Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Tarratoimikunnan" häirintä Suviseuroissa, poliisi puuttuu tarvittaessa

Vierailija
17.06.2025 |

Riski saada rikosmerkintä uskonrauhan rikkomisesta. Mieti kahdesti, ennen kuin osallistut toimintaan

Kommentit (784)

Vierailija
661/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melua tyhjästä Suviksillahan on näille ihan oma huone varattuna meuhkaamiseensa:

https://www.kaleva.fi/sateenkaari-ihmiset-saavat-oman-lepopaikan-suvise…

Todella outo tuo otsikko, koska kyseessähän ei ole suviseuraorganisaation virallinen toiminto vaan ihan suviseuravieraat ovat keskenään sopineet yhden paikan "lepovaunuksi", jossa voi käydä tutustumassa toisiin sateenkaari-ihmisiin ja saada vertaistukea. 

Vierailija
662/784 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millos nää lappupellet menee moskeijoihin? Eiku ainiin siinähän vois tulla turpakeikka. Niin suvaitsevaisia heikäläiset ovat. 

Edelleen, nämä "lappupellet" ovat itse lestadiolaisia lestadiolaisten joukossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/784 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millos nää lappupellet menee moskeijoihin? Eiku ainiin siinähän vois tulla turpakeikka. Niin suvaitsevaisia heikäläiset ovat. 

Mitä horiset? Itse kertoivat lähteneensä. Jo tuo toiminta kertoo, etteivät ole vl, koska vl ei käyttäydy noin.

Vierailija
664/784 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö ovat. Ovat osa pride- ja sateenkaariryhmiä. 

Vierailija
665/784 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä horiset? Itse kertoivat lähteneensä. Jo tuo toiminta kertoo, etteivät ole vl, koska vl ei käyttäydy noin.

Eikä oikea skotti laita sokeria puuroonsa. 

Vierailija
666/784 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä. On varmaanki ihan ok lähtä nyt liimaileen samoja tarroja moskeijoiden seiniin?

Vierailija
667/784 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä. On varmaanki ihan ok lähtä nyt liimaileen samoja tarroja moskeijoiden seiniin?

Nämä tytöt liimaavat tarroja oman entisen yhteisönsä tilaisuudessa. Ei heille muiden asiat kuulu.

Vierailija
668/784 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla woke-kultin kannattaja, jos on jonku toisen kultin jäsen?

Vierailija
669/784 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Ääriuskonnollisilla on paljon samaa. Kaikilla on vahingollista naisille ja seksuaalivähemmistöille.

Vierailija
670/784 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvä, että vaikuttavat, kun tietävät millaista oli olla lapsi vl yhteisössä. Haluavat auttaa muita samassa tilanteessa.

Rohkeita ovat.

Vierailija
671/784 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seksuaalisten tarpeiden toteuttamisen suhteen vastaavassa tilanteessa kuin ei-heterot vl:t. On erittäin epätodennäköistä, että tulisin koskaan löytämään aviopuolisoa. Ei ole käynyt mielessäkään alkaa syyttämään liikettä siitä, että olen itse tehnyt valinnan toimia liikkeen arvojen mukaisesti. Ja jos en jossain välissä enää jaksa, se on henkilökohtainen uskonkriisi huomata, etteivät arvoni enää vastaa tätä nykyistä ja etsiä itselleni sopivampi yhteisö.

Samoin. Todennäköisesti minulla ei tule koskaan olemaan perhettä eikä lapsia. Mutta olen jo käsitellyt ja hyväksynyt asian. Minulla on kiinnostava, innostava työ, josta saan paljon (positiivisessa mielessä), ja harrastan monenlaista, ja vaikka nämä eivät toki täytä kaikkea elämässä, ihan todella ajattelen, että elämäni voisi olla monella tavalla paljon huonomminkin. 

Olet aikuisena valinnut itsellesi uskonnon, joka kieltää sinulta perheen? Vai olet syntynyt uskon yhteisöön, joka kieltää sinulta perheen? 

Vierailija
672/784 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääköhän tarrailijat yrittävänsä toteuttaa tätä?

Mutta joka johdattaa yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, pois minun luotani, sen olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Vierailija
673/784 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seksuaalisten tarpeiden toteuttamisen suhteen vastaavassa tilanteessa kuin ei-heterot vl:t. On erittäin epätodennäköistä, että tulisin koskaan löytämään aviopuolisoa. Ei ole käynyt mielessäkään alkaa syyttämään liikettä siitä, että olen itse tehnyt valinnan toimia liikkeen arvojen mukaisesti. Ja jos en jossain välissä enää jaksa, se on henkilökohtainen uskonkriisi huomata, etteivät arvoni enää vastaa tätä nykyistä ja etsiä itselleni sopivampi yhteisö.

Samoin. Todennäköisesti minulla ei tule koskaan olemaan perhettä eikä lapsia. Mutta olen jo käsitellyt ja hyväksynyt asian. Minulla on kiinnostava, innostava työ, josta saan paljon (positiivisessa mielessä), ja harrastan monenlaista, ja vaikka nämä eivät toki täytä kaikkea elämässä, ihan todella ajattelen, että elämäni voisi olla monella tavalla paljon

Olet aikuisena valinnut itsellesi uskonnon, joka kieltää sinulta perheen? Vai olet syntynyt uskon yhteisöön, joka kieltää sinulta perheen? 

Aikuisena valinnut. Ystävissä on sekä aikuisena valinneita että niitä, jotka ovat kasvaneet ajatukseen lapsuusperheen kautta. 

Vierailija
674/784 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko moskeijaan viedä heidän tapojaan kyseenalaistavia tarroja?

Vierailija
675/784 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tytöt liimaavat tarroja oman entisen yhteisönsä tilaisuudessa. Ei heille muiden asiat kuulu.

Miksi heille kuuluu ENTISEN yhteisönsä asiat? 

Vierailija
676/784 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääköhän tarrailijat yrittävänsä toteuttaa tätä?

Mutta joka johdattaa yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, pois minun luotani, sen olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Eihän tarrat mitenkään yritä "johdattaa pois"? Vai mikä esillä olleista tarroista sisältää sellaisen sanoman? 

Vierailija
677/784 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko moskeijaan viedä heidän tapojaan kyseenalaistavia tarroja?

Hienosti rinnastat nämä ääriajattrlijat. Tästä juuri on kyse. Kaikki ääriajattelu on vahingollista.

Vierailija
678/784 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi heille kuuluisi muslimien asiat? 

Vierailija
679/784 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvä, että vaikuttavat, kun tietävät millaista oli olla lapsi vl yhteisössä. Haluavat auttaa muita samassa tilanteessa.

Rohkeita ovat.

He unohtavat kokonaisuuden, kuten sinäkin. Minäkin olen sitä mieltä, että sitä voi nostaa ylös, että jos lapsella on paha olla kotona, johtuu se vanhemmista tai elinympäristöstä, lapsella on oikeus puhua asiasta turvalliselle aikuiselle ja hakea apua. Mutta ei tuotakaan tule hoitaa liimailemalla tarroja. 

Se sijaan heillä ei ole "äänioikeutta" yhdistyksessä, josta he ovat itse lähteneet. Ja yhdistyksen jäsenkin sinänsä on sitoutunut noudattamaan uskoa, jota yhdistyksessä levitetään. 

Vierailija
680/784 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä meille kenellekään kuuluu oma menneisyytemme.

Myötätunto nykyisiä kärsiviä kohtaan. Tieto, että asiat voi olla toisinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi