, mutta muistan kyllä jotain sieltä (en ollut Meilahden sairaalassa). Jouduin sairaalaan lähetteellä psykoosissa ollessani.
Ensinnäkin siellä voi olla omissa vaatteissa. Syödään paljon ja usein. Ruoka on hyvää. Aikasi tulee pitkäksi ja voit lähinnä lukea kirjoja, Aku Ankkoja ja katsoa TV:tä. Ehkä nykyään voi käyttää kannettavaa tietokonettakin tai älypuhelinta. Tylsää on ja haluat nopeasti pois. Potilaat siellä ovat itkuisia ja kriisissä. Ystävyyssuhteita on vaikea muodostaa pelkän sairauden takia (vertaisuus), sillä mielenterveysongelmaisten kohtalot ovat niin erilaisia. Hoitomyönteisyys ja yhteistyö henkilökunnan ja hoitajien kanssa on tärkeää pitkässä juoksussa. Ei pidä riehua ja olla väkivaltainen vaikka harmittaisikin. Lääkityksen aloitus ja sen ylläpito on kriittisen tärkeää, jotta asiasi menisivät hyvin.
Itse välttäisin uskontoja ym. hihhulointia ja pysyisin lääkkeissä ja psykoterapiassa, jos sellaista tarjotaan. Terapian hyöty on aika minimaalinen pitkässä juoksussa, lääkkeet auttavat enemmän. Sinulle tullee myös talousvaikeuksia, vaikka et päihteitä käyttäisikään. Katkoja tuissa. Työllistyminen on vaikeaa vapailla markkinoilla mielenterveysongelmaisena. Sinuna välttäisin työvalmennuksia ym. jos mahdollista sillä niistä olen kuullut vain huonoja asioita niihen osallistuneilta. On tarjottu työtä naurettavan pienellä palkalla, jolloin pysyt Kela-riippuvaisena, ja osassa työstä on laiminlyöty työturvallisuutta. Työvalmennus työllistää lähinnä valmentajia itseään.
Tiivistyksenä toteaisin, että saat vaivaasi apua ja pääset pois itsemurha- ja itsetuhoisesta ajattelusta 100%, jos olet hoitomyönteinen ja syöt lääkkeesi tai otat lääkepistoksen säännöllisesti. Itse olen saanut paljon apua sairauteeni nimenomaan lääkityksestä, en niinkään muusta. Toivon, että paranet pian ja pääset säälliseen elämään kiinni...
Vierailija kirjoitti:
Muista, että vaikka menisit sairaalaan vapaaehtoisesti niin hoitosi voidaan muuttaa tahdosta riippumattomaksi. Et siis välttämättä pääse halutessasi pois.
Sinulta voidaan kieltää ulkoilut, tai sitten ne sallitaan vain rajatulla piha-alueella. Lisäksi puhelimesi voidaan ottaa pois ja vierailut kieltää.
Itse en menisi.
Rajoituksiin pitää olla syyt, isoveli valvoo laillisuutta ja oikeudenmukaisuutta ja aina on oikeus tehdä valitus !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista, että vaikka menisit sairaalaan vapaaehtoisesti niin hoitosi voidaan muuttaa tahdosta riippumattomaksi. Et siis välttämättä pääse halutessasi pois.
Sinulta voidaan kieltää ulkoilut, tai sitten ne sallitaan vain rajatulla piha-alueella. Lisäksi puhelimesi voidaan ottaa pois ja vierailut kieltää.
Itse en menisi.
Rajoituksiin pitää olla syyt, isoveli valvoo laillisuutta ja oikeudenmukaisuutta ja aina on oikeus tehdä valitus !
Aina voi tehdä valituksen, mutta vastineeksi siihen voi tulla vain pilkallinen vastaus eikä mikään muutu.
Käyttäjä7980 kirjoitti:
MINÄ OLEN OIKEESSA TARSKASTA NÄPISTELIJÄ, ELOKUVA HOLLYYWOOD SUUNITTELE PERHE MURHII HEILUTA SORMII OTA SILT KAIKKI
Mitä helve## sinä sönkkäät, mene hoitoon!
Ympärivuorokautista psykiatrista hoitoa tarvitsevia potilaita hoidetaan Auroran sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykiatriakeskus
Ei ole Meilahdessa, vaan entisessä Hesperian sairaalassa, Töölössä.
Psykiatriakeskus on Husiin kuuluva. Porukka täällä sekoittaa ilmeisesti Hus ja Meilahden sairaalaa keskenään. Molemmat ovat Husin. Aurooran sairaala taas Helsingin kaupungin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykiatriakeskus
Psykiatrian konsultaatiovastaanotto, Meilahti : akuutti- ja konsultaatiopsykiatria
Ei o kokemusta, mutta jouduin ysärillä Hesan hatkareissulla auroran päivystykseen poliisin kyydillä. Kuulustelivat muun muassa kukan polttelusta ja äänien kuulemisesta. En tunnustanut mitään! Laittoivat lanssiin ja takaisin kotimatkalle bonden osastolle.
Psykiatrisella yleensä saa olla omissa kuteissa. On siellä osastonkin vaatteita tarjolla jos tarttee. Alasti ei tartte olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en menisi.
Aina voi tehdä valituksen, mutta vastineeksi siihen voi tulla vain pilkallinen vastaus eikä mikään muutu.
Tuo ei pidä paikkaansa, luulet mutta et tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Ympärivuorokautista psykiatrista hoitoa tarvitsevia potilaita hoidetaan Auroran sairaalassa.
Ja myös psykiatriakeskuksessa.
Ongelmien senhetkisen vakavuusasteen osaavat diagnosoida mutta menee pieleen siinä kun ei kiinnosta mistä ongelmat johtuvat. Hoito pitäisi olla syiden eikä oireiden mukaista.