Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lahjaksi nuorelle parille yhteiseen asuntoon, kun astioita ei saa ostaa, koska eivät halua niitä. Mitä antaisin?

Vierailija
15.06.2025 |

Kaikki vinkit tervetulleita, nuorilla ikää noin 25vuotta.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh! Olen todella helpottunut, että nuoret ovat uskaltaneet kieltää astiat. Kaikki on hyvin.

Olen tosissani! Astioiden antaminen pitäisi kriminalisoida.

Hear, hear. Todellakin tämä, itse hukuin astioihin joita en itse saanut valita silloin kun nuorena olin muuttamassa pois kotoa.

Vierailija
42/64 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti johonkin isohkoon liikkeeseen, jossa valinnanvaraa. Tai rahaa.

Niitä aterimia tai muuta roinaa ei kannata ostaa. Ne mistä nuoripari ei pidä päätyy lahjoitettaviksi.

Se on mennyttä elämää, että pitäisi säästää suvussa kulkevia arvoesineitä. Nykynuoret haluaa omannäköisen elämän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan oikeasti. 

Kenenkään nuorenparin kotiin ei osteta mitään tavaraa. Heille voi antaa lahjakortin vaikka ruokakauppaan tai johonkin isoon ketjuliikkeeseen jos ei halua antaa käteistä rahaa (aina paras lahja).

Joka suvussa on joku täti joka rrrrrrrakastaa Pentikiä, Finlaysonia ja Marimekkoa ja tyrkyttää niitä kaikille. Hyvä ihminen, lopeta. Hankkimasi lahjat myydään torissa.

Vierailija
44/64 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortti Ikeaan vaikkapa, sieltä keksii aina jotain esim. eväsrasioita jos ei muuta sisustus- tai ruoanlaittotavaraa

Kaikki eivät arvosta  Ikean tuotteita, osa krääsää

Vierailija
45/64 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain tavaraa väkisin ostat niin selvitä sitten mitä pyykinpesuainetta, wc-paperia, terveyssiteitä,  kuivaruokaa he käyttävät ja vie niitä. 

Millainen psykopaatti vie lahjana laatikon jotain pikkuroinaa? 

Ymmärtäkää nyt: 25-vuotiaat ei halua täyttää asuntojaan tavaralla. Se on vanhojen ihmisten tapa elää.

Vierailija
46/64 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ihan oikeasti. 

Kenenkään nuorenparin kotiin ei osteta mitään tavaraa. Heille voi antaa lahjakortin vaikka ruokakauppaan tai johonkin isoon ketjuliikkeeseen jos ei halua antaa käteistä rahaa (aina paras lahja).

Joka suvussa on joku täti joka rrrrrrrakastaa Pentikiä, Finlaysonia ja Marimekkoa ja tyrkyttää niitä kaikille. Hyvä ihminen, lopeta. Hankkimasi lahjat myydään torissa.

Finlayson, kaikki tarvitsevat esim lakanoita, verhoja,  parempia niillä kuin jossain halpismerkissä

Vierailija
47/64 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain tavaraa väkisin ostat niin selvitä sitten mitä pyykinpesuainetta, wc-paperia, terveyssiteitä,  kuivaruokaa he käyttävät ja vie niitä. 

Millainen psykopaatti vie lahjana laatikon jotain pikkuroinaa? 

Ymmärtäkää nyt: 25-vuotiaat ei halua täyttää asuntojaan tavaralla. Se on vanhojen ihmisten tapa elää.

Et  ilmeisesti itse  käytä vessapaperia ja pyykinpesuaineita ?

Vierailija
48/64 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortti Ikeaan vaikkapa, sieltä keksii aina jotain esim. eväsrasioita jos ei muuta sisustus- tai ruoanlaittotavaraa

Kaikki eivät arvosta  Ikean tuotteita, osa krääsää

Ja osa ihan asiallista tavaraa. Lahjaa valitessa on aina mahdollista että "kaikki eivät arvosta", mutta se on riski mikä täytyy ottaa. Lahjakortti nyt on lahjana sellainen mikä lähtökohtaisesti menee vähemmän todennäköisesti pieleen kuin tavaralahja.

Vierailija
49/64 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplatäkki

Vierailija
50/64 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladattava taskulamppu, pattereilla toimiva radio, vesikanisteri.

Vierailija
51/64 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuplatäkki

Ja oletusarvo on ,että heillä ei muuten ole peittoa eikä lakanoita? Typerääkin typerämpi idea.

Vierailija
52/64 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti on minulle huonoin lahja. Jäävät todella monesti käyttämättä. Ja inhoan sitä pakko-ostamisen tunnetta, mikä tulee, kun haahuilee pitkin kauppaa eikä keksi mitään, mitä tarvitsisi. 

Minä ilahtuisin kukista. Ne ovat tuote, jota todella harvoin ostan itse, mutta joita haluaisin usein kotona olevan.

Vierailija
53/64 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
54/64 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee semmonen "selviytymispakkaus", kiva laatikko, jossa ois vaikka kyniä, teippiä, liimaa, ompeluneuloja, ompelulankaa, pikapaikkoja vaatteeseen, suihkepullo, tiskiharjoja, hankaussieniä, juustoveitsi, korkinavaaja, Fiskarsin sakset, veitsenterotin,mittanauhoja pari, siis kaikkea sitä pikkutavaraa jota joka kodissa tarvitaan, mutta joita ei löydy mistään laatikosta.

Tehtiin kerran kimpassa häälahjaksi semmoinen ja se kirvoitti monta kivaa puheenvuoroa.

Aivan varmasti kirvoitti. "Hei tosi kiva juttu kun saivat talouteen lisää mittanauhoja ja viidennet sakset, toi hääpari onkin sellaisia sottapyttyjä, niillä on kaikki pikkuroina hukassa, eli tosi kivaa kun saivat lahjaksi lisää roinaa. Ehkä oppivat nyt laittamaan juustoveitsen oikeaan laatikkoon kun saivat yhden lisää"

Jos tyypit ovat yhtä hajamielisiä

Mihin sä noita tavaroita sitten kannat? Noisa mainituista tavaroista ainoastaan mittaa olen joskus kuljettanut kodin ulkopuolella. Enkä tarvitse mitään tiedostoa muistaakseni, missä veistä, saksia tai veitsenteroitinta säilytetään. Ei tule mieleenkään etsiä esim. vaatekaapista tai pakastimesta. 

Vierailija
55/64 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ihan oikeasti. 

Finlayson, kaikki tarvitsevat esim lakanoita, verhoja,  parempia niillä kuin jossain halpismerkissä

Nykyään on todella surkea, monet halpismerkitkin ovat laadultaan parempia.

Vierailija
56/64 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein kimpun kukkia. Nuoret hankkikoot juuri sellaisia asioita kuin haluavat, kukat on tarkoitettu hetken iloksi.

Vierailija
57/64 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aterimia? Veitsiä? Hyvä laadukas paistinpannu?

Itse veisin jonkun kauniin sammutuspeitteen, jonka voi ripustaa näkyville. Monesti nuorilla ei ole sellaista.

Eikä sitä ikinä edes tarvita mihinkään.

Minusta taas sammutuspeite on yksi asia, joka aina ostetaan asuntoon ekojen tavaroiden joukossa. Ihan must olla, joten luulisi kahdelta 25-vuotiaalta jo löytyvän.

Ikinä kuullutkaan, että ekana ostetaan sammustuspeite. No ehkä omakotitaloon, joka tehty puusta. 

Vierailija
58/64 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksileluja

Vierailija
59/64 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aterimia? Veitsiä? Hyvä laadukas paistinpannu?

Itse veisin jonkun kauniin sammutuspeitteen, jonka voi ripustaa näkyville. Monesti nuorilla ei ole sellaista.

Eikä sitä ikinä edes tarvita mihinkään.

Minusta taas sammutuspeite on yksi asia, joka aina ostetaan asuntoon ekojen tavaroiden joukossa. Ihan must olla, joten luulisi kahdelta 25-vuotiaalta jo löytyvän.

Ikinä kuullutkaan, että ekana ostetaan sammustuspeite. No ehkä omakotitaloon, joka tehty puusta. 

Löytyy varmaan kaikilta "osta nämä ekaan uuteen asuntoon" -listoilta, mitä nuoret lukevat. Miten se sammutuspeitto liittyy asunnon kokoon tai rakennusmateriaaliin. Eiköhän yleisimpiä sammutuskohteita ole rasvapalo tai käryävä läppäri.

Vierailija
60/64 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt heidän lahjatoivettaan. Saavat jotain haluamaansa ja sinä vältyt turhalta miettimiseltä, että antaa heille lahjaksi. Jopa ne astiat voivat kelvata, kun ostat heidän itsensä toivomia astioita. Minä ostin kummitytölle rumia astioita (minun mielestäni), mutta hän itse toivoi juuri niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä