Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaudenaikainen masennus?

Vierailija
13.06.2025 |

Kellään kokemusta aiheesta? Paraniko olo lapsen synnyttyä vai jatkuiko huono olo?

Olen kahden vaiheilla, uskallanko perustaa perhettä. Ikää 32 eli tässä alkaa tulla jo kiire tuon päätöksen kanssa.

Äitini ja hänen äitinsä ovat kärsineet synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Äitini masennus luultavasti kroonistui. Aistin jo lapsena, kuinka onneton hän oli ja edelleen hänen elämänasenteensa on melko negatiivinen. Jäin ainoaksi lapseksi juurikin tämän masennuksen takia ja välillä tunnen siitä syyllisyyttä.

Mulla itsellä on erittäin paha PMDD, johon en todellakaan ole saanut asianmukaista hoitoa. Huoliani on vähätelty jopa yksityisellä puolella.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen siis sitäkin, että molemmat äitini ja mummoni ovat kärsineet myös raskaudenaikaisesta masennuksesta. -ap

Vierailija
2/2 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin masennusta ja voimakasta ahdistusta koko raskauden ajan, koska pelkäsin, etten saa suunniteltua sektiota. Tuota päätöstä on tapana venyttää rv 37 asti ja pelkäsin synnytyksen käynnistyvän ennen päätöstä. Raskaus meni rauhoittavia syöden, mutta sain suunnitellun sektion, mistä olen ikuisesti kiitollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla