Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan juossut metsässä?

Vierailija
13.06.2025 |

Minä olen hullaantunut metsässä juoksemiseen. Siis metsässä, ei missään poluilla. Toki on oltava tarkka että jalka pitää eikä sellaista vauhtia voi pitää kuin tasaisella maalla. Sammaleet ja jäkälät ovat liukkaita kengän alla, myös puun juuret ja kivet yrittävät kampittaa sinut tahallaan tai nykäisevät itsensä jalan alta pois...

Se vapauden tunne, ai että pidän siitä. Toki ostin kompassin, ihan perinteisen, samoin kuin alueen kartan. Joka lenkillä kun hengähdän, yritän määrittää paikkani ja ottaa päämäärän 1-3 kilometrin päähän. Yleensä löydän ne, toki maastokin on tuttu jo.

Katselin tuota Jukola-uutisointia ja joskus tekisi mieli kokeilla, olen 36v nainen. Mikkeli on liian kaukana mutta täällä oli joku seura joka veti jotain iltarasti-toimintaa, pitääpä etsiä. 

Jos Mikkeli-Jukolasta haluaa lisätietoja, löytyy niitä tästä: https://jukola.com/2025/info/nain-toimitaan-mikkeli-jukolassa/

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juossut, kunnes astuin kyykäärmeestä päälle ja päädyin hoitoon. Vähältä piti ettei jouduttu amputoimaan jalkaa. Siitä asti olen juossut polulla. Käärmeet näkee helpommin.

Vierailija
2/20 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki aikoinaan kovastikin, kun harrastin palveluskoiralajeja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Juoksin pari viikkoa sitten miestä pakoon. Pääsin täpärästi pakoon 🤥

Vierailija
4/20 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkeli-Jukolan viralliset sivut: https://jukola.com/2025/

Alueelle odotetaan yli 30000 ihmistä, enemmän on ympäristössä, mutta kaikki eivät ole (toivottavasti) kilpailupaikalla yhtä aikaa). Pysäköinti on tuolla ongelma, kävelemään joutuu vähintään 1,5km. HK:n tehtaan parkki on varattu medialle ja muille stressihenkilöille.

Ylen uutinen alkuviikosta tapahtumasta: https://yle.fi/a/74-20166592

Vierailija
5/20 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juossut, kunnes astuin kyykäärmeestä päälle ja päädyin hoitoon. Vähältä piti ettei jouduttu amputoimaan jalkaa. Siitä asti olen juossut polulla. Käärmeet näkee helpommin.

Melkein olisi voinut olla totta tuo juttu, mutta kun mainitsit amputoinnin niin uskottavuus meni.

Ja aloittaja olen juossut lapsena ja aikuisena koiran kanssa, usein. Vähän liioitellen tein metsä juoksun 200 metrin maailman ennätyksen, kun koiran vierestä kuului sihahdus ja tajusin että käärme siinä on. Juostiin se 200 metriä kunnes tajusin ettei ehkä meitä lähtenyt jahtaamaan. Kyllä voin jo nauraa koko juoksulle. 

Vierailija
6/20 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein olisi voinut olla totta tuo juttu, mutta kun mainitsit amputoinnin niin uskottavuus meni.

Ja aloittaja olen juossut lapsena ja aikuisena koiran kanssa, usein. Vähän liioitellen tein metsä juoksun 200 metrin maailman ennätyksen, kun koiran vierestä kuului sihahdus ja tajusin että käärme siinä on. Juostiin se 200 metriä kunnes tajusin ettei ehkä meitä lähtenyt jahtaamaan. Kyllä voin jo nauraa koko juoksulle. 

Koko jalka meni ihan mustaksi ja vaara jalan menettämisestä oli ihan todellinen. Onnea vaan käärmeenpureman kanssa jos itse olet metsässä 7 km päässä tiestä. 

Vierailija
7/20 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ja nuorena en muuta tehnytkään. Asuttiin takapajulassa eikä kavereita ollut paikkakunnan sisäsiittoisuuden takia.

Vierailija
8/20 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poluilla kyllä ja talvella harrastan villasukkajuoksua. En uskalla ajatella juoksevani liukkailla kivillä tms.

Vierailija
9/20 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka päivä kun on 3 koiraa joiden kanssa mennään tyylillä pous alta risut ja männynkävyt. Itse suosisin polkuja ja metsäautoteitä, mutta koirat menee minne koirat menee ja minä perässä. 

Vierailija
10/20 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaatunut metsässä niin että mursin ranteeni ja 6 vko sairausloma töistä. Sitten muilla kerroilla olen tippunut kallionkielekkeeltä n. metrin korkeudelta kerran selälleni, kerran kyljelleni ja olenpa mennyt polvilleenkin. Kerran upposin johonkin ruosteiseen metsälampeen polvia myöten jonka jälkeen rukoilin että jäykkäkouristusrokote on voimassa... 

Että juoksenko. Nämä kaikki vammat ovat sattuneet kävellen.

Vierailija
11/20 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilkat meni tuossa hommassa, pitää olla vähän peruskuntoa ennen kuin lähtee maastoon. Pysykää vain mammat pururadalla. Sitten kun juoksee cooperissa 2000 ja juokseminen itsessään sujuu, voi kuivalla kelillä poiketa reitiltä. Siis ei yhtäkkiä metsään kannata kurvata, sieltä on ikävä tulla konttaamalla pois...

Vierailija
12/20 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan metsästä voiko ja onko järkeä juosta muualla kuin poluilla. 

Vierailija
13/20 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko jalka meni ihan mustaksi ja vaara jalan menettämisestä oli ihan todellinen. Onnea vaan käärmeenpureman kanssa jos itse olet metsässä 7 km päässä tiestä. 

Höpö höpö edelleen, kyyn pureman takia ei edes pidä jäädä sairaalaan, että älä viitsi liioitella 

Vierailija
14/20 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Juoksin pari viikkoa sitten miestä pakoon. Pääsin täpärästi pakoon 🤥

Jaa mitä varte alapeukutatte talipäät?

Vierailija
15/20 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista miehistä on juossut metsässä vähintään intissä. Perseestähän se oli ainakin niissä kumisaappaissa.

Vierailija
16/20 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsässä on kuoppia.

Vierailija
17/20 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nilkat meni tuossa hommassa, pitää olla vähän peruskuntoa ennen kuin lähtee maastoon. Pysykää vain mammat pururadalla. Sitten kun juoksee cooperissa 2000 ja juokseminen itsessään sujuu, voi kuivalla kelillä poiketa reitiltä. Siis ei yhtäkkiä metsään kannata kurvata, sieltä on ikävä tulla konttaamalla pois...

Juoksee cooperissa 2000m? Tuohan on kävelyvauhti.

Vierailija
18/20 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa-ampiaispesään astuessani juoksin ja lujaa.

-Kylmis

Vierailija
19/20 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksin lapsena suolla ja kallis lenkkikenkä plumsahti suon silmään. Isältä sain selkään ja sen jälkeen en ole enää lenkkeilyt

Vierailija
20/20 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, pentuna paljonkin Ja armeijassa sitten lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä