Minkälaisia oireita suonikohjut aiheuttavat? kokemuksia?
Minkälaisia oireita ne aiheuttaa, muuta kun niitä yleisiä joita mainitaan joka jutussa, olen lukenut kyllä tietoa mutta missään ei kerrota voiko aiheuttaa esim. yösärkyä jalkaan, rasituksen , seisomisen jälkeen tunnetta että jalka pettää alta, sellaisia sähköiskumaisia tuikkauksia, jalan koukistamisen vaikeutta.
Kommentit (24)
Eiköhän noi nykyään tehdä ihan puudutuksessa, tukisukat jalkaan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo oireet viittaavat kyllä enemmän hermostoon ja selkään.
Jalka joka on kipeä niin siinä menee myös pullistuneita suonia. Ja koskee suunnilleen niihin paikkoihin missä pullistumat ovat.
Pinnalliset suonikohjut näkyvät. Syvemmällä olevat eivät. Pinnalliset yleensä kutisevat. Syvemmällä olevat aiheuttavat väsymistä ja särkyä. Voi olla että on vaan jompikumpi kohjutyyppi tai sitten molemmat, vaivat sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Särky voi johtua suonokohjuista, mutta jalan pettämisen tunne tai puutuminen kyllä johtuvat nimenomaan alaselän ja lantion asennosta.
AP:llä voi hyvinkin olla molemmat ongelmat. Alaselän ja lantion asentoa on helppoa ja halpaa korjata itse, sekä netistä että yt:stä löytyy runsaasti ohjeita ja todennäköiessti joku fyssari on myös niitä neuvonut viimeistään ekojen synnytysten jälkeen, joten siitä kannattaa aloittaa. Suonikohjuleikkaukseen pääsy on hidasta ja ja kallista, mutta kotijumppa ohjeiden mukaan ei maksa mitään - ja helpottaa taatusti oloa kun edes osa ongelmista poistuu. Eli kannattaa yrittää ensin jumppaa.
Suonikohjuleikkaukseen pääsee, jos ne vaivaa. Mulla on myös särkyä, turvotusta, painon tunnetta. Myös toisessa ja
Olin toimenpiteessä n. 10 vuotta sitten. Olin netistä lukenut useamman kokemuksia ettei vaahdotus ole toiminut odotetulla tavalla mutta lääkäri vaan väen väkisin sanoi, että vaahdotuksella mennään. No sillä mentiin ja muutamassa kuukaudessa jalka oli ihan samanlainen kuin ennen vaahdotusta, paitsi että ne muhkurat oli siirtyneet ylöspäin. Nyt kävin kirurgilla ja hän sanoi ettei vaahdotuksella mun jalkaa saa kuntoon vaan tehdään joku koukkusysteemi ja sitten laserilla. Odottelen kutsua.