En käsitä ihmisiä jotka menee juhannuksena mökille ja vielä grillaa siellä
Siis toihan on aivan juntti tapa viettää juhannus?
Kommentit (73)
Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole, tehköön niin kuka tykkää.
Tosin grillaamisen viehätystä en itse tajua. Sehän on ruoanlaittoa ihan siinä missä joku muukin. Tai ei edes sitä, vaan lähinnä lämmitystä/kypsennystä. Joillekin se on kuitenkin jotenkin erityisen hienoa ja idyllistä. "Hei vois grillata!" saa helposti aikaan ihastuneita huudahduksia, vaikka ihan samat sapuskat voisi tehdä liedelläkin. Siinäkin voi halutessaan joku patsastella lonkero kädessään, pihtejä napsutellen. Jos se siis on se juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä junttiko istut vuokraluukussasi neljän seinän sisällä koko juhannuksenkin?
Menen Helsingin keskustaan syömään ja juomaan viiniä, niin kuin sivistyneet ihmiset tekee.
Siellä se betonin ja katupölyn keskellä tuleekin oikein suvinen tunnelma.
Sun perityn syntymäkotisi homeet käsiteltiinkin jo eilen, pohjalaispersu.
Ikävä ettet pääse puoluekokoukseen kun se on Lahessa. Se on kaupunki.
Minä voisin mennä yksin, minkäänlainen ihmisseura ei kiinnosta.
taas sinä, nolo, mee pois, taas tylsää, hoitoonohjaus,, kukaan ei tykkää ja siitä sanottu sulle loputtomasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökillä on tylsää, pusikkomaisessa ympäristössä hyttysten rääkättävänä. En oikein ymmärrä tätä kummallista riittiä.
Joillakin mökki on mukava, kuiva omakotitalon tyyppinen ja luonto on aina ihana. Sateella on raikasta eikä maastopalovaaraa.
Ei sun tartte varmaan ymmärtääkään, eiköhän edunvalvojasi hoida senkin puolestasi.
En ole tuo jota lainasit, mutta jännä ottaa kovin henkilökohtaisesti se, ettei joku tykkää mökkeilystä :D
Itse olin kaksi yötä mökillä pari vuotta sitten, ja se riitti taas vähintään vuosikymmeneksi. Sen verran arvostan mm. sähköä ja juoksevaa vettä. Jos joku kutsuisi mökilleen, niin kohteliaisuudesta voisin max parin tunnin visiitin tehdä, yöksi en tosiaankaan jäisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole, tehköön niin kuka tykkää.
Tosin grillaamisen viehätystä en itse tajua. Sehän on ruoanlaittoa ihan siinä missä joku muukin. Tai ei edes sitä, vaan lähinnä lämmitystä/kypsennystä. Joillekin se on kuitenkin jotenkin erityisen hienoa ja idyllistä. "Hei vois grillata!" saa helposti aikaan ihastuneita huudahduksia, vaikka ihan samat sapuskat voisi tehdä liedelläkin. Siinäkin voi halutessaan joku patsastella lonkero kädessään, pihtejä napsutellen. Jos se siis on se juttu.
se juttu onkin siinä,että ulkona syödään ja valmistetaan ruokaa. joo leutut voi paistaa myös keittiössä,mutta kyllähän ulkona ruoka maistuu hyvälle. käryt pois, muurinpohjaletut, muikut ulkona paistettuna,ei tule kotiin kalankäryä. suomikesä lyhyt, niin ihmiset tykkää ulkona duunata ruokaa.
toki grllistä riippuen valmistetussa ruuassa eri maku,sävy. samoja lihoja voi laittaa uunipussiinkin ja uuniin. ihanaa on.
ihan kuule eväsleivät kahvilla tai kaakaolla ulkona maistuu eilaiselle kuin sisällä, niin talvella kuin kesällä.
ja onhan noita talvigrillaajiakin.
monilla hyvät kesäkeittiötkin. myös muu fiilistely, tuulenvireessä raittiissa ilmassa tehty ruoka hyvää. ja joo nuotiomakkara todella hyvää.
nuotiolla vai kotona paistat pannulla. molemmat ok, vähän vaan erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökillä on tylsää, pusikkomaisessa ympäristössä hyttysten rääkättävänä. En oikein ymmärrä tätä kummallista riittiä.
Joillakin mökki on mukava, kuiva omakotitalon tyyppinen ja luonto on aina ihana. Sateella on raikasta eikä maastopalovaaraa.
Ei sun tartte varmaan ymmärtääkään, eiköhän edunvalvojasi hoida senkin puolestasi.
En ole tuo jota lainasit, mutta jännä ottaa kovin henkilökohtaisesti se, ettei joku tykkää mökkeilystä :D
Itse olin kaksi yötä mökillä pari vuotta sitten, ja se riitti taas vähintään vuosikymmeneksi. Sen verran arvostan mm. sähköä ja juoksevaa vettä. Jos joku kutsuisi mökilleen, niin kohteliaisuudesta voisin max parin tunnin visiitin tehdä, yöksi en tosiaankaan jäisi.
etkä, vierashuone omalla kylppärillä, kesäkeittiö, ulkosauna, sisäsauna, induktiliesi, nuotiopaikka, sähköt 350 m2. luulen,että joulunkin olisit. niin studio-vierastalo erikseen jos ei niin kuin päätalon vierashuone sopisi. kesämöksii on niin monenlaista.
mutta joo itsekin vain jos järjellinen matka,niin vain päivävisiitti ja kakku mukaan.
monilla on muuten sähkökäyttöiset sisävessatkin niissä perustason pikku mökeissä, ettei aina ole se ulkohuuski. noitakin sisähuusseja montaa eri.
Vierailija kirjoitti:
Jotku grillaa parvekkeella ja sitten itkevät kun naapurin setä käy röökillä, savua kuulema kämppä täynnä.
eri asioita. grillistä ei saa tulla savua. mm sähkgrilli. vain ruuan tuoksu, siinä ei haitallisia ainesosia muille, eikä altistu passiiviselle tupakoinnille. ei nokea joka likaa muiden ikkunoita. lapsi ja kotieläin ei altistu. hatvoin joku grillaa joka tunti ja grillaus usein kausikohtaista.
Helsinkiläiset jussina terdellä ryyppäävät eivät omista saaristossa mökkiä. Siksi istuvat marttyyrinä
terassilla nillittämässä parempiosaisille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hel vetti joku homeinen mökki!
Olen pahoillani, ettei sinulla ole ollut mahdollisuutta omaan kesämökkiin.
hän ei huomioi eri tasoisia mökkunelmia, perustason jossa ulkoveski, rai sisäveski shköllä jne niitä uutuuksia. tai 900 000 tuhannen 350m2 möksä, parempi kuin monen talokaan, on kesäkeittö ja rantasauna,sisäsauna, kolme kypyhuonetta, nuotiopaikka, vieras minitalo. passais siellä joulunakin olla ,,ei kaikki perustasonkaan ulkohuussimökit ole homeessa jos hyvin pidettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin grillata omalla pihalla grillikodassa. Tosin mä vetelen rahakkaat yövuorot töissä jussina.
Niin mäkin. Mutta silti mieluummin meen sinne mökille juhannuksena.
Vierailija kirjoitti:
Olin yhden kerran juhannuksen kaupungissa, joka oli käytännössä täysin tyhjä. Ei ole ollut tarvetta uusia kokemusta.
Mihin tarviit muita immeisii. just ihanaa kun ei ketään juuri, on joitain ravintoloita auki, satamat,puistot, eväitä ja voi pyöräillä turvallisesti tutustuen kaikkiin kaupungin kolkkiin ,mitä katuja ja millaista missäkin on. on sisäveneristeilyjä ja näkee rantojen kokot. ja omaan kotiin yöksi ,ei oo kenenkään riesana,ellei toinen kaveri ole mukana. omat herkut .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin yhden kerran juhannuksen kaupungissa, joka oli käytännössä täysin tyhjä. Ei ole ollut tarvetta uusia kokemusta.
Mihin tarviit muita immeisii. just ihanaa kun ei ketään juuri, on joitain ravintoloita auki, satamat,puistot, eväitä ja voi pyöräillä turvallisesti tutustuen kaikkiin kaupungin kolkkiin ,mitä katuja ja millaista missäkin on. on sisäveneristeilyjä ja näkee rantojen kokot. ja omaan kotiin yöksi ,ei oo kenenkään riesana,ellei toinen kaveri ole mukana. omat herkut .
Mä ainakin siihen, että saan viettää ihan tarpeeksi rauhassa aikaa, ja nekin juhlat, jotka haluan. Mutta juhannus on aina ollut itselleni se juhla, mihin kuuluu paljon ihmisiä ja ihana rento kesätunnelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpäs grillaakaan vaan savustan sikaa! Kylkeä, niskaa ja potkaa savustumaan.
Käyt siis savusaunassa?
sekin olisi kivaa hänen puolestaan,mutta nyt on tooosi kivoja savustmia pikku käyttöön ja pitsauuneja pikku perheelle. pöytämallia savustin,etkö oo saanut maistaa siinä tehtyä ruokaa ja mikä tuoksu. etkös sie oo savusaunassa syntynyt,niin miten et voi muistaa mikä ero on savusaunalla
Kiitos näkemyksestäsi, valitettavasti et ole elämässäni kovinkaan merkittävä mielipidevaikuttaja, joten juhannussuunnitelmani eivät sen takia muutu.
Voit itse viettää kyseistä juhlapyhää valitsemallasi tavalla, enkä koe sitä itselleni uhkana.
Ap, miten ajattelit viettää juhannuksen.?
MInkä katupölyn? Kadut on pesty. Puistot kukoistavat. Naapurit on mökillä Savossa 😂