Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko sinä käynyt uskovien kasteella?

Vierailija
14.06.2025 |

Minä olen. T. Valis 

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikskö sulla on ollut sun siskoas "parempi" elämä?

Ei. Ei se tähän liity mitenkään. ap

Vierailija
22/55 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä se on?

Vierailija
24/55 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Vierailija
25/55 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole, mutta olen kyllä pohtinut asiaa. Toisaalta uskovien kaste, eli kaste jossa kastettava ilmaisee uskonsa ja halunsa tulla kastetuksi on Raamatun mukainen, toisaalta taas yksi kaste on jo.

Raamatussa ei sanota, että uskon pitäisi edeltää kastetta. Raamatussa kerrotaan tapauksista joissa ihminen kastettiin vasta uskoontulon jälkeen, koska aluksi kaikki kääntyi kristinuskoon muista uskonnoista, eikä ketään tule kastaa ilman omaa (tai lasten kohdalla huoltajan) suostumusta.

Kerrotaanko Raamatussa yhdestäkään kristitystä perheestä, jossa lapset jätettiin kastamatta jotta he saisivat isompina päättää uskoontulostaan ja kasteestaan itse? 

Vierailija
26/55 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Joskus nuorena mulle tuli vaihe, jolloin halusin päättää omasta uskonnostani ja kasteestani ihan itse. Erosin ev.lut. kirkosta ja suunnittelin aikuiskasteelle menemistä jossain vapaisiin suuntiin kuuluvassa seurakunnassa johon olisin samalla liittynyt, mutta se jäi onneksi pelkäksi suunnitelmaksi. Päädyin lopulta monien mutkien kautta sellaiseen seurakuntaan, jossa lasten kastaminen on itsestäänselvyys. 

Vierailija
27/55 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

Raamatun lähetyskäsky on käsky kastaa ja opettaa kaikkia kansoja. Missään ei sanota, että lapset tulisi rajata kasteen ulkopuolelle. Lasten kastaminen on raamatullista.

Vierailija
28/55 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kuulee puhuttavan että joku henkilö olisi  ns uudestisyntynyt kristitty  kun tahtoo uuden kasteen.

Samoissa piireissä puhutaan myös elävässä uskossa olemisesta yms.

Vierailija
29/55 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luterilainen lapsikaste riittää mulle. 

Vierailija
30/55 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jahas😂😂😂😂😂😂

Mitäs naurettavaa tässä on?ap

Ne teidän uskomukset.

Vierailija
31/55 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko.

Uskon puute ei estä uskovien kasteella käymistä. Aina voi valehdella jos tahtoo kokea miltä kastetuksi tuleminen tuntuu.

Vierailija
32/55 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt uskovien kasteella. Oli elämäni paras päätös lähteä seuraamaan Jeesusta. Minut on kyllä vauvanakin kastettu, mutta halusin tehdä myöhemmin tuon kasteratkaisun itse kun olin tullut oikeasti uskoon ja uudestisyntynyt. 

Turhaan kävit uudestaan. Lapsikaste olisi riittänyt. Mitätöitkö lapsikasteesi?

Kaikki kasteet ovat mitättömiä. Perustuvat lapsellisiin uskomuksiin.

Vierailija
33/55 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole, mutta olen kyllä pohtinut asiaa. Toisaalta uskovien kaste, eli kaste jossa kastettava ilmaisee uskonsa ja halunsa tulla kastetuksi on Raamatun mukainen, toisaalta taas yksi kaste on jo.

Raamatussa ei sanota, että uskon pitäisi edeltää kastetta. Raamatussa kerrotaan tapauksista joissa ihminen kastettiin vasta uskoontulon jälkeen, koska aluksi kaikki kääntyi kristinuskoon muista uskonnoista, eikä ketään tule kastaa ilman omaa (tai lasten kohdalla huoltajan) suostumusta.

Kerrotaanko Raamatussa yhdestäkään kristitystä perheestä, jossa lapset jätettiin kastamatta jotta he saisivat isompina päättää uskoontulostaan ja kasteestaan itse? 

Raamattu on todistamaton väitekokoelma. On siis ihan sama mitä siinä sanotaan. Ei vaikuta mihinkään.

Vierailija
34/55 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole.

Raamatun lähetyskäsky on käsky kastaa ja opettaa kaikkia kansoja. Missään ei sanota, että lapset tulisi rajata kasteen ulkopuolelle. Lasten kastaminen on raamatullista.

Lasten kastaminen on uskoon pakottamista. Aivopesua. Sinäkin olet sen uhri.

Vierailija
35/55 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minä olen saanut oikean kristillisen kasteen vauvana. Ei tartte lähteä mihinkään höpöhöpö-kasteisiin enää myöhemmin.

Vierailija
36/55 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttiko hengelliseen elämääsi jotenkin, tunsitko muutosta?

Vierailija
37/55 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvojen kastaminen ei ole raamatullista. "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu". Ensin usko ja sitten kaste omalla päätöksellä ja tahdolla. Vauvojen kastaminen liittyy kirkon jäsenyyteen, eli se on kirkon oma ihmisten perinnäissääntö. 

Vierailija
38/55 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti, silloinhan kastettiin koko porukka kerralla iästä riippumatta. Toisaalta itse kyllä hieman nyppii kun kastetaan sellaisia joilta ei voi suostumusta kysyä. Eihän lapsia liitetä poliittisiin puolueisiinkaan sylilapsena. 

Vierailija
39/55 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Minä olen saanut oikean kristillisen kasteen vauvana. Ei tartte lähteä mihinkään höpöhöpö-kasteisiin enää myöhemmin.

Jos siitä saa uskolleen lisävarmuutta  ja mielenrauhan  niin sinne vaan sitten  kasteelle myös aikuisena.. Onko  ev.lut kirkossa  mahdollista edes. Jotkut eriytyneet lahkot tuota tarjoavat.

Vierailija
40/55 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siitä saa uskolleen lisävarmuutta  ja mielenrauhan  niin sinne vaan sitten  kasteelle myös aikuisena.. Onko  ev.lut kirkossa  mahdollista edes. Jotkut eriytyneet lahkot tuota tarjoavat.

Toisi se kyllä mielenrauhaa kun saisi sanoa että on oikein itse kastetta pyytänyt ja tietää mitä on tekemässä, eikä ole syyntakeeton kuten pikkuvauvana. Mahtaako pikkuvauvan tekemät sopimukset päteä maallisessakaan laissa.