Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pukeeko täällä kukaan lapsillee hennesin, lindexin, kappahlin ja jopa markettien vaatteita?

Vierailija
24.03.2007 |

Tulipa mieleen, kun nyt taas pitkästä aikaa kävin kuikuilemassa huuto. netissä ja siellä keskusteluissa oli, että mitä et pukisi lapsellesi ym ketjuja ja siellä yksi jos toinenkin kirjotti, että ale kamaa ei pukisi eli juuri noiden edellä mainittujen ketjujen vaatteita.

Meillä ainakin 3 lasta on puettu noiden liikkeiden vaatteisiin ja puuha-peteä on pojilla ollut, kun oli niiin rakas heille ja kuitenkin molemmat olemme työssä käyviä ja hyvin toimeen tulevia.

Onko niin, että nykyään vaatteiden mukaan luokitellaan kuka on köyhä ja kuka ei? Vaikka siis OIKEASTI ei olisi köyhä, mutta jos eksyy puuha-pete paitainen lapsi päällä kauppaan, niin kuulut automaattisesti köyhiin?

Omituinen ajattelumaailma aika monella huutonetin käyttäjällä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA kun ne kalliit merkkikamatkin tehdään nykyään vinkuintiassa ja saa olla tarkkana niidenkin kanssa mitä ostaa.

Vierailija
22/37 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. haalareita meillä ei ole varaa ostaa montaa per sesonki, joten ostetaan sitten se reimatec (tai vastaava). kengät kanssa yritän hankkia parasta laatua.

sisävaatteet on sitten ihan mitä vaan, markettikamaa, kirpparikamaa, lahjoituskamaa (joiden joukossa kalliita merkkivaatteita), ite tehtyjä... pääasia että värit on kivoja, vaatteet mukavia päällä, puhtaita ja oikean kokoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Reimatecin välikausihaalarista juniorimme sai jo polvet kulumaan miltei rikki, kun on alle viikon ajan möyrinyt hiekalla se päällä. Viime kesäinen Lotta&Lassi-haalari kesti ilman naarmuakaan, vaikka poika konttasi vielä silloin paikasta toiseen. Samoin esikoisen halpa Ciraf-merkkinen välikausiasu kestää aina vaan, kun moni kalliimpi puku jo rikkoontuu.

Myös Lassie on todettu erittäin kestäväksi sekä talvi- että välikausihaalareissa. Kestää lapselta toiselle saamatta naarmuakaan.

Jonathanin talvihaalarit kestävät paljon paremmin kuin Reimatec, ja ovat puolet halvempia. Tosin meillä on ollut myös Reimatecin talvihaalareita, jotka ovat kestäneet kovaa käyttöä lapselta toiselle.

Nyt ostin yhdelle lapselle Prismasta uuden merkkisen Progress-kosteussuojahaalarin, joka vaikuttaa olevan todella kestävää laatua.

Vaikka Reimatec ei olekaan kestävin ja laadukkain, silti sitäkin tulee usein ostettua. Sitä kun saa joka marketista.

Terveisin seitsemän lapsen äiti

Vierailija:

esim. haalareita meillä ei ole varaa ostaa montaa per sesonki, joten ostetaan sitten se reimatec (tai vastaava). kengät kanssa yritän hankkia parasta laatua.

Vierailija
24/37 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ostettu vaatteita yhtä lailla H&M:stä, KappAhlista, Lindexistä kuin myöst Stockalta, Bobosta, Benettonista, Pompiista ja JesperJuniorista (mm. Reimatec). Itselleni merkitsee paljon vaatteiden ulkonnäkö. Noissa kolmessa ensiksi mainitussa on JOITAKIN kivan näköisiä vaatteita, ei kuitenkaan läheskään kaikki. En siis ostaisi kaikkia lapsen vaatteita noista kaupoista, mutta osan kyllä. Kerään siis vaatteita mahdollisimman " laajalla skaalalla" erityyppisistä liikkeistä niin, että kokonaisuus muodostuu mahdollisimman kivan näköiseksi. Samoin pyrin tasapainoilemaan hinnan kanssa eli osa vaatteista on kohtuuhintaista henkkamaukkaa, osa taas kalliimpaa.

Itselläni raja menee siinä, että en osta kirpparikamaa enkä myöskään vaatteita marketeista tai halpahalleista - sen paremmin itselleni kuin lapsellenikaan. Aina vaatteen ulkonäkö tai laatu ei mene sen mukaan miten kallis se on ollut, olen tehnyt joitakin todellisia löytöjä myös noista kolmesta otsikossa mainitusta kaupasta.

Vierailija
25/37 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennesin vaatteissa vielä suurena plussana että useimmat saa pestä kuudessakympissä ja kuivata rummussa

Vierailija
26/37 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kirpputorilta. =)

Vierailija
27/37 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain siitä syystä, että saatiin ne kaupat tuohon meidän lähimarketin tiloihin. En viitsi juurikaan muualle lähteä minkään arkivaatteen takia. Juhlaan voin etsiä jotain vähän erilaista naapurikaupungin valikoimista, mutta muuten löydän itselle ja lapselle hyvät vaatteet noista liikkeistä.

Vierailija
28/37 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä shoppaillaan H&M:ssä ja Lindexissä. Kestää sen minkä tarviikin ja sitten pistän kiertoon, jos niistä on jotain jäljellä.

Vierailija
29/37 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kolmannella lapsella pyörityksessä ja suht' kuosissaan verrattuna moniin merkkivaatteisiin.

Vierailija
30/37 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuossa ap:n mainitsemassa ketjussa ei yksikään ole sanonut, ettei voisi käyttää esim. hm:n tai lindeksin vaatteita lapsellansa. Moni on toki kirjoittanut, ettei innostu perus collegepuvuista, mutta noissa edellä mainituissa liikkeissä kyllä myydään muutakin ;) Eli peräänkuulutan lukutaitoa.

Vierailija
31/37 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut ihan älyttömästi siistejä vaatteita käytettynä, en ole ostanut oikeastaan muuta kun kengät itse....mun mielestä kierrätys lasten vaatteissa on kaikkein järkevintä, itse laitan myös kiertoon kaiken mikä on vielä siistiä ja kelpaa muille. Ehkä minulla shoppailun vähyyteen vaikuttaa myös se, että minulla on suloinen poika, joka näyttää hyvältä lähes missä tahansa vaatteessa. Kun lapsen pitää puhtaana ja siistinä on lähes sama mitä pukee...

Vierailija
32/37 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...puolestani vaatetan itseni ja perheeni enimmäkseen kirpputoreilta, sieltä saa parhaimmat vaattet kuormittamatta maapalloa, eikä tarvitse näyttää samalta kuin miljoonat muut ihmiset, vielä kun itse muuttelee vaatteiden kaavoja on parhaat vaatteet koossa!

Eikä rahalla ole tässä mitään tekemistä, kuka teistä uusrikkaista ihan oikeasti tahtoo näyttää RIKKAALTA?!?

Vierailija
33/37 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aleista, kirppiksiltä ja huuto netistä. Nytkin sain Espritin college-asun 15e, shortsit 12e ja 7e, ihan Anttilasta ostin. Musta on kivaa kun pojalla on jotain merkkivaatteita, ne on hiukan erilasia siihen nähden mitä hänellä normaalisti on päällään eli niitä halpisketjujen vaatteita.

Pääasia aina vaatteen ostossa on että se on KIVA ja HYVÄNNÄKÖINEN vaate! Niitä löytyy marketeista, halpisketjuista tai sitten merkkiliikkeistä! Ihan sama mulle.... kunhan tykkään!

Vierailija
34/37 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinänsä en käsitä miksi lapsille tai itselle pitäisi ostaa merkkivaatteita, tavallisena duunarina kukaan ei uskoisi sitä edes aidoksi lapseni tai itseni päällä.

lindex ja kappahl vaatteet on nättejä ja kestäviäkin. aika paljon kaapista löytyy " semi-merkkivaatteita" esim esprit ja liikuntavaatteet on myös tätä luokkaa, röhnisch nike jne...

kun vaatteet on siistejä mutta edullisia on tällä duunarilla vara ajaa neljävuotiaalla mersulla ja käydä matkoilla pari krt vuodessa.

oma valintahan se on mihin rahansa käyttää

Vierailija
35/37 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi nyt 1v 3kk ja koko hänen olemassaoloaikanaan olen ostanut ehkä 10 paitaa/housua uutena ja nämä prismasta. kuomat on ollut ainoa isompi investointi.

tämä menee vähän asian vierestä mutta mua harmittaa kun useat prisman vaatteet on vaan sinisiä, punaisia tai valkoisia. olisi kiva jos olisi enemmän värejä mistä valita

Vierailija
36/37 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on riittävän hyvälaatuisia ja usein ihan kivan näköisiä.

Vierailija
37/37 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tämä menee vähän asian vierestä mutta mua harmittaa kun useat prisman vaatteet on vaan sinisiä, punaisia tai valkoisia. olisi kiva jos olisi enemmän värejä mistä valita