Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko feikata, että sosioekonominen asemasi on korkeampi kuin se oikeasti on?

Vierailija
14.06.2025 |

Miten?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kartanossa, autot vaatimattomia (mutta aina uusia kuitenkin), kuljen kirpparivaatteissa, pidän duunarihommista.

Olen kehittänyt ja sijoittanut, siinä se. Nämä asiat eivät kuulu kenellekään. 

Vierailija
42/51 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan kiinnostanut mikään jako yhteiskuntaluokkiin. Olen aina tehnyt asioita, jotka ovat kiinnostaneet minua välittämättä siitä, miltä se vaikuttaa. Vaatteet kiinnostaa sen verran, että näyttävät siistiltä ja ovat käytetty ompelijalla. Huomaan ihmisen varallisuuden ja yhteiskuntaluokan juurikin tästä. Istuvat vaatteet. Hihat eivät ole liian pitkät takeissa, tai paita ei näy takin alta, housun lahkeet eivät viistä maata pitkin. Varallisuutta feikkavat eivät käytä vaatteita ompelijalla, koska aina pitää olla uutta rytkyä ja sitten ne eivät istu. Vaatteet ovat myös huonolaatuisia. Ja esim. hihat roikkuu 3 cm liian pitkinä. Rikkaat ostavat ompelupalvelun suoraan luksuskaupasta. 

Siisteys kiinnittää huomion. Vaatteet voivat olla kuluneitakin, joskus kangas näyttää kauniilta ja pehmenee käytössä kunhan se on silitetty ja siisti. Rikkaat käyttävät vaatteensa pesulassa, jossa ne silitetään viimeisen päälle, joka kohta. Ei näy liian kuumalla raudalla tehtyjä alla olevan vaatteen painaumia jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen tosi vaikeaksi ja raskaaksi esittää mitään. Osaan kyllä toimia monenlaisissa porukoissa ja "rekistereissä" ja vähän hienosäätää omaa olemista seuran mukaan, mutta useimmiten en jaksa. Olen aina ollut luonteeltani hyvin välitön eikä mulla oikein ole mitään pokerinaamaa, ja kaikenlainen kulissin kannattelu on tosi kuluttavaa. 

Esimerkiksi yliopistomaailmassa koen välillä olevani vähän turhan rempseä tapaus, vaikka perhetaustani onkin akateeminen. 

Vierailija
44/51 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset pitävät tai eivät pidä minusta itsestäni. Eivät mistään muusta. 

Naivisti ajattelee, että on olemassa jokin "oikea ja todellinen itse" muiden silmissä. Ihminen on muiden silmissä aina sosiaalinen kokonaisuus, johon vaikuttaa ns. kaikki. Ja olet jokaiselle eri ihminen.

Vierailija
45/51 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkailla on eripituisia housuja eri kenkien kanssa. Korkokenkähousut, sandaalihousut, naisilla rintaliivien olkaimet eivät näy mekon olkaimien alta. Kaula-aukko ei ole liian syvä. Vaatteet istuvar aina, eivät kiristä tai purista mistään kohtaa, koska ne on muokattu ompelijalla. 

Takin ja paidan liepeet ovat juurikin samanpituisia, mikä näyttää hyvältä. Paita ei näy takin alta, edes käsiä nostaessa. 

Tämä kiinnittää ensimmäisenä huomion. Ei kalliit korut jne. Vaatteiden laatu myös kertoo paljon. Onko silkkiä tai villaa. 

Ja se, onko vaatteet silitetty hyvin. 

Vierailija
46/51 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan kiinnostanut mikään jako yhteiskuntaluokkiin. Olen aina tehnyt asioita, jotka ovat kiinnostaneet minua välittämättä siitä, miltä se vaikuttaa. Vaatteet kiinnostaa sen verran, että näyttävät siistiltä ja ovat käytetty ompelijalla. Huomaan ihmisen varallisuuden ja yhteiskuntaluokan juurikin tästä. Istuvat vaatteet. Hihat eivät ole liian pitkät takeissa, tai paita ei näy takin alta, housun lahkeet eivät viistä maata pitkin. Varallisuutta feikkavat eivät käytä vaatteita ompelijalla, koska aina pitää olla uutta rytkyä ja sitten ne eivät istu. Vaatteet ovat myös huonolaatuisia. Ja esim. hihat roikkuu 3 cm liian pitkinä. Rikkaat ostavat ompelupalvelun suoraan luksuskaupasta. 

Siisteys kiinnittää huomion. Vaatteet voivat olla kuluneitakin, joskus kangas näyttää kauniilta ja pehmenee käytössä kunhan se on silitetty ja siisti. Rikkaat käyttävät vaatteensa pesulassa, jossa ne silitetään viimeisen päälle, joka kohta. Ei nä

Ikävä kertoa, mutta tuo kaikki on sinun itse luomaasi todellisuutta eli mielikuvitusta. Sinulle itsellesi vaatteiden istuvuus on tärkeää, joten olet luonut fantasian, että ne ylipäänsä ihmiset, joilla on istuvat vaatteet, ovat parempaa väkeä.

Vierailija
47/51 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En feikkaa mitenkään tarkoituksella, mutta mua luullaan usein varakkaan sivistyssuvun vesaksi. 

Pukeudun elegantisti, kotini on hyvällä maulla sisustettu, harrastan paljon kaikenlaista kulttuuria, käyttäydyn korrektisti ja kohtelen kanssaihmisiä kauniisti. 

Ei varakkaiden sivistyssukujen edustajat noin käyttäydy. Monilla on pahoja ongelmia. Käytös voi olla ylimielistä ja työpaikalla esim. siivoojia ei tervehditä. Eivät ole kovinkaan lahjakkaita. Elävät vähän omassa kuplassaan. 

Vierailija
48/51 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on mielenkiintoinen, itse olen monesti miettinyt että mitähän mulle tuntematon ajattelee kun näkee mut oman kylän kaupassa pieruverkkareissa, crocsit jalassa ja hiukset sekaisin 😁. Mua ei siis kiinnosta mitkään ulkonäköön liittyvät jutut, en meikkaa, pidän just sellasia vaatteita mitkä mukavat päällä jne. Ainoat tsekit mitä teen on että pesen kasvot,  siis rähmät silmistä ja katson ettei hampaissa mitään oreganoa tms. Käyn ostamassa punalaputettua monta kertaa viikossa ja joku varmasti ajattelee että näytän köyhältä,  joskus vaatteissakin maalitahroja tai pieniä reikiä. Mutta ne palvelee silti vielä hyvin eikä ole mikään syy heittää pois.

Teen asiantuntijatyötä kotoa käsin eli ei mitään tarvetta laittautua, ikinä. Ihan parasta.

Vierailija
49/51 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siisteys kiinnittää huomion. Vaatteet voivat olla kuluneitakin, joskus kangas näyttää kauniilta ja pehmenee käytössä kunhan se on silitetty ja siisti. Rikkaat käyttävät vaatteensa pesulassa, jossa ne

Kyllä vain, jos katsoo vauraampia ihmisiä niin miehillä on teetetyt puvut. Rikkaat ihmiset voivat geeneiltään olla niin hyvännäköisiä, että vaatteet istuvat kuin nakutettu tarvitsematta korjausta. Tässä onkin kysymys rikkaan feikkaamisesta. Paras tapa on aloittaa vaatteista. Varautuu siihen, että jos housut maksaa 100 €, toinen mokoma menee lahkeiden lyhentämiseen ja kaventamiseen oikeista kohdista. 

Vierailija
50/51 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset pitävät tai eivät pidä minusta itsestäni. Eivät mistään muusta. 

Naivisti ajattelee, että on olemassa jokin "oikea ja todellinen itse" muiden silmissä. Ihminen on muiden silmissä aina sosiaalinen kokonaisuus, johon vaikuttaa ns. kaikki. Ja olet jokaiselle eri ihminen.

Mä en feikkaa mitään. Jostain syystä monet varakkaat pitävät minusta, koska en mielistele jne. Sanon suoraan asiat. Lähestulkoon ikinä en halua ihmisistä mitään. Hyviä keskusteluja lähinnä. 

Vierailija
51/51 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on mielenkiintoinen, itse olen monesti miettinyt että mitähän mulle tuntematon ajattelee kun näkee mut oman kylän kaupassa pieruverkkareissa, crocsit jalassa ja hiukset sekaisin 😁. Mua ei siis kiinnosta mitkään ulkonäköön liittyvät jutut, en meikkaa, pidän just sellasia vaatteita mitkä mukavat päällä jne. Ainoat tsekit mitä teen on että pesen kasvot,  siis rähmät silmistä ja katson ettei hampaissa mitään oreganoa tms. Käyn ostamassa punalaputettua monta kertaa viikossa ja joku varmasti ajattelee että näytän köyhältä,  joskus vaatteissakin maalitahroja tai pieniä reikiä. Mutta ne palvelee silti vielä hyvin eikä ole mikään syy heittää pois.

Teen asiantuntijatyötä kotoa käsin eli ei mitään tarvetta laittautua, ikinä. Ihan parasta.

Sama juttu. Joskus täytyy laittautua, mutta muuten identtinen kuvaus! 

Jotain hupia saan kun menen köyhän näköisenä  ostamaan asioita mitä köyhät ei yleensä osta. Kyllä nykypäivänäkin myyjän/ aspan asenne on joskus tympeä, mutta parempaan päin ollaan menossa. Eli pukeudun miten sattuu ja vaadin silti asiallista kohtelua. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän