Mitä muistat vuodesta 1975?
Mitä muistat vuodesta 1975?Minkälaista oli elämä 50 vuotta sitten?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Hurriganes Grazy days levy.
Hurriganes ja Rauli Bädding oli kova sana, oli 20 v
Vierailija kirjoitti:
Tuohon aikaan julkaistiin lehdissä lapsi- ja eläinseksiä.
Miten se oli mahdollista? Olivatko ihmiset ennen suvaitsevaisempia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon aikaan julkaistiin lehdissä lapsi- ja eläinseksiä.
Miten se oli mahdollista? Olivatko ihmiset ennen suvaitsevaisempia?
En kyllä muista tuollaista,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lastenvaatteeni oli polyesterista, lapsetkin haisi pahalle. sisko syntyi. anne pohtamo.
Anne Pohtamo sinun sisko?
ei sentään. sori. tämä oli vain luettelo. lisään vielä listaan muuten jokavuotisen ravintolakäynnin (äitienpäivänä). lehtipihviä ja yrttivoita. mononatriumglutamaattia joka grillimausteessa.
Täytin sinä vuonna 20, ja samalla minusta tuli täysi-ikäinen (vasta seuraavana vuonna täysi-ikäisyyden raja laskettiin 18 vuoteen). Olin muuttanut pikkukaupungista Helsinkiin. Olin aloittanut ensimmäisen vakavan seurusteluni, joka ei kuitenkaan johtanut avioliittoon, vaikka kesti monta vuotta. Tuohon aikaan avioiduttiin nuorempina kuin nykyään. Olin edellisenä vuonna päässyt ylioppilaaksi, mutta en ollut vielä onnistunut saamaan opiskelupaikkaa, joten kävin töissä. Suuret maailmantapahtumat surisivat jossakin taustalla, olin nuori ja keskityin lähinnä oman elämäni rakentamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Oliko silloin energiakriisi?
Se kriisi oli 1973,
Menin silloin ensimmäiselle luokalle. Hyvin muistan sen vuoden muutenkin.
1975? Anne Pohtamo valittiin kesällä Miss Universumiksi. Siitä tuli tv-uutisissa pikku pätkä, mutta en nähnyt sitä kunnolla, koska telkkarissa oli aika "lumisateinen" kuva ja olin siitä myrtsinä. Meillä nimittäin oli alakerran tapetointi meneillään ja telkkari oli toisessa nurkassa kuin yleensä eikä antennijohto oikein kunnolla riittänyt. Tuo on jostain syystä jäänyt mieleen.
1975 täytin marraskuussa 10 vuotta ja pidin meidän luokan likoille synttärikemut. Vanhemmiltani sain lahjaksi pyytämäni rannekellon, jonka kellotaulussa oli punainen pohja ja kullanväriset viisarit. Kello on edelleen tallessa, mutta vaatisi kellosepällä käynnin toimiakseen. Sain myös toivomani Finnhits 2 -levyn ja sitä sitten synttäreillä soitettiin ja tanssittiin niiden biisien tahtiin. "El Bimbo on vain mies". 😁
Ei yksivuotiaalle jäänyt mitään mieleen.
14v silloin. Koulu takana ja elämä edessä.
Leveet lahkeet ja ruskeasävyinen ruutupaita.
Hurriganes. Sliipparit. Juice, Rippikoulu.
Saispa edes sen energian, huolettomuuden, rohkeuden ja fiiliksen takaisin.
Olin neljävuotias. Olimme muuttaneet isän työn perässä Jyväskylään omakotitaloon. Isä otti pyörästä apupyörät pois ja lähdin siitä laskettelemaan mäkeä alas. Homma sujui hyvin niin pitkään, kun piti jarruttaa. Niinpä ajoin päin kanttaria, tein puolivoltin ja päädyin polvet verillä ojaan.
Muistan myös edelleen uudet kaverini naapurustossa ja sen, kun onnistuin lukitsemaan itseni vessaan pitkäksi aikaa. Parempia muistoja on, että sain elämäni ensimmäisen kasettisoittimen. Kuuntelin Abbaa ja Juice Leskistä.
Vierailija kirjoitti:
Olin tunnin koulun jälki-istunnossa tunnin nätin tytön kanssa ja lähdettiin pois yhtämatkaa. Hauskaa.
Suoritin ruotsin ehdot kesällä.
Pääsitkö jörnimään?
Olin 20 v rupesin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa,
Minne se 50 vuotta meni, yksi hujaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko silloin energiakriisi?
Se kriisi oli 1973,
Kyllä se jatkui vuoteen 1975, koska muistan siitä puhutun koulussa opettajan kanssa. Aloitin koulun v. 1975.
Kotonani valokatkaisijoiden vieressä oli tarra "Muista sammuttaa valot".
Jouduin koulussa nurkkaan kun en keskittynyt tunnilla. Nurkassa oli hämähäkiseittiä ja pelkäsin hämähäkkejä. Sorry, väärä vuosi, tuo olikin -73.
1975 esitin enkeliä joulukuvaelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin koulussa nurkkaan kun en keskittynyt tunnilla. Nurkassa oli hämähäkiseittiä ja pelkäsin hämähäkkejä. Sorry, väärä vuosi, tuo olikin -73.
1975 esitin enkeliä joulukuvaelmassa.
Minä esitin seimeä.
Vierailija kirjoitti:
lastenvaatteeni oli polyesterista, lapsetkin haisi pahalle. sisko syntyi. anne pohtamo.
Onko siskosi Anne Pohtamo? Luulin häntä vanhemmaksi.
Muistot ovat valokuvista peräisin. Täytin kesällä 3 v ja keväällä minusta oli tullut isosisko.
Minä menin neljännelle.