Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun on ollut nuorena kiusattu ulkonäön takia

Vierailija
15.06.2025 |

...eikä ole ikinä päässyt siitä oikein yli. Yläasteikäisten hölmöilyt jotenkin vielä ymmärtää, mutta pahimmat huutelut ja nolaamiset tulivat, kun olin jo täysi-ikäinen, toisilta samanikäisiltä ja jopa itseäni vanhemmilta ihmisiltä.

Huonot kokemukset vaikuttavat jokapäiväiseen olemiseeni vieläkin mm. sosiaalisen ahdistuksen ja itseinhon muodossa. Miten tästä pääsee yli? Asiasta on todella vaikea puhua yhtään missään. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin vaikeaa. Syömishäiriöihin ja uniongelmiin on omahoito-ohjelmia ja terapiaa. Ulkonäkönsä vuoksi kiusatulle ei ole mitään. Kriisipuhelimeenkaan ei ilkeä tuon vuoksi soittaa.

Näinpä. Kun olen yrittänyt asiasta puhua, minulle on mm. sanottu

- kaikki ovat kauniita

- ulkonäöllä ei ole merkitystä 

- yrittäisit nyt päästä asiasta yli

- mitä väliä sillä on, mitä muut ajattelevat

- ei kukaan aikuinen välitä ulkonäöstä 

- jospa sinä kuvittelit

Jne. 

Ei siis ole suotu mitään ymmärrystä sille, miten laajasti kiusaaminen vaikutti minäkuvaani. Koen olevani epänaisellinen möhkäle, joka ei ansaitse parisuhdetta tai edes ystäviä. Plastiikkakirurgiaakaan en kuulemma saisi harkita, koska se on vain niin epäeettistä

Elämä vain on rumana hyvin yksinäistä. Parisuhdetta on turha kuvitellakaan, eivätkä naisetkaan halua olla ruman kanssa kaveri. 

- ap

Vierailija
22/25 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vika oo ulkonäkö, että et saa ystäviä tai suhdetta, vaan sun asenne, et edes itse pidä itsestäsi, kukaan muukaan ei silloin näe sua hyvänä tyyppinä, kasvata itseluottamusta, tutustu esimerkiksi kehopositiivisuuteen ja kohta huomaat että oot suosittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/25 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista löytyy vikaa, katso tarkkaan niitä arvostelijoitasi. Näet vikoja. Oletko sellainen joka sanoo ne niille päin naamaa. Tuntuisiko tyhmältä? No sellaisia NE on.

Minuakin kehtasi arvostella vaikka minkä näköiset oliot ja puutarhatontut. Ihmettelen niiden pokkaa. Mutta kun on miespuolinen niin saa vähätellä vaikka miss maailmoja. Ainakin joidenkin mielestä.

Vierailija
25/25 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vika oo ulkonäkö, että et saa ystäviä tai suhdetta, vaan sun asenne, et edes itse pidä itsestäsi, kukaan muukaan ei silloin näe sua hyvänä tyyppinä, kasvata itseluottamusta, tutustu esimerkiksi kehopositiivisuuteen ja kohta huomaat että oot suosittu.

En koe, että kehopositiivisuus koskisi minua millään tavalla. Siinähän keskitytään kroppaan. 

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi