Mieli ry syyttää: Hallituksen leikkauksilla karmea seuraus: Ovat ajaneet ihmisiä itsemurhiin.
Mieli ry:n tuoreen Kriisikeskusbarometrin mukaan hallituksen leikkauspolitiikka ja yleinen hintojen nousu ovat lisänneet merkittävästi suomalaisten taloushuolia. Tämä ahdinko on kasvanut erityisesti yksinhuoltajien, työttömien ja opiskelijoiden keskuudessa, johtaen toivottomuuteen ja jopa itsetuhoisuuteen. Kaikkein järkyttävin paljastus on, että joidenkin itsemurhaa yrittäneiden asiakkaiden kohdalla viimeinen laukaiseva tekijä on ollut kielteinen päätös tukihakemukseen.
Aivan järkyttävää luettavaa. Ihmisiä ajetaan itsemurhan partaalle, ja viimeinen niitti voi olla Kelasta tullut kielteinen tukipäätös. Tämä ei ole mikään luonnonkatastrofi, vaan seurausta täysin tietoisesta politiikasta. Ja kenen johdolla tätä kurjistamista erityisesti ajetaan? Perussuomalaisten. Heille on aina ollut tärkeintä potkia jo valmiiksi maassa olevia, syyllistää työttömiä ja hehkuttaa leikkauksilla, jotka iskevät kaikkein heikoimpiin. Nyt nähdään mustaa valkoisella, mihin heidän "talouskurinsa" johtaa: ihmiset menettävät toivonsa ja viimeisenkin turvaverkon rippeen. Samaan aikaan kun puolueen johto paukuttelee henkseleitään, tavalliset ihmiset joutuvat valitsemaan lääkkeiden ja ruoan välillä. Tämä ei ole isänmaan asialla olemista, tämä on sen heikoimpien hylkäämistä.
Kommentit (673)
Mä kyllä ymmärrän hyvin, että köyhyys nakertaa mieltä. Ja erityisesti, jos köyhän ainoat tukiverkostot on yhteiskunta. Jo pelkästään se epävarmuus, saako apua vai ei, voi olla henkisesti erittäin kuluttavaa. Olisin voinut tänä kesänä kuluttaa noin 2000 € johonkin sellaiseen, mikä olisi tukenut kotimaisia pienyrittäjiä. Mutta koska en halua sairaalassa olevan ystäväni joutuvan stressaamaan vielä sitäkin, miten saa sairaalalaskunsa maksettua, niin mä just pari päivää sitten maksoin yli 900 € edestä hänen sairaalalaskujaan. Maksukatto tulikin jo täyteen ja sen verran selvitin, että kunhan hän jossain vaiheessa pääsee kotiin, voi sitten itse hakea liikaa maksetun summan takaisin. Joten se vajaa tonni meni HUS:ille. Sori siitä, alueen pienyrittäjät. Hänellä on ollut myös huoli opiskelevasta lapsestaan, joka ei avopuolisonsa kanssa lukuisista hakemuksista huolimatta saanut kesätöitä. Elokuussa ei tule edes asumiseen mitään tukia vaan yleinen asumistuki loppuu nyt heinäkuussa ja opiskelijan asumislisä alkaa vasta syyskuussa. Lupasin maksaa hänen elokuun vuokransa eli sen vajaan tonnin saa nyt sitten VAV. Sori siitäkin, alueen pienyrittäjät.
Perussuomalaisilla on joitakin asioita, joiden suhteen olen heidän kanssaan aivan samaa mieltä. Sitä en kuitenkaan oikein ymmärrä, miksi he niin paljon vihaavat myös ihan geeniperimältäänkin suomalaisia ihmisiä, joille vaan on tullut sairauksia tai jotain muuta epäonnea elämässään. Mitä isänmaallisuutta se sellainen on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo viiskymppinen ja en tajua tätä hallitusta. Aina ennen, riippumatta hallituskokoonpanosta, on julistettu suunnilleen kansallinen hätätila kun työttömyysluvut on lähteneet rajuun nousuun. Myös 90-luvulla tunnustettiin että työttömyys on suuri ongelma.
Tämä nykyinen hallitus on vain laalaalaa, eikä mitään huolta näytä heillä olevan tästä asiasta. Ainoa mikä v*tuttaa on kelan menojen nousu.
Perusta firma ja työllistä tukiloiskaverisi sinne miljoonapalkalla.
Ei minulla ole tuilla eläviä kavereita. Ihan ovat korkeakoulutettuja ja työelämässä. Voin silti olla huolissani työttömyysluvuista. Se on asia, joka on erittäin vahingollinen maan taloudelle, ei vain yksilöille.
No tämähän se olisi. Olen itse keskivertosuomalaista varakkaammasta taustasta ja olen itse vakituisessa työssä, samoin puoliso. Todellakin työttömyyslukevat huolestuttavat koske se uhkaa ihan yhteiskuntarauhasta meitä kaikkia ja hyvinvointiyhteiskunnan peruspilareita ajetaan aktiivisesti alas.
Kuka idiootti on sitä mieltä, että ainoastaan työttömät ovat työttömyysluvuista huolissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaupoissa esim. on siistijöinä ulkomaalaistaustaisia miehiä? Ei näy suomalaista kotiin maksettua aktiivista eläkeläisnuorta siellä siivoamassa? Kun ahdistaa ja en tiiä oonko muna vai kana, saaaaaatana?
Suomi on tuettu ja ymmärretty ihan pilalle. Mikään tavallinen työ ei kiinnosta.
Mitä v*tun eläkeläisnuorta?
Siivoustyöllä ei saa tänä päivänä maksettua enää edes yksiön vuokraa.
Kyllä saa, kun ei siitä juuri verojakaan mene.
Jos tekee siivoustyötä 12e/h ja sopimus on 20h/vk, tästä tulee bruttona alle tonni palkkaa. Siivoustyöt ovat käytännössä aina osa-aikaisia.
Ja toisesta paikasta ei voi ottaa lisätunteja?
Vierailija kirjoitti:
Sekä itsemurhan yrityksiin. Selvinneet ovat selittäneet, että esim kielteinen tukipäätös on ollut syynä im-yritykseen, kun mistään ei saa elämiseen riittävää tukea
en voi uskoa, ruokaa saa aina ruokajonoista ja laskut voi jättä sossulle tai maksamatta ja ulosottoon
nobody cares, kaljaa saa aina kaupasta vaikka juoksemalla
Mikä itsesumutus medialla oikein on päällä? Miksei poliitikkoja marssiteta uutisiin, lehtiin ja A-studioon selittämään, miksi ovat syösseet tämän maan laman kynnykselle?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko valtio ryhtyä avustamaan muutossa ulkomaille? Haluan pois tästä haisevasta maasta.
Etkö sitäkään sitten saa itse tehtyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös julkisen sektorin ja kolmannen sektorin leikkaukset lisää työttömyyttä. Tätähän hallitus ei myönnä.
sit yksityinen nappaa ne jos ne on tärkeitä.
Kolmas sektori eli järjestöt on iha turhia
Joo-o, tämähän se ajatusvirhe on minkä nimeen vannotaan kun ei mistään mitään ymmärretä. Esim. terveydenhuollossa tämä ei koskaan tule toteutumaan koska yksityinen sektori tekee vain ja ainoastaan ne toimenpiteet, jotka ovat taloudellisesti kannatettavia. Esim. tehohoito ja syöpähoidot ovat täysin julkisen sektorin varassa, koska ei kenellekään suomalaisella ole varaa maksaa niiden todellista hintaa yksityiselle. Sairaalassa työskennellessäni muistan esim. yhden rouvashenkilön jolla aktiivisten hoitojen jälkeen jatkui kotona lääkitys, jonka oikea hinta apteekista maksettuna oli sen 2000e / annos
Tehohoitoon myös kaapataan ihmisiä, mm. lapsia, vääräperusteisesti. Tämä tuhoaa lasten elämät ja laskut valtiolle ovat astronomiset. Hyvin ovat pharman valheet uponneet suomalaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös julkisen sektorin ja kolmannen sektorin leikkaukset lisää työttömyyttä. Tätähän hallitus ei myönnä.
sit yksityinen nappaa ne jos ne on tärkeitä.
Kolmas sektori eli järjestöt on iha turhia
Joo-o, tämähän se ajatusvirhe on minkä nimeen vannotaan kun ei mistään mitään ymmärretä. Esim. terveydenhuollossa tämä ei koskaan tule toteutumaan koska yksityinen sektori tekee vain ja ainoastaan ne toimenpiteet, jotka ovat taloudellisesti kannatettavia. Esim. tehohoito ja syöpähoidot ovat täysin julkisen sektorin varassa, koska ei kenellekään suomalaisella ole varaa maksaa niiden todellista hintaa yksityiselle. Sairaalassa työskennellessäni muistan esim. yhden rouvashenkilön jolla aktiivisten hoitojen jälkeen jatkui kotona lääkitys, jonka oikea hinta apteekista maksettuna oli sen 2000e / annos
Näinhän se on. Suomessa on kyllä ainakin yksi yksityinen syöpäsairaala (Docrates Syöpäsairaala), mutta ei taida kovin monella suomalaisella olla varaa sen hoitoihin. Varsinkaan niihin kalliimpiin.
Vierailija kirjoitti:
Pääministeripuolue on kylläkin Kokoomus, ei Persut. Ja hallituksen muodostaa 4 puoluetta. Jotka toteuttavat yhdessä neuvoteltua hallitusohjelmaa.
Joista persut on riemuiten leikanneet ja vielä irvailleet sillä. Purra on Suomen surkein vm ikinä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/leikkauksilla-irvailu-jatkuu-riikka…
Mutta sitenhän ongelma ratkeaa kuin omalla painollaan? Ikävämpiä on ne jotka vaan jää rasitteeksi valittamaan kohtaloaan.
Keräävätkö ketjun vihervassut minulle kolehdin jos uhkaan hypätä kiikkuun jos en saa rahojanne?
Tai miksei media nyt tee ohjelmia siitä, miksi ihmiset on alkaneet tehdä im hallituksen toimien myötä? miksei poliitikkoja haasteta median taholta? Vain oppositio inttää eduskunnassa salissa ja sitten uutisoidaan että oppositio sitä ja tätä. Jolloin näyttää siltä että puolueet ne nyt vaan taas riitelee.
Kun tämä on ihan inhimillisesti katsottua katastrofaalista, puoluekannasta riippumatta.
Nyt hallituksen karvaiset pallit pölkylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaupoissa esim. on siistijöinä ulkomaalaistaustaisia miehiä? Ei näy suomalaista kotiin maksettua aktiivista eläkeläisnuorta siellä siivoamassa? Kun ahdistaa ja en tiiä oonko muna vai kana, saaaaaatana?
Suomi on tuettu ja ymmärretty ihan pilalle. Mikään tavallinen työ ei kiinnosta.
Hyväksytkö siis sen, että nämä siistijät saavat sosiaalitukia palkkansa päälle, koska sillä ei tässä maassa elä? Hyvä, sillä sehän on työnantajan vastuulla myöntää palkka jolla tulee toimeen.
Huonot palkat ovat liittojen neuvottelemia,kukaan työnantaja ei maksa siivoojalle enempää kuin on pakko.Mutta pääasia että liittopomojen lompakko lihoo.Tietysti pitää kinuta tukia palkan lisäksi kun toinen osa-aikainen paikka olisi liian "raskasta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko valtio ryhtyä avustamaan muutossa ulkomaille? Haluan pois tästä haisevasta maasta.
Miten meinasit pärjätä siellä ulkomailla?
Varmaan yhteiskunnan tukirahoilla, kuten täälläkin. Mutta jos ei täällä pärjää, ei kyllä pärjää missään muuallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Persut helvettiin.
Samaa voin sanoa vassareista,tervemenoa.Olisi vähemmän tukielättejä.
Minä aion tehdä itsarin päivää ennen kuin jään eläkkeelle. Pitäköön rosvopurra eläkevarani, minä lähden, kun ei ole varaa sairastaa. Mihin lie kiväärihankintoihin on eläkevarat kavallettu. No, muutama vuosi vielä niin pääsen täältä mielettömästä paskasta pois.
Antakaa selviä esimerkkejä ihan euroina. Missä vaiheessa rahat loppui eikä lisää saanut? Mihin se olisi johtanut ilman itsemurhaa? Ihmiselle on kyllä masentavaa jos ei voi elää vapaasti rahaa käyttäen. Toisaalta tavoitesäästäjät pystyy kitsailemaan vaikka miten.
Työttömyys kasvaa harvinaisen kovaa vauhtia Suomessa. Ja sitä on edesauttanut nykyhallituksen surkea talouspolitiikka.