Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun on ollut nuorena kiusattu ulkonäön takia

Vierailija
15.06.2025 |

...eikä ole ikinä päässyt siitä oikein yli. Yläasteikäisten hölmöilyt jotenkin vielä ymmärtää, mutta pahimmat huutelut ja nolaamiset tulivat, kun olin jo täysi-ikäinen, toisilta samanikäisiltä ja jopa itseäni vanhemmilta ihmisiltä.

Huonot kokemukset vaikuttavat jokapäiväiseen olemiseeni vieläkin mm. sosiaalisen ahdistuksen ja itseinhon muodossa. Miten tästä pääsee yli? Asiasta on todella vaikea puhua yhtään missään. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin vaikeaa. Syömishäiriöihin ja uniongelmiin on omahoito-ohjelmia ja terapiaa. Ulkonäkönsä vuoksi kiusatulle ei ole mitään. Kriisipuhelimeenkaan ei ilkeä tuon vuoksi soittaa.

Vierailija
2/25 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se onkin vaikeaa. Syömishäiriöihin ja uniongelmiin on omahoito-ohjelmia ja terapiaa. Ulkonäkönsä vuoksi kiusatulle ei ole mitään. Kriisipuhelimeenkaan ei ilkeä tuon vuoksi soittaa.

Näinpä. Kun olen yrittänyt asiasta puhua, minulle on mm. sanottu

- kaikki ovat kauniita

- ulkonäöllä ei ole merkitystä 

- yrittäisit nyt päästä asiasta yli

- mitä väliä sillä on, mitä muut ajattelevat

- ei kukaan aikuinen välitä ulkonäöstä 

- jospa sinä kuvittelit

Jne. 

Ei siis ole suotu mitään ymmärrystä sille, miten laajasti kiusaaminen vaikutti minäkuvaani. Koen olevani epänaisellinen möhkäle, joka ei ansaitse parisuhdetta tai edes ystäviä. Plastiikkakirurgiaakaan en kuulemma saisi harkita, koska se on vain niin epäeettistä blaablaa. 

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt juuri noin monta kertaa. Siksipä olen koko elämäni ollut alisuoriutuja. 

Vierailija
4/25 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö on suunnattoman tärkeä asia. Kuka muuta väittää, valehtelee.

Vierailija
5/25 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tietenkin saa käyttää aivan samoja keinoja kuin muutkin omilla rahoillaan. Miksi ei saisi? Ei sitä varten tarvi mitään lupaa erikseen ostaa. Ennen mitään plastiikkakirurgiaa kannattaa tehdä/teettää värianalyysi ja hankkia muutama omiin väreihin sopivan värinen T-paita. 

Vierailija
6/25 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö on suunnattoman tärkeä asia. Kuka muuta väittää, valehtelee.

Olen samaa mieltä. 

- ap

Vierailija
7/25 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet nyt? Hyvät ystävät ja parisuhde auttavat asian suhteen. Samoin aika. Kauneus on katoavaista. 

Vierailija
8/25 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet nyt? Hyvät ystävät ja parisuhde auttavat asian suhteen. Samoin aika. Kauneus on katoavaista. 

Olen 40. 

Kiusaaminen rikkoi minut nuorena. Oli kamalaa tajuta, että jotkut tuntemattomat ihmiset toivoivat minulle pahaa, vain siksi että olin heidän mielestään epämiellyttävän näköinen. 

- ap

Vierailija
9/25 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankaltaisia kokemuksia itsellänikin. Kauneusleikkausta en silti ole koskaan harkinnut, enkä siihen suostuisi, vaikka joku maksaisi. Joskus kolmekymppisenä otin tavaksi vain joko tuijottaa huuteliaa, mikä aiheutti heissä vaivautuneisuutta, tai totesin kuuluvasti, että mieluummin olen ruma kuin kaltaisesi kusipää. Ehkä jokin olemuksessani muuttui, kun huutelut loppuivat ja nykyisin viisikymppisenä ei todellakaan enää kiinnosta, mitä jotkut pinnalliset, alkeelliset ihmiset minusta mahtavat ajatella. Se on yksin heidän tappionsa, jos kokevat toisten ihmisten ulkonäön ongelmakseen. Samat tyypit haukkuvat vammaisia, ylipainoisia, vanhuksia, rintasyövän sairastaneita, onnettomuudessa loukkaantueita jne. Olen pikemminkin mielissäni, etteivät he hakeudu lähipiiriini.

Vierailija
10/25 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samankaltaisia kokemuksia itsellänikin. Kauneusleikkausta en silti ole koskaan harkinnut, enkä siihen suostuisi, vaikka joku maksaisi. Joskus kolmekymppisenä otin tavaksi vain joko tuijottaa huuteliaa, mikä aiheutti heissä vaivautuneisuutta, tai totesin kuuluvasti, että mieluummin olen ruma kuin kaltaisesi kusipää. Ehkä jokin olemuksessani muuttui, kun huutelut loppuivat ja nykyisin viisikymppisenä ei todellakaan enää kiinnosta, mitä jotkut pinnalliset, alkeelliset ihmiset minusta mahtavat ajatella. Se on yksin heidän tappionsa, jos kokevat toisten ihmisten ulkonäön ongelmakseen. Samat tyypit haukkuvat vammaisia, ylipainoisia, vanhuksia, rintasyövän sairastaneita, onnettomuudessa loukkaantueita jne. Olen pikemminkin mielissäni, etteivät he hakeudu lähipiiriini.

Millaiset ihmiset sinulle huutelivat? Itse saan nykyään olla enimmäkseen rauhassa mutta muutama vuosi sitten jouduin kahden teinitytön kiusaamaksi. 

- ap

Vierailija
11/25 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet nyt? Ja mistä kyse, painostako? Tuntuu oudolta, että joku vanhempi huutelisi jotain, siksi kysyn.

Vierailija
12/25 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3+/5. Omat vastauksesi paljastavat koko trollauksen taas., ellet ole nuori jo nuorena sukupuolensa vaihtanut.

Vierailija
13/25 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet nyt? Ja mistä kyse, painostako? Tuntuu oudolta, että joku vanhempi huutelisi jotain, siksi kysyn.

Ei ollut painosta kyse vaan kasvojen ihottumasta, joka minulla oli nuorena. 

- ap

Vierailija
14/25 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3+/5. Omat vastauksesi paljastavat koko trollauksen taas., ellet ole nuori jo nuorena sukupuolensa vaihtanut.

???

Vierailija
15/25 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta. 

Vierailija
16/25 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se lapsuuden,nuoruuden ja varhaisaikuisuuden kiusaaminen jättää pitkät varjot! Tuntuu,ettei oikein vieläkään ole saanut kokea täyttä hyväksyntää naisena,vaikka ikää on reilusti! 

Vierailija
17/25 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se lapsuuden,nuoruuden ja varhaisaikuisuuden kiusaaminen jättää pitkät varjot! Tuntuu,ettei oikein vieläkään ole saanut kokea täyttä hyväksyntää naisena,vaikka ikää on reilusti! 

Niinpä. Tuntuu välillä, etten ole nainen ollenkaan. 

- ap

Vierailija
18/25 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole ulkonäkö itselleen tärkeä asia, niin ikinä en ole kriisiä saanut, vaikka muut sitä on arvostellut. Sisäinen kauneus on se mitä itse arvostan ja harvalla sellaista löytyy.

Vierailija
19/25 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Kun olen yrittänyt asiasta puhua, minulle on mm. sanottu

- kaikki ovat kauniita

- ulkonäöllä ei ole merkitystä 

- yrittäisit nyt päästä asiasta yli

- mitä väliä sillä on, mitä muut ajattelevat

- ei kukaan aikuinen välitä ulkonäöstä 

- jospa sinä kuvittelit

Jne. 

Ei siis ole suotu mitään ymmärrystä sille, miten laajasti kiusaaminen vaikutti minäkuvaani. Koen olevani epänaisellinen möhkäle, joka ei ansaitse parisuhdetta tai edes ystäviä. Plastiikkakirurgiaakaan en kuulemma saisi harkita, koska se on vain niin epäeettistä blaablaa. 

- ap

Entäs sitten. Tässä maassa saa vapaasti elää vaikka ois kuinka epänaisellinen möhkäle. 

Vierailija
20/25 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin ihan itsestään joskus opiskeluaikana. Yliopistolla tuli vaan kiinnostuttua niin paljon älyllisemmistä asioista, ja oltua tekemisissä fiksumpien, ei-ulkonäkökeskeisten ihmisten kanssa, että ei se asia enää itseäkään kiinnostanut ollenkaan. Ja jos joku nyt minun ulkonäköäni pilkkaisi, miettisin, että vika on pilkkaajan käytöstapojen puutteessa, ei todellakaan minussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi