Lopettakaa ketoilu NYT HETI: Terveellisesti keto-ruokavaliota noudattavilla henkilöillä todettiin nopein sepelvaltimoplakin etenemisnopeus.
Terveellisesti keto-ruokavaliota noudattavilla henkilöillä (joilla ei ole muita riskitekijöitä kuin korkea LDL) todettiin nopein sepelvaltimoplakin etenemisnopeus, mitä tietokonetomografia-angiografialla on koskaan havaittu.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vähän hukassa itsellä mitä nuo edes tarkoittaa, mutta netissä pyörii nyt joka paikassa näitä carnivore juttuja, missä siis ihmiset syövät pelkkää lihaa ja munia eikä tyyliin mitään muuta. Tavallaan mä tajuan sen pointin siinä, mutta itse en lähtisi enkä suosittelisi yhtään kenellekkään että lähtee noudattamaan tällästä ruokavaliota. Ihmisten on hyvä ymmärtää, että vaikka ihmiset söi tuhat vuotta sitten pelkkää lihaa niin se ei tarkoita sitä, että se olisi ollut jotenkin terveellisempää kuin esim kasviksien ja muiden ainesten syöminen. Sitä syötiin koska ei ollut muuta. Nykyään me tiedämme paremmin. Jättäkää ultraprosessoitu ruoka kaupan hyllyille, mutta syökää muuten monipuolisesti, MYÖS KASVIKSIA ja HEDELMIÄ.
Eikös ketoruokavalioon sovi tosi monet kasvikset ja vaikka oliiviöljy?
Ketodieetti ei perustu lihan syönnille, vaan siinä panostetaan rasvaan. Lihaa syödään ns normaalisti, kasvoksia paljon ja huolehditaan rasvan saannista, jotta nälkä pysyy poissa. Syödään mahdollisimman puhdasta ruokaa eli ei prosessoituja lihatuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän hukassa itsellä mitä nuo edes tarkoittaa, mutta netissä pyörii nyt joka paikassa näitä carnivore juttuja, missä siis ihmiset syövät pelkkää lihaa ja munia eikä tyyliin mitään muuta. Tavallaan mä tajuan sen pointin siinä, mutta itse en lähtisi enkä suosittelisi yhtään kenellekkään että lähtee noudattamaan tällästä ruokavaliota. Ihmisten on hyvä ymmärtää, että vaikka ihmiset söi tuhat vuotta sitten pelkkää lihaa niin se ei tarkoita sitä, että se olisi ollut jotenkin terveellisempää kuin esim kasviksien ja muiden ainesten syöminen. Sitä syötiin koska ei ollut muuta. Nykyään me tiedämme paremmin. Jättäkää ultraprosessoitu ruoka kaupan hyllyille, mutta syökää muuten monipuolisesti, MYÖS KASVIKSIA ja HEDELMIÄ.
Eikös ketoruokavalioon sovi tosi monet kasvikset ja vaikka oliiviöljy?
Ketoiluun sopii, mutta carnivoret ei syö kasviksia, ilmeisesti ollenkaan.
Jos itse kasvattavat / metsästävät lihansa niin ymmärtäisin paremmin. Mutta kun epäilen että ne on sellaisia nykypäivän nojatuolimatkailijoita, joille tulisi tippa silmään oikean tehomaatalouden äärellä.
Carnivore-termillä on sellainen kaiku, että mepä ei ainakaan salaatteja puputeta. Tosimies tarvii lihaa jne. Haluaisinpa tietää, kuinka moni itsensä carnivoreksi nimeävä osaa huolehtia ihan itse siitä ravintoketjustaan. Vieläkö liha maistuu?
Jopa machoksi itsensä brändännyt Jeremy Clarkson, joka perusti oman tosi-tv-farmin ja kasvatti niin lampaita, lehmiä kuin possujakin, kyyneliä pidätteli kun eläimiä kuoli. Eikä saanut sanaa suustaan kun oli vienyt teuraalle jokusen näistä eläimistään. Oli aivan mykkä. Toki kyllä myöhemmin söi paistia että toipuikin. Mutta aika monelle vasta kun näkee että no kappas, makkaraa varten täytyy jonkun kuolla, niin tulee mieleen ainakin vähentää sitä lihansyöntiään.
Terveelliseen vähähiilihydraattiseen ruokavalioon kuuluu runsaasti kalaa ja kasviksia hedelmiä lukuun ottamatta, marjojakin voi syödä pieniä määriä. Mutta vihanneksia ja juureksia voi ja pitäisi syödä runsaasti. Oliiviöljy on mainio valinta rasvan lähteeksi, vaikka voita ja kermaakin voi käyttää kohtuudella. Valkoinen liha on punaista parempi vaihtoehto.
Nämä tyypit, jotka vetävät napa rouskuen suuret määrät pekonia, kananmunia ja voita ja tuskin lainkaan kasviksia, ovat ymmärtäneet koko jutun väärin. Ja oikeasti leikkivät terveydellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ihmiset söi pelkkää lihaa ja munia niin keskimääräinen elinikä oli joku 30-40-vuotta.
Ei ollut edes tuota. Hyvä, jos 30 vuotta.
"mitään". Palataan asiaan 20 vuoden päästä kun olet tullut kolonoskopiasta, ja sinulle on tehty hoitosuunnitelma kasvainten poistamiseksi. Vieläkö olet samaa mieltä.
Suomessa alkoi suolistosyöpien seulonnat, tiesitkös. Jokainen ikäluokka tullaan kutsumaan. Jos jokainen söisi kuitupitoista ruokaa, ja vähemmän prosessoitua punaista lihaa, ei tässä tilanteessa oltaisi.