Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytättekö te aurinkorasvaa?

Vierailija
12.06.2025 |

Käytättekö te aina kesäisin aurinkorasvaa ulkona ollessanne vai vaan silloin kun menette esimerkiksi tuntikausiksi rannalle tai johonkin ulkoilmatapahtumaan?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, mä en usko siihen. Ja sitäpaitsi se on vastoin mun vakaumusta. Ja mun vakaumus on hörhöily.

terv: Eino Rordin

Vierailija
22/39 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kun aurinkoallergia.

Niin mullakin mutta ei sitä ole koskaan aurinkorasva mitenkään estänyt. Alkukesästä tulee, kun olen taas enemmän auringossa ja sitten toisen kerran heinäkuussa, kun aurinko alkaa porottaa kovemmin. Muuten ei nykyään vaivaa.

Ei tadia kovin paha tuo "allergiasi" olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Suojaan nykyisin myös vaatteilla. Basaliooma eli tyvisolysyöpä on tylsä sairaus, voi tulla päänahkaa silmäkulmaan ja vaikka mihin ja on vaatimattoman näköinen näppylä / ihoärsytys iholla. Systeriltä hoidettiin just keväällä n seitsemästä kohdasta kasvoilta , päälaelta ja jalasta / nilkasta sekä kaulalta ja korvan takaa. Ulkoilma ihminen, paljon ulkona. 

Vierailija
24/39 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
25/39 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Suojaudun myös vaatteilla ja valitsen varjon, en tykkää yhtään auringon säteistä iholla. 

Vierailija
26/39 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kun aurinkoallergia.

Niin mullakin mutta ei sitä ole koskaan aurinkorasva mitenkään estänyt. Alkukesästä tulee, kun olen taas enemmän auringossa ja sitten toisen kerran heinäkuussa, kun aurinko alkaa porottaa kovemmin. Muuten ei nykyään vaivaa.

Ei tadia kovin paha tuo "allergiasi" olla.

Lapsena oli pahempi, koko kesä iho rypyläinen. Nykyään ei tosiaan enää niin paha.

Vierailija
27/39 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aurinkovoidetta, en mitään rasvaista RASVAA.

Vierailija
28/39 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän jos oon yli 15min-30min yhtäjaksoisesti ulkona :)

Vierailija
29/39 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kasvoissani talvellakin aurinkovoidetta jonka suojakerroin on sata. Minulla on leukemia, ja syöpälääkitys altistaa ihosyövälle. En liiku kesällä ulkona päiväsaikaan.

Keskitalvella ei ole Suomessa missään UV-säteily sellaista, että se vahinkoa aiheuttaisi. Pohjois-Lapissa tuolloin Aurinko ei edes nouse.

Vierailija
30/39 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käytän. En täällä kotimaassa juuri koskaan käy uimarannoilla, mutta kun lähden Aasiaan, on käytettävä, muuten palaa hetkessä. Kiva rusketus tulee kuukaudessa, kun pari tuntia päivässä oleilee siellä hiekkarannalla uiden, maaten sekä kävellen pitkin rantaa.  

Vierailija
31/39 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko käyttää, kun palan niin herkästi.

Vierailija
32/39 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun keski-euroopassa joten kyllä. Aika pahasti kärähtää jos tuollailman kulkee.

Minäkin asun, mutta en käytä. Inhoan sitä tahmaista tunnetta iholla. En ole kärähtänyt 25 vuoteen.

Inhoan palamista, paloin pienenä Suomessa kesällä aina, sisarukset samoin.

Se tunne kun palaneesta selästä lähtee nahka, tulee kuumetta ja ei voi nukkua. Kaameaa.

Vierailija
33/39 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta aurinkovoidetta käytän.

Vierailija
34/39 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä Suomessa, olen sen verran tumma etten pala koskaan täällä. Mitään auringon ottamista en harrasta kylläkään, mutta tuleehan sitä joskus vaikka terassilla auringossa tuntikausia istuttua kaljaa siemailemassa. Ei aurinkorasvoja silti, enkä pala enkä myöskään rusketu. Jos talvella menen etelään lomalle, silloin käytän kyllä aurinkovoidetta, kun talvi-iho on tottumaton ja palaa herkästi.

Vierailija
35/39 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Aurinko on niin korkealla, etten yllä rasvaamaan sitä.

Vierailija
36/39 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kasvoilla, kaulalla ja decolteella spf 50 helmikuusta marraskuuhun. Ja kesäisin päähinettä, jos olen pidempään ulkona. Kesällä aurinkoisella säällä laitan aurinkorasvaa myös muualle.

En ota aurinkoa. Nuorena ja tyhmänä sitä tuli kyllä harrastettua.

N54

Vierailija
37/39 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän + 50 aurinkovoidetta helmikuusta syyskuun loppuun.

Vierailija
38/39 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaan kevyillä vaatteilla missä pystyn. Merellä käytän aurinkovoidetta, ja kasvoissa ja dekoltee-alueella jos olen pitkään ulkona auringossa.

En voisi käyttää joka päivä aurinkorasvaa, ihoni ei kestä sitä. Tukkii ihoa, iho hikoontuu ja tulee allergiaa. Ja olen kokeillut 'kaikki' aurinkorasvat.

Vierailija
39/39 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä oleile vapaaehtoisesti suorassa auringonpaisteessa, mutta käytän kasvoille aurinkosuojaa, kun lähden lenkille. Kasvoni palavat herkemmin kuin muut alueet kropassa. Jos tiedän olevani ulkona pidempään, suojaan myös käsivarret ja sääret. En ole ottanut aurinkoa rannalla kuin joskus nuorena, kun muka piti olla ruskettunut (80-90-luvuilla). Sitä satoa kylvän nyt vanhempana lukuisten luomien muodossa. Onneksi nykyään ollaan jo tietoisempia auringon säteilyn haittapuolista.