Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi viikolla.alkaa taas päivät lyhentymään

Vierailija
12.06.2025 |

Ei aikaakaan niin kaamos ottaa meidät jäätävään syleilyynsä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä se päivä tästä voisikaan juuri pidentyä. Kaamosta en ole koskaan kokenut, se on lappilaisten juttu. Suurin osa suomalaisista asuu n. Hämeenlinnan korkeudella ja siitä etelään.

Mua on aina huvittanut nää etelässä asuvat, jotka kertovat kärsivänsä kaamosmasennuksesta. Raukat eivät edes tajua, mikä on kaamos.

Olen viettänyt etelässä muutaman talven. Kyllä se kaamos on siellä, nimenomaan pimeys. Jos ei ole lunta, etelässä yhtä synkkää ja pimeää kuin Lapissa sateisina lokakuun päivinä ja varsinkin sysipimeinä öinä ennen lumen tuloa. Lapissa on kirkkaina öinä niin valoisaa, että surkean pieni kuunsirppi luo varjon lumelle.

Vierailija
22/23 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä se päivä tästä voisikaan juuri pidentyä. Kaamosta en ole koskaan kokenut, se on lappilaisten juttu. Suurin osa suomalaisista asuu n. Hämeenlinnan korkeudella ja siitä etelään.

Kannattaisi kokea se ei ole todellakaan mikään säkkipimeä aika.

Ei olekaan, mutta se on vain Lapissa.

Huutonaurua muuhhaa , kirkas taivas valkoinen lumi,  kuutamo paistaa voit mennä vaikka metsään hiihtelemään ei tarvitse otsalamppua, mitenkä siellä etelässä vesisateen ja rännän keskellä neonvalot on teidän kaamosvalot.

Kaamos ei tarkoitta pimeyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on aina huvittanut nää etelässä asuvat, jotka kertovat kärsivänsä kaamosmasennuksesta. Raukat eivät edes tajua, mikä on kaamos.

Olen viettänyt etelässä muutaman talven. Kyllä se kaamos on siellä, nimenomaan pimeys. Jos ei ole lunta, etelässä yhtä synkkää ja pimeää kuin Lapissa sateisina lokakuun päivinä ja varsinkin sysipimeinä öinä ennen lumen tuloa. Lapissa on kirkkaina öinä niin valoisaa, että surkean pieni kuunsirppi luo varjon lumelle.

Kaamos ei tarkoita pimeyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä