Kyllä raisviostuttaa anopin käytös!! Syöttää lapselle maitoa, vaikka olemme sanoneet, että on allergia
Lapsella 6v menee vatsa sekaisin. Ollaan annettu tarkat ohjeet, että maidoton, mutta anoppi vain selittää, että ripuli ei johdu laktoosista vaan maitohappobakteerien puutteesta. Ei siis meinaa millään ymmärtää, että kyse ei ole laktoosista vaan maidosta eikä usko koko allergian olemassa oloon.
Hän sanoi, että yksi maitohappobakteeritabu ja lasi ab piimää aamulla niin on viikossa vatsavaivat tiässään.
Nyt lapsi palasi 3 yön yökäilylästä mummolasta, valittaa vatsaa ja kärsii nokkosihottumasta.
Anoppi on aloittanut tämän kuurin luvatta ja meiltä kysymättä. Lapsi tunnusti, että joi piinää, vaikka koko maito on kieletty.
Tekisi mieli haastaa anoppi oikeuteen!!
Kommentit (44)
Turhaan täällä äitiä ja lasta moititaan, kun vika on mummossa. Täytyy olla aikamoisen tietämätön mummo, jos ei esim. ole oppinut maitotuotteisiin kuuluvan myös piimä. Tai sitten mummo vain haluaa määrätä lapsenlapsensa elämästä. Jos mummo ei nyt tästä mitään oppinut, niin älä ap anna enää lapsen yksin mennä ko. mummolaan. Terv. kolmen lapsen mummu
Lapsi ei voi mennä tuollaiseen mummolaan.
Mummo tässä tekee väärin, mutta silti ihmettelen ap:ta miksi on lapsen mummolaan päästänyt, kun tietää, että tällaista siellä on?
Tee rikosilmoitus pahoinpitelystä. Ja lapsi ei tietenkään mene enää yöksi anopille. Jos mies ei tätä sulata niin sitten saa mennä mieskin roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei voi mennä tuollaiseen mummolaan.
Mummo tässä tekee väärin, mutta silti ihmettelen ap:ta miksi on lapsen mummolaan päästänyt, kun tietää, että tällaista siellä on?
Yleensä ne ovat ne miehet, jotka välittävät lasta anopille.
Miksi annat anoppisi pahoinpidellä lastasI?
Vierailija kirjoitti:
V ittu täällä on kyllä perseestä olevia ihmisiä. Suksi hel vettiin siitä pilaamasta keskusteluja senkin saamaton luuseri.
Voimia!
Meillä oli viime kevätkesänä testaus käynnissä, että lapsi ei käytä maitotuotteita, eikä gluteiinia. Oli maitoallergia epäily, eli olisi maitoproteiinille allerginen ja keliakia. Lääkärin kanssa sovittiin, kun on vahva epäily, nin ei kiiruhdeta testeihin, vaan käydään itse läpi sitä uutta diettiä. Sittenhän sen näkee.
Lapsihan elinvoimistui silmissä, kun dieetti oli aloitettu. Sai väriä kasvoilleen, jaksoi touhuta ja ennenkaikkea hymyili, kun ei ollut jatkuvia kipuja.
Sitten tuli juhannus ja suvun kanssa kokoonnuttiin mökille. Siellähän sitten äitini kyllä syötti yhtä ja toista muksulle. Vaikka tämä sanoi ei, tuosta tulee kipeeksi, niin mummohan kyllä tyrkytti, tuputti ja pakottikin. Meni jopa niin pitkälle, että nappas lasta etutukasta kiinni, että kaikki ruoka on syötävä!
Kylläpä tuli huudettua. Ensinnäkin se, että ei kunnioita lasta ja hänen "ihan pikkusen vaan maistat!" - ei onnistu. Ei lettuja, ei jätskiä ei mitään! Käytiin äidin ja anopin (mun sisarusten) kanssa seikkaperäisesti tuo ruokavalio läpi. Lapsi on jonkin verran perillä mitä voi syödä ja mitä ei. Tunnistaa, että tuosta ruuasta tuli kipuja, en syö. < äiti ei tähän usko, koska lapsi on vaan niin nirso. Niin on, sitäkin, mutta senpä takia on ollut, kun sattuu!!! Sitten tää vielä ratkaisee sattumis asian tukkapöllyllä. Ei jukolauta!
Äiti ei tajunnut, kun siinä jo oikeustoimilla häntä uhkailin. Pakkasin kamat ja lähdettiin kotia samantien. Jäi sinne vielä muita huutamaan ja puhumaan äidille järkeä. Mä en ole ollut nyt vuoteen yhteyksissä, sen verran pännii vieläkin. Eikä lapsikaan.
Testit kävi läpi ja todeksi todettu. Äiti lähetteli kirjeen tuossa viikko sitten, että tulkaa mökille juhannukseksi. Hän ei koskekaan ruokaan, ei edes puhu siitä kelleen, jos vaan näkis meitä. Jussiksi ei mennä nyt ainakaan, mutta ehkä tässä vielä kohdataan tämän kesän aikana. Äidillä on kuitenkin anteeksipyydettävää ja seliteltävää lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V ittu täällä on kyllä perseestä olevia ihmisiä. Suksi hel vettiin siitä pilaamasta keskusteluja senkin saamaton luuseri.
MItäs tuo sitten on, ellei pahoinpitelyä? Sinä persepää idiootti. Repuusi. Kamelin poika. Russakan pojanpoika. Olet alempana kuin raskaana olevan etanan maha.
Minulla on maitoallergia ja usein ihmiset tosiaan kuvittelee että se on kuin laktoosi-intoleranssi. Kun kysyy kyläillessä onko jossain tuotteessa maitoa, vastaus on kyllä sinä voit sitä syödä kun on laktoositonta. Kun ei vain voi syödä. Oireet ovat paljon pahemmat kuin laktoosi-intoleranssista.
Miten tosiaan saisi osan ihmisistä ymmärtämään että kaikille maitotuotteet eivät sovi lainkaan. Tämä koskee myös juustoa, jogurttia, kermaa, ihan kaikkia maitotuotteita.
Minulla on tuollainen mummoikäinen ystävä, joka kertoi laittaneensa vieraalleen tarjoamiinsa ruokiin aina "vähän" sellaista, josta oli saanut tiedon, että kuuluu allergian vuoksi kiellettyjen listalle. Kun kysyin ja moitinkin asiasta, sain lopulta selityksen, että hänen aikomuksenaan on ollut vaivihkaa "siedättää allergia pois". Ihan oli omasta mielestään hyvällä asialla, juu, mutta voin kertoa, että sai minulta sellaisen ryöpytyksen, että ei siedätä enää ketään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Niin, 6v ei kykene sanomaan, että ei juo piimää ja mummo laittaa nenämahaletkulla väkisin litran suoraa vatsaan.
Kuinka tyhmä voi olla? Aikuinen vastaan lapsi? Juo sinä purkki pilaantunutta piimää.
Niin no enää ei mene sinne mummolaan piste
Aina syyllinen miehen äiti, ei koskaan vaimon.
Vierailija kirjoitti:
Aina syyllinen miehen äiti, ei koskaan vaimon.
Tuollaisen äidin tuntisi jo valmiiksi, eikä lapsella olisi sinne mitään asiaa.
Mikään ei tältä palstalta lähde niin livakasti kuin oman äidin arvostelu. Siksi sinulla voi olla se käsitys, että kukaan ei koskaan arvostele omaa äitiään.
t. anopin kanssa usein yhteyksissä, oman äidin kanssa ei koskaan
Vierailija kirjoitti:
Tee rikosilmoitus pahoinpitelystä. Ja lapsi ei tietenkään mene enää yöksi anopille. Jos mies ei tätä sulata niin sitten saa mennä mieskin roskikseen.
Milläs ap sitten elää?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuollainen mummoikäinen ystävä, joka kertoi laittaneensa vieraalleen tarjoamiinsa ruokiin aina "vähän" sellaista, josta oli saanut tiedon, että kuuluu allergian vuoksi kiellettyjen listalle. Kun kysyin ja moitinkin asiasta, sain lopulta selityksen, että hänen aikomuksenaan on ollut vaivihkaa "siedättää allergia pois". Ihan oli omasta mielestään hyvällä asialla, juu, mutta voin kertoa, että sai minulta sellaisen ryöpytyksen, että ei siedätä enää ketään mihinkään.
Annoit turpaan?
Ymmärrän ap:tä. Ohiksena vaan, että anoppini osti minulle rasvatonta maitoa, kun luuli, että se on sama kuin laktoositon.
Oma miniäni oli myös siellä kylässä ja anoppi tarjosi jotain jauheliharuokaa ja miniä kysyi, että eihän vaan ole possun lihaa, kun hän saa aina siitä ripulin. Anoppini kielsi ehdottomasti.
Hirveä ripuli iski miniääni ja arvasi, että oli valehdeltu lihasta.🤪
Itse olin laktoosi-intolerantti. Mieheni isäpuoli sanoi, ettei ole koskaan kuullut kenenkään kuolevan maitoon, kun join ruuan kanssa vettä.
Kyllä tuon ikäisen lapsen pitäisi jo ymmärtää oman allergian rajoitukset. Nyt lapselle tiukka puhuttelu ja ennen kaikkea opetus siitä, missä kaikessa on maitoa. Joko hän osaa lukea? Jos osaa, niin opetat lukemaan tuoteselosteista sanan "maito":
Anoppia et saa millään oppimaan, lapsen saat. Ei ole mitenkään tavatonta, että ihmiset sekoittavat laktoosittoman ja maidottoman eivätkä ymmärrä, että maitoallergia on aivan eri asia kuin laktoosi-intoleranssi. Eivätkä he ymmärrä, kuinka vakavia allergiset reaktio pahimmillaan ovat.
17 on siitä yksi todiste, koska kirjoittaa "mitään vakavaa ei ole tapahtunut". Olen itse kärsinyt allergian aiheuttamasta nokkosrokosta ja vaikka se ei suorastaa vakavaa ole, niin oli se ainakin kiusallista ja kipeää. Onneksi allergiat johtavat harvoin anafylaktiseen shokkiin, mutta on ambulanssi jouduttu hälyttämään vähäisempienkin oireitten vuoksi.