Päiväosasto
Onkohan jollakin positiivisia kokemuksia 1-2 viikkoa kestäneestä päiväosastojaksosta?
Itselle tuli puskista lääkärin ajatus sellaisesta. Omat ajatukset ovat jo täysin luovutuksen puolella, ei vain jotenkaan edes jaksaisi ko. Asiaa enää kokeilla. Onko kukaan oikeasti hyötynyt tuollaisesta? En kyllä ymmärrä edes miksi ko. Asiaa alkoi puhumaan, kun jo kerroin, että olen valmis lyömään hanskat tiskiin.
Kommentit (13)
Mä en suostunut tuohon touhuun. Ei sinne ole pakko mennä.
Mä en pystynyt menemään sos.fobian takia.
Tulee kalliiksi matkustella edestakaisin jos rahasta on tiukkaa.
Varmaankin sen takia ehdotti, koska olet valmis "lyömään tiskiin". Itse olin 2000-l. alussa 6 viikkoa, sain paljon apua ja kavereitakin. Nyt tuottava ja iloinen veronmaksaja. Paljon tsemppiä ja kannattaa kokeilla. En tiedä millaista osastoa sinulle on tarjottu, mutta itselläni oli päivittäin ryhmä- ja yksilöterapiaa ja valitsemani luova terapiamuoto.
Lääkitystäkin tsekattiin, säännöllinen rytmi, kotoa poistuminen ja säännöllisesti terveellistä ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin sen takia ehdotti, koska olet valmis "lyömään tiskiin". Itse olin 2000-l. alussa 6 viikkoa, sain paljon apua ja kavereitakin. Nyt tuottava ja iloinen veronmaksaja. Paljon tsemppiä ja kannattaa kokeilla. En tiedä millaista osastoa sinulle on tarjottu, mutta itselläni oli päivittäin ryhmä- ja yksilöterapiaa ja valitsemani luova terapiamuoto.
Lääkitystäkin tsekattiin, säännöllinen rytmi, kotoa poistuminen ja säännöllisesti terveellistä ravintoa.
plus hanskat -sana.
Vierailija kirjoitti:
Minulla juuri helpotti siellä. Pakko altistua -ei siihen ole olemassa mitään muuta keinoa. Ymmärrän, että se on valtavan vaikeaa.
Jotenkin vain päässä pyörii miten hyödytöntä se on, että 1-2 viikkoa joku leikkii yrittävänsä auttaa ja sen jälkeen kaikki pitäisi olla ok. Todellisuus on, että mikää ei ole pitkään aikaan ollut Ok ja en jaksa uskoa tuolla lyhyellä ajalla olevan merkitystä mihinkään. En vain enää jaksaisi ns. Turhan takia yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla juuri helpotti siellä. Pakko altistua -ei siihen ole olemassa mitään muuta keinoa. Ymmärrän, että se on valtavan vaikeaa.
Minulla on sos.fobia ja olen ollut usein suljetulla kuukausia. Pakko sinne on ollut mennä kun tilanne sellainen.
Mitä hävittävää sinulla on, jos kokeilet tuon ennen hanskojen paiskomista?
No ei sinänsä varmaan mitään hävittävää, se ei ole edes käynyt mielessä. Ainoastaan tuo, että kun ei oikein voitettavaakaan ja sitä kautta tuntuu merkityksettömältä ja turhalta.
Lähinnä varmaan omien ajatuksien haastamisen vuoksi niitä positiivisia/ onnistuneita kokemuksia lähdin kyselemään. Jos oikeasti niitä jollain olisi.
Mitä tuollaisilla päiväosastoilla tapahtuu ja millaisille ne oikein on tarkoitettu?
Psykiatrinen osastoko? Mitä hävittävää sinulla on? Oletko siis itsetuhoinen? Kaikki apu kannattaa ottaa vastaan tietenkin.