Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia oireita suonikohjut aiheuttavat? kokemuksia?

Vierailija
16.06.2025 |

Minkälaisia oireita ne aiheuttaa, muuta kun niitä yleisiä joita mainitaan joka jutussa, olen lukenut kyllä tietoa mutta missään ei kerrota voiko aiheuttaa esim. yösärkyä jalkaan, rasituksen , seisomisen jälkeen tunnetta että jalka pettää alta, sellaisia sähköiskumaisia tuikkauksia, jalan koukistamisen vaikeutta. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene leikkaukseen, jolla ne suonikohjut poistetaan!!

Vierailija
2/24 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo oireet viittaavat kyllä enemmän hermostoon ja selkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI hätää: Suonikohjut näkyvät päälle. TUnnistat ne kyllä, jos sinulla on. Mut joo, voivat aiheuttaa särkyä yöllä ja päivällä ja erityisesti pitkään samassa asennossa olemisen jälkeen.

AApeen kuvaamat oireet todennäköisesti johtuvat väärästä alaselän asennosta. Sen voi korjata oikealla jumpalla ja venyttelyllä. 

Vierailija
4/24 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalka joka on kipeä niin siinä menee myös pullistuneita suonia. Ja koskee  suunnilleen niihin paikkoihin missä pullistumat ovat. 

Vierailija
5/24 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalka joka on kipeä niin siinä menee myös pullistuneita suonia. Ja koskee  suunnilleen niihin paikkoihin missä pullistumat ovat. 

Siis jalkasi pettää siitä pullistuneiden suonten kohdalta ?

Vierailija
6/24 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jalkasi pettää siitä pullistuneiden suonten kohdalta ?

Pullistuneet suonet on polvitaipeessa ja pohkeessa, pohjetta tuikkii ja pakottaa välillä. Polvitaipeesta tuntuu että pettää. 

Vierailija
7/24 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI hätää: Suonikohjut näkyvät päälle. TUnnistat ne kyllä, jos sinulla on. Mut joo, voivat aiheuttaa särkyä yöllä ja päivällä ja erityisesti pitkään samassa asennossa olemisen jälkeen.

AApeen kuvaamat oireet todennäköisesti johtuvat väärästä alaselän asennosta. Sen voi korjata oikealla jumpalla ja venyttelyllä. 

No niin näkyvät, näen ne selvästi ja tunnen sormin. Mutta onko oireet niistä johtuvia vai jotain muuta. 

Vierailija
8/24 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on raskauksista asti ollut ihan näkyviä sinisiä sykkyräisiä kohjuja pohkeissa, mutta mulla ne ei oireile mitenkään. Äidilläni oli myös, mutta hänellä ne oireili, ei jaksanut kovin kauaa esim. kävellä jo 40-50-vuotiaana, kun ne suonikohjuiset jalat alkoi pakottaa. Toisaalta hän kävi sitten leikkauttamassa kohjut pois, mutta ei se jalkojen väsyminen siitä sen kummemmaksi tullut, joten olisiko ollut jotain muuta lopulta.

Vierailija
9/24 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särky voi johtua suonokohjuista, mutta jalan pettämisen tunne tai puutuminen kyllä johtuvat nimenomaan alaselän ja lantion asennosta.

AP:llä voi hyvinkin olla molemmat ongelmat. Alaselän ja lantion asentoa on helppoa ja halpaa korjata itse, sekä netistä että yt:stä löytyy runsaasti ohjeita ja todennäköiessti joku fyssari on myös niitä neuvonut viimeistään ekojen synnytysten jälkeen, joten siitä kannattaa aloittaa. Suonikohjuleikkaukseen pääsy on hidasta ja ja kallista, mutta kotijumppa ohjeiden mukaan ei maksa mitään - ja helpottaa taatusti oloa kun edes osa ongelmista poistuu. Eli kannattaa yrittää ensin jumppaa. 

Vierailija
10/24 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon

Vierailija
11/24 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistoon

miksi ihmeessä? Tässä ketjussa ei ole mitään asiatonta, eikä edes mitään asiattomuuksia houkuttavaa.

Vierailija
12/24 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särky voi johtua suonokohjuista, mutta jalan pettämisen tunne tai puutuminen kyllä johtuvat nimenomaan alaselän ja lantion asennosta.

AP:llä voi hyvinkin olla molemmat ongelmat. Alaselän ja lantion asentoa on helppoa ja halpaa korjata itse, sekä netistä että yt:stä löytyy runsaasti ohjeita ja todennäköiessti joku fyssari on myös niitä neuvonut viimeistään ekojen synnytysten jälkeen, joten siitä kannattaa aloittaa. Suonikohjuleikkaukseen pääsy on hidasta ja ja kallista, mutta kotijumppa ohjeiden mukaan ei maksa mitään - ja helpottaa taatusti oloa kun edes osa ongelmista poistuu. Eli kannattaa yrittää ensin jumppaa. 

Mikä puutuminen? Jalka ei puudu mistään kohtaa. Minkä synnytysten? 

Vierailija
13/24 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne aina näy välttämättä päälle.

Särky ainakin voi johtua kohjuista.

Vierailija
14/24 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisemä suonikohjut tulee? Mä oon 47v ja ei ole vielä niitä

Vierailija
15/24 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suonikohjuleikkaukseen pääsee, jos ne vaivaa. Mulla on myös särkyä, turvotusta, painon tunnetta. Myös toisessa jalassa röllyköitä pohkeesta reiteen.

Itse kävin maaliskuussa näyttämässä yleislääkärille ja sain silloin lähetteen kir.polille. Verisuonikirurgi tutki polilla jalat ultralla ja totesi, ettei laskimot toimi miten pitäisi. Nyt odotan kutsua toimenpiteeseen. Sanoivat että menee ehkä syksyyn. Eli n. puoli vuotta kaikkiaan. Ei oo hidasta mun mielestä.

Vierailija
16/24 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suonikohjuleikkaukseen pääsee, jos ne vaivaa. Mulla on myös särkyä, turvotusta, painon tunnetta. Myös toisessa jalassa röllyköitä pohkeesta reiteen.

Itse kävin maaliskuussa näyttämässä yleislääkär

Eipä niitä nykyään leikata juuri keneltäkään.

Vierailija
17/24 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisemä suonikohjut tulee? Mä oon 47v ja ei ole vielä niitä

Mulla leikattiin ekan kerran alle 30v molemmat jalat. Sen jälkeen on toinen jalka leikattu vielä kaksi kertaa. Se on mm. sukuvika. Ei niitä kaikille tule. Mun isältä on leikattu, äidiltä leikattiin kolme kertaa, veljelta on leikattu kaksi kertaa, en tiedä onko siskolta kaksi vai kolme kertaa.

Vierailija
18/24 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Its

Pahimmat leikataan, voidaan myös vaahdottaa tai laseroida tms. En tiedä mitä kaikkea. Mulla on sekä leikattu että vaahdotettu. Se vaahdotus oli yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
19/24 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri toteaa, että kohjujen haitta on vaan kosmeettinen, ei niille tehdä julkisella mitään. Eli laskimoissa ei ole vikaa.

Joku sanoi, että se on kallista, en tiedä mutta luulen että hoidosta julkisella selviää muutamalla satasella?

Vierailija
20/24 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaisit 100 varmasti, jos sulla olisi suonikohjuja. Kun et tiedä, niin ei sulla ole. Muuta verenkiertohäiriötä varmaankin.  Sukulaismiehellä sepelvaltimotauti aiheutti kuvailemasi oireita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan