Lue keskustelun säännöt.
Toimeentulotuen määrän tulisi olla sama kaikille.
15.06.2025 |
Toimeentulotuen tulee muuttaa niin että siinä on jatkossa vain perusosa joka sovellutetaan tuloihin. Enää ei makseta enempää toimeentulotukea, jos joku asee pääkaupunkiseudulla 700e yksiössä kuin hänelle joka asuu 500e yksiössä. Jos haluaa asua kalliimmin, tulee tuo määrä maksaa itse. Myös sähkölaskut ja muut laskut, ne tulee maksaa itse. Sama lääkkeiden kanssa, tietysti niissä kelakorvaus, mutta niitä ei saa toimeentulotuen piikkiin, vaan nekin pitää maksaa itse.
Tämä tekisi tuen muodosta reilun kaikille ja kannustaisi elämään säästeliäämmin. Pitkällä aikavälillä tämä parantaa tukien saajien taloudellista tilannetta, koska oppivat hillitsemään rahan tuhlausta.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Helsingissä maksaa maapohja, mutta vastaavasti muut asumiskulut alhaiset esim. sähkö 5€, tietotekniikka 5€, julkinen liikenne, jätehuolto, auraukset ja tieto hoito jne.
Jossakin maalla ja pienessä kaupungissa 18m2 yksiön vuokra 500€/kk,sähkö ja sähkönsiirto 40€/kk, nettiyhteys/valokuitu 60€/kk, jätehuolto 50-60% kalliimpi, samoin tien käyttö, oman auto välttämätön jne.