Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30 vuotta unettomuutta

Vierailija
13.06.2025 |

Olen kärsinyt unettomuudesta jo noin 30 vuotta. Lääkkeillä välillä saa nukahdettua, se on parin tunnin helpotus ja sen jälkeen väsyttää enemmän. Pitimmillään olen valvonut 3-5vuotta jolloin toki 5-10 minuutin torkahduksia väkisin... Mieliala vaan ei tykkää valvomisista! 

Muita unettomia? 

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
2/56 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En jaksa avautua. Masentaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkkeitä olet käyttänyt?

Vierailija
4/56 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut pari kyt vuotta. Mutta pisin aika ilman mitään unta, oikeasti ihan ilman sekunninkaan torkkuja, on 3 vuorokautta.

En pysty nukahtamaan ilman lääkkeitä ollenkaan. Vaikka olisin kuinka väsynyt.

Ärsyttää kun ihmiset puhuvat unettomuudesta siten, että se on vaan vähän huonosti nukkumista.

Minua ei oteta vakavasti kun sanon etten ole nukkunut moneen päivään. Ihmiset ajattelevat että olen nukkunut mutta puhun skeidaa. Monelle oikeasti koko yön valvonut ihminen, on vasn höpöttäjä joka on ehkä vähän heräillyt kesken uniensa.

Vierailija
5/56 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä. En ole nukkunut koskaan. Olen tilanteeseen kyllä jo tottunut näin 50 vuoden jälkeen. Älä turhia murehdi. On enemmän aikaa tehdä asioita kun ei nuku.

Vierailija
6/56 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa niitä listaamaan ruveta. Rauhoittavat, joitakin neurolepteja, unta tuovia masennuslääkkeitä ja niin pois päin. 

Vierailija
7/56 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdin kärsiä unettomuudesta reilun vuosikymmenen. Sitten menin ensin yleislääkärille, joka passitti psykiatrille. Sitten kokeiltiin varmaan viittä eri lääkettä, ennen kuin apu Ketipinorista löytyi. 

Suurin osa palstalaisista ei sitä uskaltaisi edes kokeilla. Minä sen sijaan olen syönyt sitä jo 25 vuotta niin, ettei pää ole pehmennyt, eikä toleranssi lääkkeeseen kasvanut. Hyvin nukuttaa edelleen, eikä veriarvoissakaan ole mitään poikkeavaa.

Vierailija
8/56 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa niitä listaamaan ruveta. Rauhoittavat, joitakin neurolepteja, unta tuovia masennuslääkkeitä ja niin pois päin. 

Ja onko niin että esim mirtatsapiini 15mg + ketiapiini 100mg ei saa sua uneen tai pidä sua siinä?

Vierailija
9/56 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä. En ole nukkunut koskaan. Olen tilanteeseen kyllä jo tottunut näin 50 vuoden jälkeen. Älä turhia murehdi. On enemmän aikaa tehdä asioita kun ei nuku.

Ai et muka ole nukkunut koskaan. Edes 5 minuuttia? 

Vierailija
10/56 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja onko niin että esim mirtatsapiini 15mg + ketiapiini 100mg ei saa sua uneen tai pidä sua siinä?

Ei. Ei vaikuta enää. 

Vierailija
11/56 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla univaikeudet alkoi vuonna 2020 kun sairastin koronan. On vaikeuksia päästä uneen ja pysyä siinä. Pikkasen parempaan päin kuitenkin on univaikeudet mennyt. Alussa nukuin jotain 2 tuntia yössä vuoden verran. Nyt nukun 4-5 tuntia.

Vierailija
12/56 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
13/56 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta totean että kumpikaan noista ei ole unilääke.

Vierailija
14/56 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapin on masennuslääke ja Ketipinor psykoosilääke.

Vierailija
15/56 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin sunnuntaina 1,5h, keskiviikkona 1,5h ja lauantaina 2h. Näinkin nähtävästi jää henkiin. Henkinen vointi ei tosin ole kovin hyvä. 

Vierailija
16/56 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ehdin kärsiä unettomuudesta reilun vuosikymmenen. Sitten menin ensin yleislääkärille, joka passitti psykiatrille. Sitten kokeiltiin varmaan viittä eri lääkettä, ennen kuin apu Ketipinorista löytyi. 

Suurin osa palstalaisista ei sitä uskaltaisi edes kokeilla. Minä sen sijaan olen syönyt sitä jo 25 vuotta niin, ettei pää ole pehmennyt, eikä toleranssi lääkkeeseen kasvanut. Hyvin nukuttaa edelleen, eikä veriarvoissakaan ole mitään poikkeavaa.

Minä syön tuota lääkettä kaksisuuntaiseen eikä todellakaan auta nukkumiseen pätkän vertaa.

Vierailija
17/56 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kauan uniongelmia ollut. En aina välttämättä nuku unilääkkeilläkään. En vaikka olen itse triplannutkin annoksen. Menen vaan tokkuraan mutten saa unta.

Vierailija
18/56 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai et muka ole nukkunut koskaan. Edes 5 minuuttia? 

En. Aloittajakaan ole nukkunut kuin pieniä torkkuja 30 vuoteen. Ihan normia.

Vierailija
19/56 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setäni saattaa nukkua 2-6 tuntia viikossa pahimmillaan. 

Vierailija
20/56 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön tuota lääkettä kaksisuuntaiseen eikä todellakaan auta nukkumiseen pätkän vertaa.

Kaksisuuntaisen annostus taitaa olla aika toinen kuin unettomuuden hoidon, sulla on varmaan tullut toleranssia jos olet syönyt satoja mg, ne unettomuuteen käytettävät 12,5-100 ei varmaan enää oikein auta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi