Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvaistuin Anttilasta=huono äiti?

Vierailija
19.09.2008 |

Olen nyt kuullut ystävältäni olevani maailman välinpitämättömin äiti, koska

-ostimme auton turvaistuimen Anttilasta (vaikka olisi pitänyt ostaa 300-400euron istuin lastentarvikeliikkeestä)

-Ostan talvihaalarin H&M:ltä (pitäisi olla Reimatec)

-Lapsellamme on tavallinen syöttötuoli (pitäisi olla TrippTrapp, vai mikä ihme se onkaan)

Tämä lista olisi loputon, HUOH.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitähän tehdään rahan takia, mitä paremmin pärjää, sitä enemmän voidaan hintaa laittaa. Ja käytännössä ero esim. hyvin menestyneen ja heikosti menestyneen istuimen välillä on pieni ja usein sillä ei ole mitään vaikutusta itse kolaritilanteessa.

Samoin EuroNCAP:n autojen törmäystestit, sitä moni ajattelee että ahaa tuossa on 5 tähteä saanut auto, no sen täytyy olla sitten paljon turvallisempi kuin tuon 4 tähteä saaneen auton (sama kokoluokka). Vaikka noissakin ero on usein pieni, toinen auto saa 4 tähteä koska sen testissä kuljettajan polvi vähän liikahti liikaa. Ja muistetaan vielä sekin että EuroNCAP testaa autonsa alle 70 km/h vauhdissa ja esim. 90 km/h vauhdissa tulokset olisivat aivan erilaisia. Samoin kannattaa muistaa että autotehtaat laittavat sivutörmäyssuojia autoihinsa nimenomaan näitä testejä silmällä pitäen. Kun se testi tehdään samasta kulmasta niin tehtaalla sen voi jo ennakoida mitä kohtaa pitää vahvistaa yms.

Sitten taas tositilanteessa kolari tulee ihan eri kohdasta ja se 16 pistettä sivutörmäyssuojasta ei auta yhtään.

Vierailija
22/53 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos joku ajaa just kotitien risteyksessä kovaa vaihtia autonne kylkeen? lapsen päälle. Ja jälkikäteen selviä'isi että istuin meni tuuskan nuuskaksi ja parempi istuin olis suojannut enemmän. joka olis tehty vahvemmista materiaaleista ja paremmat sovusuojat???

Koska ei olla liikenteessä yksin ja aina voi kaikkeasattua, niin haluan että lapseni matkustavat turvallisesti!! Ettei kolarin jälkeen tarvotse voivotella että se ja se istuin olis suojannut enemmän!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen törmäyksen. Jos ei kestä niin ihan sama onko siellä autossa huippukallis vai Anttilan istuin, ei se istuin enää siinä tilanteessa pelasta.

ei oo teille paskan hyötyä kun joku risteyksessä tösäyttää kylkeenne. Ja siinä vaiheessa sen anttilan istuimen sivusuojat ovat aivan onnettomat.

Vierailija
24/53 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen ettei meille mitään tapahdu. Ja onko olemassa noin naiivi ihminen joka luottaa omiin ajotaitoihin ja siihen ettei lyhyillä matkoilla mitään tapahdu?

"Tilanne, jossa kallis istuin pelastaisi lapsen hengen ja halvassa lapsi menehtyisi on toooooooooooodela harvinainen (tästä on useita testejä, jotka olen lukenut). Lisäksi mieheni on erittäin rauhallinen kuljettaja (toki liikenne on täynnä törppöjä) ja lapsemme liikkuu autolla max.3krt/viikko ja muuutan kilometrin matkan."

Vierailija
25/53 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitko kertoa ne lehdet tai muut, missä ja milloin nämä monet testit on julkaistu?? Itse en ole ikinä nähnyt että Anttilan tuoleja ees ois testattu - sieltähän saa mitä eriä sattuu olemaan.

taitaa olla jotain av-testejä "voinko ostaa Anttilan tuolin" " joo osta vaan ihan hyvä"

En sanonutkaan luottavani! Totta kai liikenteessä voi tapahtua mitä tahansa, mutta näillä lyhyillä matkoilla ja melko harvoilla kuljetuskerroilla puolustelin sitä, miksemme valinneet kalleinta mahdollista istuinta. Ja monien testien mukaan Anttilan-tason istuin on yhtä turvallinen kuin nämä kalleimmat. Minä en halua maksaa merkistä.

Mene sinä saarnaamaan heille, jotka kuljettavat lapsiaan ilman istuinta ja ilman turvavöitä!

Vierailija
26/53 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonutkaan luottavani! Totta kai liikenteessä voi tapahtua mitä tahansa, mutta näillä lyhyillä matkoilla ja melko harvoilla kuljetuskerroilla puolustelin sitä, miksemme valinneet kalleinta mahdollista istuinta. Ja monien testien mukaan Anttilan-tason istuin on yhtä turvallinen kuin nämä kalleimmat. Minä en halua maksaa merkistä.

Mene sinä saarnaamaan heille, jotka kuljettavat lapsiaan ilman istuinta ja ilman turvavöitä!

Vierailija
27/53 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ei edes saisi myydä. Jos joku vaikka kertoisi jonkun Anttilan istuimen merkin niin katsotaan löytyisikö netistä mitään testejä

Vierailija
28/53 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuitenkin suositeltavampi.

Pohjolan ja etenkin Suomen liikenneolot kuitenkin vähän eri kun Keski-Euroopassa. Tästä on väännetty täällä ennenkin, jotenkin ei nyt jaksa...

Vierailija
29/53 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Anttilan istuimia on testattu, vaan että halpis-istuimet ovat menestyneet testeissä yhtä hyvin kuin kalliit. Hyvänä esimerkkinä gracon cosmic, joka maksaa n.300e ja on ruotsissa hylätty testeissä, suomessa lähes aina arvosana "heikko". Rahalla ei aina saa sitä turvallisinta vaihtoehtoa, vaan kalliin merkin.

Vierailija
30/53 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Anttilan istuimia on testattu, vaan että halpis-istuimet ovat menestyneet testeissä yhtä hyvin kuin kalliit. Hyvänä esimerkkinä gracon cosmic, joka maksaa n.300e ja on ruotsissa hylätty testeissä, suomessa lähes aina arvosana "heikko". Rahalla ei aina saa sitä turvallisinta vaihtoehtoa, vaan kalliin merkin.

rahalla ei TODELLAKAAN saa aina hyvää, jos vaan ostaa... siksi juuri perehdynkin aina testeihin. Joku kallis lastentarvikeliikkeenkin istuin voi olla ihan huono.

Mutta en sillä perusteella ostais Anttilan tuoliakaan, ajatuksella "samaa tasoa kuin se ja se", koska sehän on yhtä HUONO kuin joku huonosti menestynyt.

Lisäksi kannattaa vähän verrata niitä testejä ja miten ne on tehty, niissäkin on eroja... ja mitä seikkoja niissä on painotettu.

Vierailija
31/53 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskon, että Anttilan istuin asiansa ajaa, ja noihin sivusuojiin, mistä monet täällä vauhkonnu, niin en usko, et ne niiiin merkittävästi sitä turvallisuutta kolaritilanteessa parantais.

Jos joku haluaa maksaa merkistä, niin maksakoot mun puolesta. Kyllähän ne kaikki pitää olla turvallisia, mitä suomessa kaupoissa myydään.

Vierailija
32/53 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, onhan se anttilan istuinkin testattu MUTTA eihän se takaa turvallisuutta. Miksi et osta turvallista istuinta (joka menestynyt testeissä) käytettynä jos ei ole varaa uuteen?

Käytetystä ei tiedä, missä ja miten sitä on käytetty ja onko ollut peräti kolarissa!

Vierailija
33/53 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos törmäys tulee kyljestä niin enemmän siinä on merkitystä sillä kestääkö auto

sen törmäyksen. Jos ei kestä niin ihan sama onko siellä autossa huippukallis vai Anttilan istuin, ei se istuin enää siinä tilanteessa pelasta."

Kun eihän se istun välttämättä siinä osuma kohdalla ole.

Vierailija
34/53 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" mutta näillä lyhyillä matkoilla ja melko harvoilla kuljetuskerroilla puolustelin sitä, miksemme valinneet kalleinta mahdollista."

On kuule ihan sama onko lapsi kerran vuodessa vai joka päivä autossa. Kun se kolari sattuu kohdalle niin ei paljon auta. Ja saisiko niitä lukuisia testejä joita olet lukenut, minuakin kiinnostaisi lukea ne.

Vierailija
35/53 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on anttilasta ostettu istuin, anttilasta ostettu haalari ja kirpparilta hankitut pikku rattaat. minä se vasta huono äiti olenkin.

ajoin muuten kolarin autolla, hyvin menestyi kaiken valtakunnan testeissä.. oli lapsi kyydissä anttilan istuimessa ja minä raskaana. auto meni lunastukseen, kummatkin sekä lapsi että minä säilyimme naarmuitta/mustelmitta. ja vauvakin syntyi sitten yliaikaisena ja terveenä.

Vierailija
36/53 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kolarissa olleena en kyllä tingi istumissa. Maksan sitten tyhjästä tai en, mutta ei tarvitse miettiä että mitä jos olisinkin laittanut sen satasen enemmän...

Vierailija
37/53 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siellä Lastentarvikkeessakin myydään - jopa saman hintaluoka sisällä - aivan erilaiset tulokset testeistä saaneita istuimia. Niitä, jotka menevät silpuksi paljon pahemmin kuin ainutkaan Anttilan istuin, ja niitä, joiden päällä voi tyyliin norsu talloa. Meillekin ostettiin "muka kunnollinen" kallis istuin, joka vaihdettiin vuotta myöhemmin, kun tuli uudet turvatestitulokset, joissa mm. halvemmat Anttila-luokan testit olivat omaa, kallista merkkituotettamme paremmat.

Vierailija
38/53 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverilla oli anttilasta ostettu istuin, siis se joka voi kääntää selkä/naama menosuuntaan.

ne sivutörmäyssuojat... Pienellä ne meni, mutta lapsi kasvoi TOSI noipeasti niistä yli. mitä ne suojat suojaa jos lapsi on korkeammalla kuin suojat??? Tässä korostuu että istuimessa PITÄÄ olla hyvät suojat että olis jotain suojaa kolarissa.

Merkki ei takaa laatua, mutta esim

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/

on testien tuloksia...

Vierailija
39/53 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. kokemusta asiasta on. Tietty varmaan aina vähän tuuriakin mukana.... ja tietenkään ei kannata ajella ylinopeutta, siinäkin kohtaa jos mulla ois ollut vauhtia 80-90 km/h eikä 60-70 km/h (rajoitus 60 km) niin jälki ois voinut olla eri... mutta lunastukseen meni uusi auto.

Ja joku joka vouhkas et on käytetyt rattaa ja Anttilan haalari ja turvaistuin ja kaikki.... Ne rattaat ja haalarit voi hyvin ollakin käytettyjä ja Anttilasta ja vaikka mistä!!!

Mutta niinhän moni on tääläl sanonut ,että TURVAISTUIMESTA ei viitsisi tinkiä, vaikka sitten kaikesta muusta!

Vierailija
40/53 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minä 70-luvulla syntynyt olenkaan voinut selvitä hengissä, ei ollut turvaistuimia, kaikissa autoissa ei ollut takana edes turvavöitä, ei ollut reimatecia eikä mitään muutakaan "hienoa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän