Usa on valmis puolustamaan Israelia, mutta ei Ukrainaa. Miksi näin?
"Trumpin mukaan Yhdysvallat on valmis puolustamaan itseään ja Israelia Iranin mahdolliselta vastaiskulta."
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f84555fc-76a9-45e3-bc3f-a85d92c0a051
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juutalaisten vaikutusvallalla,olisi poliittinen itsemurha arvostella heitä.
Suomessa 3/4 kansasta vastustaa pakkoruotsia, mutta poliitikoille olisi poliittinen itsemurha asettua vaikutusvaltaisten suomenruotsalaisten narsistisia vaatimuksia vastaan.
En itse ymmärrä tätä ruotsivihaa. Yläasteaikoinakin tokaisin yhdelle persutyyppiselle jonnelle, että et sä mitään muutakaan kieltä kykenis oppimaan, ja näinhän se on. Suomalaiset eivät lähtökohtaisesti ole mitään hirveän fiksua kansaa, joten hyvä, että oppivat edes jotakin.
Höpsis. Suomalaisten äo on maailman kärkiluokkaa, joten älä puhu fiksuudesta, jos tarkoitat asenteita.
Korkeintaan oli. Suomen PISA-tuloks
Suomen Pisa-tulokset ovat edelleen maailmana kärkeä. Vain muutama sija pudottu. Mutta onhan tuo ihan törkeän ràsistista jotenkin ajatella, että pakkoruotsin vastustus johtuu jostain tyhmyydestä. Itse puhun kuutta kieltä, ja ehdottomasti kannatan valinnanvapautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa 3/4 kansasta vastustaa pakkoruotsia, mutta poliitikoille olisi poliittinen itsemurha asettua vaikutusvaltaisten suomenruotsalaisten narsistisia vaatimuksia vastaan.
En itse ymmärrä tätä ruotsivihaa. Yläasteaikoinakin tokaisin yhdelle persutyyppiselle jonnelle, että et sä mitään muutakaan kieltä kykenis oppimaan, ja näinhän se on. Suomalaiset eivät lähtökohtaisesti ole mitään hirveän fiksua kansaa, joten hyvä, että oppivat edes jotakin.
Itse tykkään kielistä - myös ruotsista, josta kirjoitin laudaturin - mutta ymmärrän hyvin, että kaikki eivät ole samanlaisia ja että motivaatio opiskella pakollista pikkukieltä on monilla hyvin heikko. Ruotsin kielen ja sitä kautta ruotsinkielisten erityisasema Suomessa ärsyttää monia aikansa eläneenä epäkohtana.
Vierailija kirjoitti:
Israel pitää kuria lähi-idässä jenkkien puolesta, ollaan paljosta kiitollisia heille. Suomenkin pitäs rahoittaa kunnolla.
Pitää kuria? Nehän on kautta historian olleet hanakimmin keksimässä satuja miksi Yhdysvaltojen pitäisi hyökätä milloin minnekin, eikä niillä sodilla ole saavutettu yhtään mitään. Unohtamatta tietenkään niiden omia hyökkäilyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään kielistä - myös ruotsista, josta kirjoitin laudaturin - mutta ymmärrän hyvin, että kaikki eivät ole samanlaisia ja että motivaatio opiskella pakollista pikkukieltä on monilla hyvin heikko. Ruotsin
Minua hämmentää täydellinen vastavuoroisuuden puute. Ahvenanmaalla ja Ruotsissa suomenkielisiä on suhteessa saman verran kuin ruotsinkielisiä Suomessa. Heille ei kuitenkaan tarvitse antaa minkäänlaisia kielellisiä oikeuksia. Samaan aikaan KUNINGAS vaatii, että suomalaisten pakkoruotsi jatkuu! Uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään kielistä - myös ruotsista, josta kirjoitin laudaturin - mutta ymmärrän hyvin, että kaikki eivät ole samanlaisia ja että motivaatio opiskella pakol
Nyt on hyvä hetki roikkua ruotsin kielessä ja Ruotsissa kiinni, kun itänaapuri luulee, että olemme heidän osavaltionsa. Jos iigorit hyökkää, liitytään Ruotsiin.
Vierailija kirjoitti:
Koska Israelilla on paljon enemmän merkitystä USA:lle kuin Ukrainalla. Väitän, että iso osa jenkeistä ei edes tiedä, missä Ukraina sijaitsee. Kiinnostaako itseäsi muka jotkin sodat Afrikassa, joista ei edes uutisoida Suomessa. Ukrainan tukeminen on Euroopan vastuulla.
Mikä se merkitys on? Mitä Israel on tehnyt USA:n hyväksi?
Koska juutalaiset hallitsevat Amerikkaa. Tosin niin ovat hallinneet juutalaiset Ukrainaakin vuodesta 2014 alkaen. Siksi sitäkin tuetaan kovasti. Mutta "Israel" on luonnollisesti tärkeämpi juutalaisille.
Vierailija kirjoitti:
On tuossa isoja eroja. Israelia on vastassaan taho, joka onnistuessaan ja varsinkin ydinaseen kehittäessään olisi suora uhka Israelin lisäksi koko Lähi-Idälle, ja maailmalle, myös USA:lle itselleen, ja se on VIELÄ mahdollista laittaa kuriin ennen kuin se ehtii liian pitkälle. Ukrainan vastustajan eli Venäjän kanssa tätä mahdollisuutta ei ole, koska Venäjä on kaikesta surkeudestaan huolimatta myös maailman suurin ydinasevaltio, eli Venäjän vastustajaa sodassa ei voida laittaa kuriin. Pienempi maa esimerkkinä olisi P-Korea. P-Korea olisi varmasti laitettu ajat sitten ruotuun, jos sillä ei ensin olisi ollut kommunistisen leirin tukea ja sitten myöhemmin, jo se ei olisi itse sotilaallisesti niin vahva. P-Koreallahan oli jo ennen ydinasetta erittäin vahva armeija, ja sodan syttyessä ehtisivät möyhentää pelkästään E-Korean Soulin alueen, jossa asuu joku 25 miljoonaa ihmistä. Ja nyt toki ydinase heillä vielä, joten sinne ei voi hyökätä. Kaikeksi onneksi
Korjaus, kun myöhemmin luen viestiäni:
"Venäjän vastustajaa sodassa ei voida laittaa kuriin." Pitäisi olla tietysti että Venäjää ei voida laittaa sotilaallisesti ruotuun all-in TAI Venäjän vastustajaa sodassa ei voida tukea täysillä, (vaikka Venäjä olisi miten roisto, mitä se on, koska Venäjä on ydinasevaltio).
Iran käyttäisi ydinasetta myös USAan.