Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oftagel-silmätipat

Vierailija
14.06.2025 |

Ohjeessa lukee 1-4 tippaa vuorokaudessa, mutta saako tätä käyttää enemmän jos tarvitsee? 

Onko okei pyyhkiä ylimääräiset pois, kun näkö pysyy muuten sumeana pitkään? Tipat ovat aika isoja.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkäri sanoi? 

Vierailija
2/12 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkäri sanoi? 

Ei mitään. Ei ole silmälääkäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkäri sanoi? 

Siis pyysin itse jotain reseptiä kuivuuteen terveyskeskuslääkäriltä, ja laittoi tätä

ap

Vierailija
4/12 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tipat ovat geelimäisiä, käytän niitä joskus lähinnä yöllä mennessäni nukkumaan. Apteekissa on myös ilman geeliä olevia kosteuttavia tippoja esim Artelac.

Vierailija
5/12 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo tipat ovat geelimäisiä, käytän niitä joskus lähinnä yöllä mennessäni nukkumaan. Apteekissa on myös ilman geeliä olevia kosteuttavia tippoja esim Artelac.

Kyllä, käytän näitä myös öisin, mutta välillä pitää laittaa monta tippaa, mutta pyyhin ylimääräiset pois. Muuten silmäluomet turpoavat.

Vierailija
6/12 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkäri sanoi? 

Siis pyysin itse jotain reseptiä kuivuuteen terveyskeskuslääkäriltä, ja laittoi tätä

ap

Ĺääkäri kirjoittaa sellasen annostuksen, minkä valmistaja on  ilmoittanut. Näin mulle selitettiin. Mullakin silmälääkärin kirjoittamana Oftagelia 3-4  kertaa päivässä, joka on tosi paljon. Laitan sitä illalla ennen nukkumaan menoa. Sama silmälääkäri määräsi Artelac- tippoja, myöskin 3-4 kertaa päivässä. Jos tekisin ohjeen mukaan, niin tippoja pitäisi laittaa 6-8 kertaa päivässä. Ei ehtis muuta tekemäänkään. Pari kertaa päivässä riittää mulle hyvin, pysyy oireet poissa. 

Vierailija
7/12 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyyhkiä ylimääräiset tipat pois, Oftagel hyvä lääke vaikkakin paksu koostumukseltaan. Kokeilemalla tiedät, mikä määrä sopii sulle.

Vierailija
8/12 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on se ero yleislääkärin ja silmälääkärin välillä. Silmälääkärit kirjoittavat reseptit useaan eri tuotteeseen, jotta voi kokeilla mikä sopii. Itse käytän geelimäistä vain nukkumaan mennessä, aamuisin ja tarvittaessa päivällä nestemäisempää.

Vierailija
9/12 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset silmätipat ovat niin hygieenisissä pakkauksissa, että huononäppisen tai vanhsten voi olla joitakin tippoja vaikea laittaa silmiin.

Vierailija
10/12 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tippui Oftagelista ripset. Ihan omat siis. Ihmettelin mikä on kun harvenee, eikä kasva. Lopetin käytön ja ripsien kasvukin palautui.

Vierailija
11/12 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän Oftageeliä 4x vrk, Systane-tippoja 3-4x vrk, ja yöksi Hylonight mönjää. Ylimääräiset aina pyyhkäsen pois.

Vierailija
12/12 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit käyttää niin paljon kun tarvitset.. hyviä tippoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi