Stubbin pojalle harjoittelpaikka UPIsta
Iltalehti kertoo, kuinka presidentti Stubbin pojalle (ensimmäisen vuoden opiskelija, ei osaa suomea) on junailtu harjoittelupaikka Ulkopoliittisessa instituutissa sääntöjä venyttäen ja parempia hakijoita syrjien.
Eli tällainen banaanivaltio.
Kommentit (441)
Kukaan muu kuin presidentin poika (tai tytär) ei olisi saanut tuollaista paikkaa ensimmäisen vuoden opintojen jälkeen.
Tämä ei ole mikään normaali kesätyö mäkkärin kassalla, vaan korkeakouluopintoihin kuuluva harjoittelu. Niitä ei tehdä ensimmäisen vuoden jälkeen, sillä ensimmäisen vuoden opiskelijalla on vain ihan perustiedot opiskelemastaan alasta.
Kun valitaan ehdokkaista epäpätevin, perustelujen pitää olla todella timanttiset. Nyt on vielä otettu se kallein hakija, sillä muilla oli suurempi harjoittelutuki, jonka olisivat tuoneet mukanaan.
Kaikkihan tietävät, että ruotsinkielisillä on omat ohituskaistakiintiönsä opintoihin joka alle Suomessa. Tämä kuitenkin on niin törkeä juttu, että on vaikea uskoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommaritutkija
Jos olisin ollut itse [Alexander] Stubb, niin en olisi päästänyt poikaa vielä tässä vaiheessa harjoitteluun. Olisin etukäteen arvannut, että mitä siitä seuraa, Koskinen sanoo.
joo niin kuin iskät päättäisi aikuisten lasten elämästä
Kyllä ne tuttavalliset Maijuttelut ja Maijun kuulumisten kyselyt on selvästi tulleet vanhemman Stubbin sanelemana. Typerää, edes väittää muuta.
Oliver munasi itsensä. Suomalaiset eivät pääsääntöisesti siedä korruptiota.
Itse paljon rekrytointien parissa työskennelleenä kiinnitin huomion siihen että hakija lähetti muutamia sähköposteja erittäin tuttavalliseen sävyyn rekrytoijalle Maijulle. Tämä on turhaa, sillä hyvin laadittu hakemus riittää tässä alkuvaiheessa. Haastattelussa voi kysellä ja kertoa enemmän. Kuten professorit ovat lukemani perusteella kritisoineet valintaprosessia, pidän itsekin outona valintaa. Harmi että Upi tavallaan pilasi Oliverin työnhaun, toivottavasti jatkossa asiat sujuvat oikein.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan tietävät, että ruotsinkielisillä on omat ohituskaistakiintiönsä opintoihin joka alle Suomessa. Tämä kuitenkin on niin törkeä juttu, että on vaikea uskoa!
Oliver opiskelee Englannissa.
Se palkkaamisesta päättänyt on Stubbin rekrytoima marraskuussa 2024. Mitähän lie jo silloin sovittu??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ananasvaltio Suomi olisi, jos sukulaisuussuhte presidenttiin olisi este harjoittelupaikan saamiselle?
Onko mielestäsi hyväksyttävää että paikat jaetaan statuksen ja suhteiden avulla eikä osaamisen ja pätevyyden perusteella?
Ei tässä ole esitetty ensimmäistäkään todistetta että tuo olisi vaikuttanut paikansaantiin mitenkään. Silti vasurit vaan rääkyy jauhopäissään yrittäen luoda mielikuvaa että olisi jotain tällaista tapahtunut.
Esim. eilen kävi ilmi että yksi demari suurlähettiläs sai toimipisteestään koko paikallisen tiiminsä valitukset epäasiallisesta käytöksestä. Sama täti oli aiemmin järkkäillyt demarien + vihreiden poliitikko-avustajille kivoja suojatyöpaikkoja ja itsekin saanut noita aiemmin demariministeriltä. Jännä miten tää selvä poliittinen viranjärkkä
Tajuatko itsekkään mitä kirjoitat? Ulkopoliittinen instituutio ei ole mikään Hesburger johon "tavisopiskelija" menee puuhastelemaan ajankuluksi.
Antaa kyllä karun kuvan nykysuomesta. Työpaikat kiven alla, harjoittelupaikat myös. Mutta niin vaan purjehtii pikkuprinssi (etevä esikoululainen) ulkomailta kotimaisten hakijoiden ohi nollapätevyydellä.
Mua ihmetyttää ja naurattaa edelleen sen ensimmäisen Oliver Stubbin lähettämän viestin alku, joka oli tyyliä "Maijuli, onhan sinulla kaikki hyvin". Jos joku olisi lähettänyt mulle tuollaista postia, en olisi kyllä rankannut häntä ykköseksi. 🤣
Kun Elina Valtonen väistyy Tasavallan presidentin tehtävästä 12 vuoden virkakauden jälkeen vuonna 2046, on 44-vuotiaan Oliverin vuoro.
Saa ottaa talteen.
Todellakin ärsyttää muiden hakijoiden puolesta. Tuollaiset harjoittelupaikat on tarkoitettu jo opinnoissaan pidemmälle edenneille, uraansa aloitteleville ihmisille.
Jos Stubb haluaa juuri opintonsa aloittaneelle lellipojulleen hommata duunipaikan, niin olis edes hommannut sen jostain yrityksestä, yritys saa palkata ihan kenet lystää, varmaan Nallella tai Herliineillä olis ollut jotain puuhaa tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ilmeisesti osaa edes suomenkieltä?
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää ja naurattaa edelleen sen ensimmäisen Oliver Stubbin lähettämän viestin alku, joka oli tyyliä "Maijuli, onhan sinulla kaikki hyvin". Jos joku olisi lähettänyt mulle tuollaista postia, en olisi kyllä rankannut häntä ykköseksi. 🤣
Se on kato sitä smool tookkia, minkä tuollainen kosmopoliittinuori hallitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kato sitä smool tookkia, minkä tuollainen kosmopoliittinuori hallitsee.
Härsiä naisvihaa maijutella. Oikeasti, ei lempinimellä lähestytä virallisesti, ellei ole tuttava. Nyt väitetään, etteivät olisi tuttavia. Valhe, tai sitten Oliver on alentava maijuttelija. Mitä small talkia tuo on? Isänsä tyylistä lipevää kukkua.
Vierailija kirjoitti:
Ja pokkana väitetään että Maijuli ei tunne Oliver-mussukkaa 😂
Hieman erikoinen myös Maiju vastaus Oliverille, onko ihan tavallista että UPIn harjoitteluun hakeville vastataan silmäniskuemojein? Melkoista meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pokkana väitetään että Maijuli ei tunne Oliver-mussukkaa 😂
Hieman erikoinen myös Maiju vastaus Oliverille, onko ihan tavallista että UPIn harjoitteluun hakeville vastataan silmäniskuemojein? Melkoista meininkiä.
Hei, allt bra här 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi sitten hakenut harjoittelupaikkaakin Englanista. Mutta, kun hej Maiju ei olisi auttanut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi sitten hakenut harjoittelupaikkaakin Englanista. Mutta, kun hej Maiju ei olisi auttanut...
Saattoihan se hakeakin.
Nouseeko tämä tapaus esteeksi Alexin toiselle kaudelle 2030-36?
Vierailija kirjoitti:
Nouseeko tämä tapaus esteeksi Alexin toiselle kaudelle 2030-36?
Esteeksi nousee se ettei Stubb saa pidettyä Suomea pois sodasta n, 5v päästä.
no mut kato hei kun se on pressan poika...