Miehen kaverit soittelevat minulle
Mieheni kaverit on alannu soittelemaan minulle, että saako mieheni mennä kalaan heidän kanssa. Mieheni on ollut aina innokas kalastamaan ja teki sen toki hyvin selväksi kun seurustelimme. Aina kuitenkin ärsytti kun olisi ollut kiva lähteä viihteelle niin mies halusikin mennä istumaan johonku veneeseen könnäämään. Viime kesänä tuli riitaa kalastamisesta ja mies lopetti sen kesän kalastukset siihen paikkaan ja sanoi, että minun pitää sitten sanoa mitä hän saa tehdä ja milloin saa tehdä. Nyt miehen kaverit laittaa whatsappia ja soittelee tollasta. Mies vain sanoi, että minä saan päättää mitä hän tekee. Hän ei muka enää suunnittele yhtään mitään enää kun ei halua, että minä suutun. No nyt ainakin vituttaa ja pahoin.
Kommentit (35)
Onnea, olst päässyt "äijäporukan" pilkattavaksi.
Se pettää. Kaverit mukana kusetuksessa ja antaa alibin.
Mummo täältä sanoo; Älä yritä muuttaa virtaavaa jokea! Siinä käy huonosti. Nyt kerrot hänelle miksi suutuit. Sen jälkeen sovitte pelisäännöt. 2 aikuista ihmistä, ihan oikeasti! Ps.eikä kai teitä ole sidottu yhteen? Ei se liitto huonommaksi muutu jos on omia menoja, paremmaksi kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Sait mitä halusit. Miksi valitat?
Eihän hän mitään valita. Hän kirjoitti provon johon halusi reaktioita, sinä tarjosit sellaisen ja kaikki on nyt siis hyvin.
Tällaisia alisteisessa kotikurisuhteessa eläviä miehiä on monessa kaveriporukassa, en ymmärrä miksi kukaan mies antaa kohdella itseään noin. Mies teki ihan oikein kun ulkoisti päätöksenteon ja teki eukostaan naurunalaisen, itsepähän halusi.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia alisteisessa kotikurisuhteessa eläviä miehiä on monessa kaveriporukassa, en ymmärrä miksi kukaan mies antaa kohdella itseään noin. Mies teki ihan oikein kun ulkoisti päätöksenteon ja teki eukostaan naurunalaisen, itsepähän halusi.
Entä nämä puolisot, joiden vapaa-aikaa kuluu pääsääntöisesti kavereiden kanssa autotallissa, kalassa tai metsällä. Hienoa? Kenelle?
Onpa lapsellista toimintaa. Vaikuttaa myös siltä, että teidän keskinäinen keskusteluyhteytenne on hieman heikko. Suosittelen siis ottamaan asian puheeksi rauhallisella hetkellä ja asiallisesti. Kerrot mitä sinä haluat ja mies kertoo mitä hän haluaa. Sitten yhdessä mietitte kompromissin, jossa kumpikin on tyytyväinen.
Oma ajatukseni olisi ainakin, että kalastukseen ei menisi ihan jokainen yhteinen vapaa, tai no läheskään. Ja lisäksi, että niistä sovittaisiin vähän etukäteen jos mahdollista. Että voisin sitten itse tehdä omia suunnitelmia niille hetkille. Toki myös siitä viihteelle menosta voisi sopia etukäteen, ettei yhtä lailla toinen osapuoli valittaisi, että olisi halunnut sitä tai tätä, ilman että toisella on ollut asiasta tietoa.
Toki sitten, jos toiselle kalastus on tosi tärkeää ja toiselle viihteellä olo, voidaan tehdä niitä erikseen paljonkin. Näin on ollut mm. meillä. Avainasia kuitenkin taas kerran on kommunikointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän hän mitään valita. Hän kirjoitti provon johon halusi reaktioita, sinä tarjosit sellaisen ja kaikki on nyt siis hyvin.
No sittenhän ei ole mitään ongelmaa
Helpompi sopia reissu suoraan sinun kanssa, kun sinä kuitenkin teet päätöksen. Mies olisi siinä vain turhana välikätenä.
Oma mieheni taas oli laittanut viestiä ystävälleni, että niitä menoja saisi olla hieman vähemmän. Oli kyllä rutissut aiheesta minullekin, mutta olin pitänyt pääni, koska menoja oli oikeasti todella vähän. Siis ehkä pari tuntia viikossa. Olin siis sidottuna lapsiin samalla kun hän meni ja harrasteli todella paljon. Kyllä, suutuin ja vähän myöhemmin erosin.
Ennen lapsia yritin kovasti vaimoa kalastamaan kanssani ja hän ei halunnut istua kivellä ja vahdata onkea. Nyt on lapsia ja valittaa kun olemma niin paljon kalassa. Aina pyydän mukaan, mutta hän ei halua lähteä. Vaimolla kuluu valkkaria paljon kotisohvalla kun ei meidän seura kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ongelmana on, että ap:n mies ei pystynyt vetämään rajaa ap:n kieltämiselle ja pitämään häntä kurissa. Ap on menettänyt kunnioituksen miestään kohtaan ja suhde on jo käytännössä ohi. Seksi loppuu ja mies alkaa dokaa.
Toivottavasti miehesi tajuaa lähteä mahdollisimman nopeasti.
Sinusta tulee mieleen eksä, joka syystäkin eksä. ENNEN KUIN varasimme matkan, sanoin että tykkään matkoilla lukea aina paljon (auringossa).
Oli ok, totta kai. Mitä vikaa siinä ois?
Paitsi ettei ollutkaan. Närästi eksää ihan sa*tanasti.
Mulla oli tuollainen kaveri kuin miehesi. Kun pyydettiin oluelle tai saunailtaan, niin ilmaisi, että vaimo ei anna lähteä. Ei siinä muu auttanut, kun soittaa vaimolle, kertoa millainen syy ja miksi olisi hyvä ja mukavaa, jos mies pääsisi mukaan. Kyllä se lupa sitten useammalla kerralla irtosi.
Aika raukkamainen ja lapsellinen mies kun ei osaa vetää rajoja jotta vaimollekin jää aikaa. Ja että pitäisi vaimonsa puolia ja eikä nolaisi kavereidensa silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tuollainen kaveri kuin miehesi. Kun pyydettiin oluelle tai saunailtaan, niin ilmaisi, että vaimo ei anna lähteä. Ei siinä muu auttanut, kun soittaa vaimolle, kertoa millainen syy ja miksi olisi hyvä ja mukavaa, jos mies pääsisi mukaan. Kyllä se lupa sitten useammalla kerralla irtosi.
No mun mieheni puolestaan joskus sanoo, ettei vaimon takia pääse, kun ei halua sanoa suoraan ettei huvita vaikka mä en hänen menojaan kiellä. Olisko sama tilanne?
Vierailija kirjoitti:
Helpompi sopia reissu suoraan sinun kanssa, kun sinä kuitenkin teet päätöksen. Mies olisi siinä vain turhana välikätenä.
What? Jos parisuhteen toinen osapuoli toivoo myös kahdenkeskistä aikaa eli sitä parisuhteen laatuaikaa ja yhdessä tekemistä, mutta toinen vaan mielellään huitelisi omissa menoissa kavereiden kanssa ja kun tästä huomauttaa, niin se tarkoittaa sitä, että toinen päättää? On myös aika keskenkasvuista heittäytyä joksikin marttyyriksi.