Tässä ajassa minua kiehtoo se että mikään ei mene niinkuin ihmiset ajatteli asioiden menevän
Aina tulee joku muuttuja joka sekoittaa ihmisten päät juuri kun luulivat tajuavansa mistä on kyse.
Kommentit (55)
Elämme tämän aikakauden loppuhetkiä.
Elätte liikaa politiikkakuplassa. Maailmassa on paljon muutakin kuin politiikka.
20-luku jää kyllä historiaan hyvin poikkeuksellisena ajanjaksona. Koko globaali poliittinen järjestelmä on murroskohdassa ja Suomi myös muuttuu poliittisesti ja yhteiskuntana hyvin nopeasti. Todella ennakoimatonta aikaa. Usalaiset suursijoittajatkin ovat realisoineet omaisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistan, että trolli esittää kohta, että Venäjä on oikeassa, ja länsimaat väärässä.
Ilmastonmuutos on keksittyä, korona oli huijaus, Trump on jumala ja muuta paskaa.
Elät nyt liiaksi jossain hörhökuplan luomassa keinotodellisuudessa; tässä ketjussa ei taida olla kyse pelkästään vasemmistomädätyksen vaikutuksista - jos on lainkaan kyse sellaisesta - vaan asioista paljon laajemmalla skaalalla.
Vasemmistomädätystä et vain mitenkään pystynyt jättämään mainitsematta.
Itse keskustelun käänsit siihen ja sitä Trump-vastaksesi itse myös edusti.
No ei hätää. Kyllä tekoäly varmaan meidät pelastaa.
Mut ai hitto. Sekin on ihmisen luoma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistan, että trolli esittää kohta, että Venäjä on oikeassa, ja länsimaat väärässä.
Ilmastonmuutos on keksittyä, korona oli huijaus, Trump on jumala ja muuta paskaa.
Elät nyt liiaksi jossain hörhökuplan luomassa keinotodellisuudessa; tässä ketjussa ei taida olla kyse pelkästään vasemmistomädätyksen vaikutuksista - jos on lainkaan kyse sellaisesta - vaan asioista paljon laajemmalla skaalalla.
Ai vasemmistomädätys 😄
Voi näitä aikoja, kun äärioikeisto on Venäjän puolella vasemmistoa haukkuen.
Oikeassa minä suhteesi ainakin näytän olevan. Varmaan jossain hörhöjen hörhökuplassa minäkin edustan jotain saatanan "äärioikeistoa". Voi elämä teidän kanssanne.
Jos aloittaa haukkumalla vasemmistoa, niin kertoo olevansa äärioikeistoa.
Niin se nyt vain menee, vaikka yritätkin ilmeisesti esittää jotain puolueetonta tahoa.
Vierailija kirjoitti:
Elätte liikaa politiikkakuplassa. Maailmassa on paljon muutakin kuin politiikka.
Minä myös ihmettelen että nykyään jotkut näkee vain jonkun vasemman ja oikean. Aivan kuin mitään siinävälissä ei olisi. Loppujen lopuksi lähes kaikki on kuitenkin just siinä välissä.
Siinäpä se suurten joukkojen suurin kaaos onkin kun apua ei sitten löydykkään ei vasemmalta eikä oikealta.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä se suurten joukkojen suurin kaaos onkin kun apua ei sitten löydykkään ei vasemmalta eikä oikealta.
Apu tulee ylhäältä.
Vierailija kirjoitti:
Jep, lisäksi todella banaalilla tavalla melkein kaikesta on tullut jollain lailla paskempaa. Kaikki edistys ei ole apinaolennon käsissä kultaa, tosiaankaan.
Samaa mieltä. Kaikki "kehitys" ei ole kulkenut eteenpäin.
Pelataan korvienvälillä. Informaatio, mutta yhtä lailla myös tunnesotaa. Eli kun ymmärtää olevansa koko ajan kohde jota koetetaan luhistaa kummasti helpottaa. Pahin tilanne on juuri se kun uskot hyvään ja oikeudenmukaiseen mutta sitä ei ole ollut ympärilläsi vähään aikaan.
Enkä sano yhtään etteikö totuushakuisia ihmisiä ole valtavasti äänessä, se vaan että miten erottat heidät huijareista tai hyväuskoisista eksyttäjistä. Moni ei tee tahallisesti pahan työtä. Olemme jokainen aidosti haastettuja siinä, mihin uskomme ja paras apuväline tässä ovat a) aistit ja b) järki. Nyt saa sanoa ei tai mietin tätä vielä.
Siinä kohtaa kun kukaan ei sano enää millekään "ei" olemme täysin menetettyjä kansallisuutena ja ihmiskuntana. Ja miten tätä kykyä voidaankaan murentaa..aivan säälimättömän psykopaattisesti. Kun tuntee vastustajan kuivan / kylmän m"rhanhimon löytää yhtäkkiä uusia resursseja: eloonjäämisvaiston uudentyyppisiltä hirviöiltä. Joista ei voi tietää miten paljon näissä on enää ihmistä.
Sijoittajana joutuu (tai saa) miten sen ottaa - ajattelemaan 20 vuotta ajassa eteenpäin. Millaisessa maailmassa elämme, mahdolliset uhkakuvat piirtyvät verkkokalvoille jotka tulee ottaa huomioon, mitkä tekijät vaikuttaa siihen että taloudessa tapahtuu jotakin mullistavaa. Miksi niin tapahtuu. Missä niin tapahtuu. Onko rahasi turvassa. Ketkä ovat pop ja ketkä flop. Millä perusteella kuluttajat tekevät ostopäätöksensä. Kenellä on valta ja vastuu. Mikä on maailman aallon trendi koska asiat tapahtuu tavallisesti samassa aallossa. Sukeltaako vai nouseeko kurssi. Mitä elvytetään. Syy- ja seuraussuhteet, entäs jos tapahtuu jotakin, kestääkö se, onko sillä potentiaalia, millainen johto, onko vaihtuvuutta, pelataanko rikasta vai rutiköyhää, millaiset riskit, onko helpolla paljon rahaa vai pienillä riskillä vähemmän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai vasemmistomädätys 😄
Voi näitä aikoja, kun äärioikeisto on Venäjän puolella vasemmistoa haukkuen.
Oikeassa minä suhteesi ainakin näytän olevan. Varmaan jossain hörhöjen hörhökuplassa minäkin edustan jotain saatanan "äärioikeistoa". Voi elämä teidän ka
Jos aloittaa haukkumalla vasemmistoa, niin kertoo olevansa äärioikeistoa.
Niin se nyt vain menee, vaikka yritätkin ilmeisesti esittää jotain puolueetonta tahoa.
En minä mikään puolueeton ole, en kertakaikkiaan tajua nykyistä identiteettipolitiikkaa ja canceloimista viljelevää woke-vasemmistoa.
Ja edelleenkin, olen jotain "äärioikeistoa" lähinnä sieltä hörhökuplasta katseltuna. Olen aika helvetin liberaali ihminen, paitsi tietysti mitä tulee pakkonaittamiseen, uskonnolliseen fanatismiin, antisemitismiin, Hamasin tukemiseen tai vaikka ihan kunniaväkivaltaan - sun muihin vasemmiston lempilapsosiin. Niin edistykselliseksi minun liberalismini ei ihan yllä.
Vierailija kirjoitti:
Sijoittajana joutuu (tai saa) miten sen ottaa - ajattelemaan 20 vuotta ajassa eteenpäin. Millaisessa maailmassa elämme, mahdolliset uhkakuvat piirtyvät verkkokalvoille jotka tulee ottaa huomioon, mitkä tekijät vaikuttaa siihen että taloudessa tapahtuu jotakin mullistavaa. Miksi niin tapahtuu. Missä niin tapahtuu. Onko rahasi turvassa. Ketkä ovat pop ja ketkä flop. Millä perusteella kuluttajat tekevät ostopäätöksensä. Kenellä on valta ja vastuu. Mikä on maailman aallon trendi koska asiat tapahtuu tavallisesti samassa aallossa. Sukeltaako vai nouseeko kurssi. Mitä elvytetään. Syy- ja seuraussuhteet, entäs jos tapahtuu jotakin, kestääkö se, onko sillä potentiaalia, millainen johto, onko vaihtuvuutta, pelataanko rikasta vai rutiköyhää, millaiset riskit, onko helpolla paljon rahaa vai pienillä riskillä vähemmän rahaa.
Raha menettää arvonsa
"Syntyvyys vähenee, omakotitaloja ei enää tarvita."
Vierailija kirjoitti:
"Syntyvyys vähenee, omakotitaloja ei enää tarvita."
Ollaan menossa siihen, mistä on kirjoitettu scifissä vuosikymmenet: ihmiset elävät yksin, ja erakoituvat. Kohta ainoat ihmissuhteet ovat netin välityksellä.
Jos olisin rakennuttaja, tekisin kaupunginosan minitaloista, 60 neliön kaksioita omalla puutarhalla.
Moni siirtyisi mielellään sellaiseen, kun lähtee eläkkeelle.
3d-tulostimilla tehdään nykyään kokonaisia taloja ulkomailla, joten miksi ei Suomessakin. Niillä hinta saataisiin pidettyä kurissa.
Uskallatteko ottaa 200 000 asuntovelkaa, kun tulee potkulaki ja voidaan irtisanoa helposti alisuoriutumisen takia 2 kuukauden päästä?
"Lähtökohtaisesti myöskään sairautta, vammaa tai tapaturmaa ei voida pitää asiallisena syynä irtisanomiselle, mutta ne voivat aiheuttaa sellaisen työkyvyn aleneman, joka muodostaa asiallisen syyn irtisanomiselle."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…
Oikeassa minä suhteesi ainakin näytän olevan. Varmaan jossain hörhöjen hörhökuplassa minäkin edustan jotain saatanan "äärioikeistoa". Voi elämä teidän kanssanne.