Miksi ihmiset saunoo mökeillä joka päivä?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat muutenkin punakoita turvonneita possuja, niin pitää vielä saunan lauteilla alkoholin voimalla räjäyttää loputkin hiussuonet halki ja ruusufinnit valloilleen.
Ei ollut minun kommentti, silti naurahdin
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan tekosyy sille, että saa ottaa "saunakaljaa" joka päivä eli ryypätä. Ilmankos "mökillä on aina niin mukavaa ja rentoa".
Kylmä vesi omasta kaivosta on kaikkein paras saunajuoma. Silloin tällöin voin ottaa myös siiderin, mutta ilmankin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat muutenkin punakoita turvonneita possuja, niin pitää vielä saunan lauteilla alkoholin voimalla räjäyttää loputkin hiussuonet halki ja ruusufinnit valloilleen.
Onpas siinä taas luuviulun pään aukomista jos joku haluaa käydä saunassa useammin kuin kerran viikossa.Pure sinä heinää ja haise lehmälle pikku yksiössäsi.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on mukavaa.
Ymmärrän että se on mukavaa talvellla kun palelee, mutta kesähelteillä?
Vierailija kirjoitti:
Koska se on mukavaa, myös se koko rituaali, saunan ja paljun lämmittäminen, ehkä vihdan tekeminen jne. Se on sellaista meditatiivista, rentouttavaa tekemistä, kun ei ole kiire.
Ai jotkut ihan nauttii puiden pilkkomisesta, niiden ja veden kantamisesta. Käryn hengittämisestä. Huoh.
Se ainoa paikka missä ei ole hyttysiä. Tosin saunan eteisessä sitten heti on.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on mukavaa, myös se koko rituaali, saunan ja paljun lämmittäminen, ehkä vihdan tekeminen jne. Se on sellaista meditatiivista, rentouttavaa tekemistä, kun ei ole kiire.
Kerropa sitten miksi niin usein se isäntä/emäntä sanoo että Viiitsitkö hakea puita ja jos kiitos viitsit kanta vettä saunaan ja viitsitkö lisätä puita ym. Vuosia olen saanut tätä kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Mökillä sauna on se päivän pesu kun suihkua ei ole. Seksikin sen päälle maistuu kun vehkeet on puhtaat. Ja kalja myös.
Seuraavaksi haluaisin tietää että miten naiset pesevät pillunsa siellä kun ei ole kuin kiulu ja vesiämpäri?
Vierailija kirjoitti:
Mökkiä ei ole. Kotona kyllä tulee saunottua lähes joka päivä.
Ilmankos ilmasto lämpenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa sitten miksi niin usein se isäntä/emäntä sanoo että Viiitsitkö hakea puita ja jos kiitos viitsit kanta vettä saunaan ja viitsitkö lisätä puita ym. Vuosia olen saanut tätä kuunnella.
Koska isäntä ja emäntä ei pidä täyshoitolaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska isäntä ja emäntä ei pidä täyshoitolaa?
En minä edes halua sitä saunaa mutta silti joudun noita nauTinNollIsiA asioita heille hoitamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas siinä taas luuviulun pään aukomista jos joku haluaa käydä saunassa useammin kuin kerran viikossa.Pure sinä heinää ja haise lehmälle pikku yksiössäsi.
Johan meni tunteisiin :D Eiku saunokaa ja naikaa ja ryypätkää te turpeat puttepossut vaan sydäntenne kyllyydestä! Kukin tyylillään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole hotelli. Voit sinäkin jotakin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökillä sauna on se päivän pesu kun suihkua ei ole. Seksikin sen päälle maistuu kun vehkeet on puhtaat. Ja kalja myös.
Seuraavaksi haluaisin tietää että miten naiset pesevät pillunsa siellä kun ei ole kuin kiulu ja vesiämpäri?
Seisovat käsillään ja isäntä kaataa kiululla rönttöseen vettä.
Saunomme joka ilta vuoden ympäriinsä. Hyvä rentoutuskeino ja päivän nollaus.
Mistä näitä ap kaltaisia toisten asioitten miettiöitä riittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätit mainitsematta, että rituaalijuoma kuuluu aina näihin rituaaleihin. Lonkero, olut tai kossu pitää aina olla käden ulottuvilla.
En itse ole juonut alkoholia ollenkaan yli 10 vuoteen. Eikä kyllä omassa lapsuudessa vanhempien kanssakaan mökkeilyyn kuulunut alkoholinkäyttö.
Minä saunon koska tykkään saunoa. Saunassa voi myös peseytyä, mutta se ei varsinaista saunomista vaadi.
Aapeen ei tarvitse saunoa mökilläkään, jos hän ei tykkää. Peseytyminen on kyllä tarpeen, ainakin jos mökillä on muitakin.
Mökillä tulee yleensä ulkoltua ja liikuttua sen verran että illalla on kiva peseytyä, ja varsinkin nyt kun vedet on vielä aika viileät, se sujuu mukavimmin kun lämmittää saunan ja siinä samalla pesuvedet. Järvessä kyllä käyn, mutta jos käyn illalla ilman saunaa niin saattaa jäädä vilu.
Onneksi ollaan mökillä aina isommalla porukalla ja kohtuullisia aikoja, niin harvoin tulee montaa lämmitysvuoroa itselle. Alkoholia en käytä.
Saunassa peseydytään. Ei ole suihkua.