IS: Esplanadin puistossa myydään luvattomasti jäätelöä ja virvokkeita. Kioskimyyjä: "Tämä on ihan järkyttävää"
Joo-o, on se järkyttävää kun omat ylihintaiset jäätelöt ei enää mene kaupaksi.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli persulle tenkkaapoo - kuudella €urolla ahneelta suomalaiselta myyjältä vai kolmella egellä alempi rotuselta... saattaa ne arvot vähän joustaa jos koko perheellekin pitää ostaa.
Kuudella eurolla siltä myyjältä, joka saa TESsin mukaisen palkan ja sivukulutkin maksetaan vai kolmella egellä veronkiertäjältä?
Persu valitsee veronmaksajan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa jutussa sitten video missä jäätelöpallo maksaa 5,95€. Hinta noussut "vain" 45 senttiä viime vuodesta. Jep jep.
Tuossa on se ongelma, että maksavat palkkaa myyjille. Jos jätettäisiin palkka sivukuluineen ja vuokra pois kuluista (kuten vapailla myyjillä), niin saisit jäätelöpallosi 2 eurolla.
Ethän valita siitä, että Suomessa palkat ovat liian pienet?
Siellähän voisi yrittäjä itse pyörittää pallonsa. Ai eikö jaksa ja huvita kun on liian kivaa olla nyt pomo? No sitten ei parane valittaa palkanmaksusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskaltaisi ostaa mitään noilta kamelikuskeilta, hygienia on tuskin Suomen tasolla 😄
Ihan suomalaisia jäskikärryjä siellä silloin oli, kun viimeksi paikalla olin. Noin 4 vuotta sitten. Mehumyyjät olivat ulkolaisia.
Noin 4 vuotta sitten siellä oli jäätelömyyjällä luvat kunnossa, siitä oli ihan lehtijuttua.
Vierailija kirjoitti:
No, itse ainakin ostan mieluummin rehellisiltä luvallisilta myyjiltä. Kuvottaa tuollainen veron- ja luvankierto.
Minäkin ostan heti kun saan töitä siihen asti jää suomalaisten myyjien ja mahmuttien jäätelöt ostamatta. 590 euron työttömyyskorvauksella ei 5 euron jäätelöitä ostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa jutussa sitten video missä jäätelöpallo maksaa 5,95€. Hinta noussut "vain" 45 senttiä viime vuodesta. Jep jep.
Tuossa on se ongelma, että maksavat palkkaa myyjille. Jos jätettäisiin palkka sivukuluineen ja vuokra pois kuluista (kuten vapailla myyjillä), niin saisit jäätelöpallosi 2 eurolla.
Siellähän voisi yrittäjä itse pyörittää pallonsa. Ai eikö jaksa ja huvita kun on liian kivaa olla nyt pomo? No sitten ei parane valittaa palkanmaksusta.
Ai sinusta olisi siis OK, että palkkoja ei makseta lainkaan, koska ei ne muutkaan jäätelömyyjät verottajalle tulojaan kerro vai mitä yrität sanoa? Ensin sinulle jäätelöpallo on liian kallis ja sitten kun muistuttaa, että sille myyjälle maksetaan palkkaa, niin alat haukkua yrittäjää palkanmaksusta. Yritä nyt päättää, mitä mieltä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet todella naiivi jos uskot tuon. Nehän myy 30-40 jäätelöä tunnissa. Siitä voit sitten laskea paljonko sen myyjän 6,72€ tuntipalkka nostaa jäätelön hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sinusta olisi siis OK, että palkkoja ei makseta lainkaan, koska ei ne muutkaan jäätelömyyjät verottajalle tulojaan kerro vai mitä yrität sanoa? Ensin sinulle jäätelöpallo on liian kallis j
Mä olen koko tekstissä ollut samaa mieltä, sulla on vaan paska luetunymmärtäminen tonttu! Jos yrittäjää harmittaa palkanmaksu, niin sitten pyöritelköön itse pallonsa.
miten saat asiakkaita:
1) nostamalla hintoja ja palvelemalla vähemmän asiakkaita kalliimmalla hinnalla vai 2) laskemalla hintoja ja tätä kautta nostamalla asiakasvolyymia
kas! siinäpä pulma!
Ehkä "järkyttävää" on vähän dramaattinen sanavalinta, mutta kyllä sen ymmärtää, jos vtuttaa. Ei nimittäin ole ihan ilmaisia nuo vuokrat noille kojuille.
Sitten kun puiston valtaavat luvattomat kengänkiillottajat, kannattaa huolestua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli persulle tenkkaapoo - kuudella €urolla ahneelta suomalaiselta myyjältä vai kolmella egellä alempi rotuselta... saattaa ne arvot vähän joustaa jos koko perheellekin pitää ostaa.
Kuudella eurolla siltä myyjältä, joka saa TESsin mukaisen palkan ja sivukulutkin maksetaan vai kolmella egellä veronkiertäjältä?
Juupajoo. Ne persuthan ovat juuri sellaisia pyhimyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juupajoo. Ne persuthan ovat juuri sellaisia pyhimyksiä.
Minä olen persupyhimys ja ostan jäätelöni siltä joka on maksanut paikan. En niin montaa jäätelöä kesällä syö ettei olisi varaa maksaa 5 euroa tötteröstä. Tämä on vähän kuin ne taksit rautatieasemalla. Otan sieltäkin virallisen taksin enkä jotain suharia.
Vierailija kirjoitti:
Ne kioskit ovat siinä vähän syrjässä. Sopivat niille, jotka haluavat istua tuolilla heti tien vieressä mutta itse tykkään espalla istua ihan puistonpenkillä.
Onko kiellettyä kävellä puistonpenkille, jos ostaa jäätelönsä vähän kauempaa? Vai kuinka laiska oikein olet?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä "järkyttävää" on vähän dramaattinen sanavalinta, mutta kyllä sen ymmärtää, jos vtuttaa. Ei nimittäin ole ihan ilmaisia nuo vuokrat noille kojuille.
Miksi kaupunki riistää toimeliaita yksityisyrittäjiä? Miksi ei salli myyntiä? Mihin unohtui norminpurkutalkoot?
Mitään ei saa yrittää. Toimettomana pitää maata kotona kela-tukien varassa ja olla kansakunnan sylkykuppina.
Itse lopetin pehmisten ostamisen jäätelkioskeilta, kun niiden hintaa nostettiin 1,5 eurosta 2 euroon. Siis kauan aikaa sitten! Koin, että mieluummin käyn ostamassa kaupasta 0,50 sentin jäätelön, vaikka pehmis suurta herkkuani onkin. Ei vaan maksanut enää vaivaa. Nythän nuo pehmiksetkin taivat maksaa sen 5 euroa vähintään. Sillä hinnalla saa jo helposti 2 litraa vaniljajäätelöä kaupasta ja siitä massasta saa itselleen kotona useampiakin pehmiksi.
Vierailija kirjoitti:
En uskaltaisi ostaa mitään noilta kamelikuskeilta, hygienia on tuskin Suomen tasolla 😄
Roskatkin heitetään kadulle kotimaan tyyliin. Kyllä suomalaiset veronmaksajat hoitaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itse ainakin ostan mieluummin rehellisiltä luvallisilta myyjiltä. Kuvottaa tuollainen veron- ja luvankierto.
Minäkin ostan heti kun saan töitä siihen asti jää suomalaisten myyjien ja mahmuttien jäätelöt ostamatta. 590 euron työttömyyskorvauksella ei 5 euron jäätelöitä ostella.
Sama. Yhden olen jo tänä vuonna ostanut ja se oli Salesta Coops-tuutti ja maksoi muistaakseni 80 senttiä. Ostan kyllä vielä toisen tänä kesänä;)
Vierailija kirjoitti:
miten saat asiakkaita:
1) nostamalla hintoja ja palvelemalla vähemmän asiakkaita kalliimmalla hinnalla vai 2) laskemalla hintoja ja tätä kautta nostamalla asiakasvolyymia
kas! siinäpä pulma!
No eikös se Louis Vuitton myy kalliita laukkuja pienemmälle määrälle asiakkaita? Kävelin Stockalla heidän myyntipisteen ohi ja siinä taisi olla vartijatkin ovella.
Nuoret naiset Stadissa raahaa kotiinsa panolle. Ei haittaa. Nähty monta kertaa.