Näkökulma: Miesten yksinäisyysepidemian syy: Miehet putosivat kelkasta
Onkohan noin että miehet ovat jääneet kelkasta ja eivät siksi saa naista
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ffc0b6fb-eb11-4297-8cfd-8eeb0321c6b4
Kommentit (2308)
Hommatkaa koira. Minäkin olen tällä viikolla jutellut kahden koiraa taluttavan miehen kanssa vaikkei minulla ole koiraa. Sillä pääsee jo jutun alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Näiden ketjujen ansiosta mä hymyilen aina kun luen naisen tulleen raiskatuksi tai tapetuksi.
Onko tietoa palstailiko se Valkeakosken 15v likka joka pääsi nauttimaan Salmisen käsittelystä?
Mulle aina valitetaan, että mulla on sairas huumorintaju. Mutta tuollainen ei todellakaan naurata. Enkä naisena naura kyllä sillekään, jos joku mies kuolee väkivaltaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden ketjujen ansiosta mä hymyilen aina kun luen naisen tulleen raiskatuksi tai tapetuksi.
Onko tietoa palstailiko se Valkeakosken 15v likka joka pääsi nauttimaan Salmisen käsittelystä?
Mulle aina valitetaan, että mulla on sairas huumorintaju. Mutta tuollainen ei todellakaan naurata. Enkä naisena naura kyllä sillekään, jos joku mies kuolee väkivaltaisesti.
Tää hymyilijä on mieleltään sairas. Sillä ei ole huumorin kanssa mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIkös se mene nykyään niin ettei naiset saa miestä?
Menee, mutta eihän naiset sitä halua myöntää
Hassu kommentti, kun miehet täällä kiukutelleet sivutolkulla siitä, et miehet MUKA yksinäisiä.
Jos nyt ihan tutkimuksia katsotaan, niin itse asiassa yksinäisyys on lisääntynyt Suomessa merkittävästi sekä miesten että naisten keskuudessa.
Ainakin tässä asiassa tasa-arvo näyttää siis toteutuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu kommentti, kun miehet täällä kiukutelleet sivutolkulla siitä, et miehet MUKA yksinäisiä.
Jos nyt ihan tutkimuksia katsotaan, niin itse asiassa yksinäisyys on lisääntynyt Suomessa merkittävästi sekä miesten että naisten keskuudessa.
Ero on siinä, miten yksinäisyyteen suhtaudutaan. Naiset pääsääntöisesti ovat sinut tilanteensa kanssa, kun taas miehet tuntuvat asiaa kipuilevan hyvinkin näkyvästi, äänekkäästi ja ajoittain väkivaltaisestikin. Tässäkin ketjussa jo ainakin yksi potentiaalinen raismurhari ilmoittautui.
Vierailija kirjoitti:
Miksi parisuhde on ainoa ratkaisu miesten yksinäisyyteen? Kaiken järjen mukaanhan myös naisia on samassa suhteessa ilman parisuhdetta, mutta vain miehet kriisiytyvät. Onko naisten välinen ystävyys syvempää tai antoisampaa, vai miksei miesten väliset ystävyyssuhteet auta yksinäisyyteen? Vai tekeekö naiset niin paljon tunnetyötä parisuhteissa ja muutenkin tunnetaidot sen verran paremmat, että miehet eivät osaa tukea toisiaan ystävyyssuhteissa?
No joka tapauksessa naisia nyt ei voi pakottaa parisuhteeseen, joten jotain muuta täytyy miesten varmaan nyt keksiä. Ainakaan incel-koloissa olo tuskin paranee
Epäilenpä, ettei tuossa miesten yksinäisyysitkussa ole juurikaan kyse ihmissuhteista vaan pelkästään seksistä (tai siis sen puutteesta). Pitäisi olla joku, jolta saa seksipalveluita helposti, säännöllisesti ja ilmaiseksi. Ilmeisesti jossain on miehille väitetty, että sellaisia kuuluu joka jannun saada, tai on ihan epistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännää että miehiltä vaaditaan yhä enemmän samalla kun naiset tuovat suhteeseen yhä vähemmän.
Miten tämä näkyy? Miten naiset tuovat suhteeseen vähemmän ja mitä miehiltä vaaditaan enemmän?
Mieheltä vaaditaan käytöstapoja, hyvää luonnetta, siisteyttä talouden tasapainoa ja ulkonäköä. Nainen taas saa olla 200kiloinen autisti ja tissutella päivät pitkät tietokoneella likaiset alushousut jalassa ja ulosotossa.
Niin, kuvailetko nyt äitiäsi vai tyttöystävääsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero on siinä, miten yksinäisyyteen suhtaudutaan. Naiset pääsääntöisesti ovat sinut tilanteensa kanssa, kun taas miehet tuntuvat asiaa kipuilevan hyvinkin näkyvästi, äänekkäästi ja ajoittain väkivaltaisestikin. Tässäkin ketjussa jo ainakin yksi potentiaalinen raismurhari ilmoittautui.
Lähde?
Mistä muuten tiedät ketjulaisten parisuhdestatuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät naura sille, naiset onanoivat raivoisasti. Te spermaviemärit vihaatte miehiä, se on tullut tällä palstalla erittäin selväksi
Ovatko nuo naiset nyt kanssasi samassa huoneessa? Näetkö heidät, kuuletko ääniä? Soita äkkiä 112!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Mistä muuten tiedät ketjulaisten parisuhdestatuksen?
Mistä SINÄ tiedät potentiaalisten raismurharien parisuhdestatuksen?
Ei kun ai niin, totta kai tiedät, ainakin yhden. My bad.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero on siinä, miten yksinäisyyteen suhtaudutaan. Naiset pääsääntöisesti ovat sinut tilanteensa kanssa, kun taas miehet tuntuvat asiaa kipuilevan hyvinkin näkyvästi, äänekkäästi ja ajoittain väkivaltaisestikin. Tässäkin ketjuss
Naiset hoivaavat lemmikkejä, lukevat kirjoja, hoitavat huonekasveja ja puutarhaa ja puuhailevat muita juttuja yksinänsä. Miksi miehet eivät tee vastaavaa? Koska miehiä ei kiinnosta vastaavasti ihmissuhteet ja huolenpito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Historiallisesti vain noin 40% miehistä on saanut jälkeläisiä. Sen takia en ymmärrä, miksi tämä lapsettomien miesten määrä esitetään nyt jotenkin epidemiana.
Eihän tätä pidä epidemiana muut kuin naiset itse. Tämänkin kolumnin kirjoittaja on nainen.
Koskaan en ole vielä kuullut miehen puhuvan mistään miesten yksinäisyysepidemiasta vaan se on ihan naisten keksintö. Varmaan ottaa päähän, että niitä 250 senttisiä miljonääritohtoreita ei löydy kaikille tai jostain vastaavasta tämän narratiivin kirjoittelu johtuu.
Avaa silmäsi ja lue jotain muutakin kuin aku ankkaa ja vauvaa. Toi miesten yksinäisyysepideamia on ihan kansainvälinen juttu. Toki naisetkin on yksinäisiä, mutta miehet nimittävät omaa tilannettaan ihan epidemiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko naiset joilla ei ole miestä jääneet kelkasta?
Eivät ole. Naiset tulevat jopa paremmin toimeen ilman miestä. Miehet taas eivät.
Millä mittarilla? Taloudellisesti?
Parisuhteessa naiselle koituu enemmän töitä, joka johtaa uupumiseen. Sinkkuina tätä ongelmaa ei ole.
Ei ole tuota ongelmaa?
Tytöt saavat vissiin ekat burnoutit jo lukiossa opiskelun vuoksi. Pitäisikö rauhoittua siinä suorittamisessa?<
Naiset ovat olleet lääkäreitä satojen vuosien ajan ja jossain kulttuureissa ainoastaan naiset toimivat parantajina.
Silti kaikki on tehty miehille... jännä väite.
Miksi naiset eivät ole toimineet? Miksi ette tee edes kuukautissiteitänne itsellenne vaan odotatte miesten palvelevan teitä tässäkin asiassa?
Miten monta sidettä sinä olet tehnyt tai ostanut? Epäilen että nolla.
No ehkä me ei sit puolusteta naisia sodas jos me ei kelvata tällaisina ku ollaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko naiset joilla ei ole miestä jääneet kelkasta?
Eivät ole. Naiset tulevat jopa paremmin toimeen ilman miestä. Miehet taas eivät.
Millä mittarilla? Taloudellisesti?
Parisuhteessa naiselle koituu enemmän töitä, joka johtaa uupumiseen. Sinkkuina tätä ongelmaa ei ole.
Ei ole tuota ongelmaa?
Tytöt saavat vissiin ekat burnoutit jo lukiossa opiskelun vuo
Miten monta sidettä sinä olet tehnyt tai ostanut? Epäilen että nolla.
Vaimo osaa ostaa ihan itse niitä, harvemmin laittaa mun listalle.
Mutta miksi siis ette ole rakentanu tehdasta missä niitä tehdään myrkyttöminä? Tehän tungette lyijyä toosaanne tietojeni mukaan.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Historiallisesti vain noin 40% miehistä on saanut jälkeläisiä. Sen takia en ymmärrä, miksi tämä lapsettomien miesten määrä esitetään nyt jotenkin epidemiana.
Eihän tätä pidä epidemiana muut kuin naiset itse. Tämänkin kolumnin kirjoittaja on nainen.
Koskaan en ole vielä kuullut miehen puhuvan mistään miesten yksinäisyysepidemiasta vaan se on ihan naisten keksintö. Varmaan ottaa päähän, että niitä 250 senttisiä miljonääritohtoreita ei löydy kaikille tai jostain vastaavasta tämän narratiivin kirjoittelu johtuu.
Avaa silmäsi ja lue jotain muutakin kuin aku ankkaa ja vauvaa. Toi miesten yksinäisyysepideamia on ihan kansainvälinen juttu. Toki naisetkin on yksinäisiä, mutta miehet nimittävät omaa tilannettaan ihan epidemiaksi.
Ei ole olemassa mitään "miesten yksinäisyys epidemiaa", vaan ihan yleinen yksinäisyys epidemia, joka koskettaa molempia sukupuolia ihan yhtä lailla.
"There were no real gender differences found men and women experienced similar rates of loneliness"
https://www.gse.harvard.edu/ideas/usable-knowledge/24/10/what-causing-o…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi uhriutua. Onnistui kuitenkin lukuisilta naisilta. Eikö ketään ole satoihin vuosiin kiinnostanut tutkia naisten vaivoja? Edes naisia?? Ei siis yhtään naista ole saanut itsestään tuon vertaa irti???
Ja sä syytät miehiä.
Tommosten miesten kanssa on ihan turha jauhaa, kaali on niin kova.
Leikitään että on ollut vain sata vuotta aikaa! Paljonko enemmän sä olisit tarvinnut???
Sinä olet taas täällä jankkaamassa tästä samasta asiasta? En jaksa uskoa, ettet oikeasti TIEDÄ, miksi asiat ovat vielä nykyäänkin sillä tolalla kuin ovat, tokihan olet tietoinen historiasta, hoito- ja lääketutkimuksen rahoituskäytännöistä yms? Ja olet myös ehtinyt lukea Elinor Cleghornin teoksen Sairas ja viallinen - Naiset lääketieteen historiassa. Eikö niin?
Miksi haluat esittää tyhmempää kuin olet? Onko naisvihasi niin valtavaa, että uhraat sen puolesta ihan mitä tahansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi uhriutua. Onnistui kuitenkin lukuisilta naisilta. Eikö ketään ole satoihin vuosiin kiinnostanut tutkia naisten vaivoja? Edes naisia?? Ei siis yhtään naista ole saanut itsestään tuon vertaa irti???
Ja sä syytät miehiä.
Tommosten miesten kanssa on ihan turha jauhaa, kaali on niin kova.
Leikitään että on ollut vain sata vuotta aikaa! Paljonko enemmän sä olisit tarvinnut???
Sinä olet taas täällä jankkaamassa tästä samasta asiasta? En jaksa uskoa, ettet oikeasti TIEDÄ, miksi asiat ovat vielä nykyäänkin sillä tolalla kuin ovat, tokihan olet tietoinen historiasta, hoito- ja lääketutkimuksen rahoituskäytännöistä yms? Ja olet myös ehtinyt lukea Elinor Cleghornin teoksen Sairas ja viallinen - Naiset lääketieteen historiassa. Eikö niin?
Miksi haluat esittää tyhmempää kuin olet? Onko naisvihasi niin valtavaa, että uhraat sen puolesta ihan mitä tahansa?
On.
Poikien annetaan rauhassa syrjäytyä jo kouluvuosina kännyköiden ja pelien maailmaan. Esim. ryhmämuotoista ei-kilpaurheilumaista liikuntaa ei ole tarjolla tai mitään muutakaan mahdollisuutta ryhmäytymiseen, missä tulisi luonnollisia porukoita, joissa kehittyisi myös sosiaaliset taidot. Sen sijaan kuljetaan kuulokkeet korvilla, koska "aistiyliherkkyys" ja muumioidutaan pizzalaatikoiden taakse pleikkaohjain kädessä. Yhteiakunta sallii hiljaisesti tämän. Sitten nämä nuoret havahtuvat 30v siihen, että perhe ois kiva. On helkkarin pitkä matka tuosta nousta.
Toinen juttu on, että on luotu illuusio siitä, että pitää löytää "se oikea'. Kukaan ei lopulta tiedä, mitkä on oikean tunnusmerkit, joten etsitään täydellistä kaikkien tinder-ehdokkaiden joukosta tyyliin liian lyhyt tai vääränlaiset hampaat. Ajatellaan että mille me yhdessä jossain somessa näytettäisiin. Tätä ulkonäkökeskeisyyttä on etenkin naisilla. Ei ymmärretä, että se unelmiesi tyyppi jota olet vuosia etsinyt voi muuttua isomahaiseksi kotifaijaksi yllättävänkin nopeasti tai toisipäin.