Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut jos terveyskeskuslääkäri puhuu niin huonoa suomea ettet meinaa saada kaikesta selvää ja muutenkin kommunikaatiovaikeuksia?

Vierailija
15.06.2025 |

Ajatteketko ettei tuota tutkintoa ole ainakaan Suomessa saatu ja taidot ja osaminen voi olla vähän sitä sun tätä?

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosi kiusallista, kun kertoo vaivansa, eikä lääkäri ymmärrä yhtään mitään. 

Vierailija
102/107 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sina voida risua sinu aluhousu pois.

Onko joku lääkäri sanonut noin?

Työterveys lääkäriä tuurannut hieman huonosti suomea puhuva nuori mies lääkäri. Venäläinen tai virolainen. Lääkärin tarkastuksen lopuksi tutki peräpukamani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisissa lääkäreissä mua ärsyttää se, että pyrkivät kieliongelmista johtuen puhumaan mahdollisimman vähän.

Tykkään, että mulle potilaana selitetään mistä on kyse. Tosin ei suomalaisetkaan lääkärit tätä aina harrasta. Terveydenhoidon tehostaminen varmaan syynä. 

Vierailija
104/107 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi lääkäri puhui hiljaa, erittäin nopeasti ja erikoisella, ulkomaisella aksentilla. Pari kertaa jouduin kysymään "mitä?" ja arvailemaan mitä minun piti milloinkin tutkimuksen aikana tehdä. Jotenkin siitä suoriuduttiin. Lääkäri sanoi lopuksi kahteen kertaan hoito-ohjeet, kun varmaankin hoksasi, etten ihan ymmärtänyt kaikkea koko aikaa. En minä silti hänen pätevyyttään lääkärinä epäillyt.

Vierailija
105/107 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen Suomalaisen koulun käynyt voi tällaisessa tilanteessa käyttää kommunikointiin Englantia sen sijaan että uhriutuu ja esittää rasistisia syytöksiä omaa idiotiaansa peitelläkseen. Eri asia tietysti jos 9 vuotta on käytetty lintsaamiseen ja mopon rassaamiseen. Tyhmyydestä sakotetaan.

Paskapuhetta. 

Sitähän tuo sepustus on. Itse kävin lääkärin vastaanotolla ja hän oli virolainen, joka ei osannut suomea kovinkaan hyvin. Englantia hän ei osannut lainkaan. Eli välttämättä englanninkieli ei ole avain ongelmaan, vaikka potilas sitä osaisikin. Kyllä Suomessa pitää saada hoitoa suomenkielellä. 

Miten  järjestäisit asian käytännössä? Mistä otttaisit suomenkielisiä lääkäreitä joka paikkaa

Ei siinä nyt ihmeellisiä järjestelyitä tarvita. Vaatimuksena lääkäreille: riittävä suomenkielen taso. 

Itse kun kävin lääkärillä ja nielussani oli patti. Huom. nielussa! Lääkäri alkoi puristella kaulaani ja sanoi: En tunne mitä patti. 

Hänelle piti sormella näyttää, että patti on sisäpuolella, koska nielu on sisäpuolella. Hieman siis suomenkielen osaamista. 

Vierailija
106/107 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö hoitajan toimia tulkkina tai kysyä uudelleen. Vai eri lääkäri.

Vierailija
107/107 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos suomalainen lääkäri onkin epäselvä ja puhe vaikeaa tuottaa välillä. Syystä ei tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme