Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokeeko raskaana olevat oikeasti jotain "hehkua"? ItseVihaan raskausvatsaani

Vierailija
11.06.2025 |

Olen normaalisti hoikka, nyt raskauden myötä joka paikka turvottaa ja olo on kuin emakolla. Onneksi enää muutama viikko.

Edellisellä kerralla samaa oloa ei ollut, salillakin pystyi käymään synnytykseen asti. Nyt v tuttaa olla tällainen valas. En ymmärrä sitä hehkutusta kuinka raskaana oleva nainen säteilee.

Mies sanoo ettei häntä haittaa mahani, seksiäkin saisin edelleen mutta en halua koska oma kroppa kuvottaa niin paljon

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noonhan se iso maha kuvottava! 🤮

Vierailija
2/34 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole suomessa enää sallittua. Nykyään pitää vaan kärsiä ja kärvistellä, sekä rampata joka viikko lääkärissä valittamasas milloin mitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin inhosin omaani. Onneksi lähtee nopeasti pois, kun jaksaa liikkua synnytyksen jälkeen.

Vierailija
4/34 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaatteko te lapsiannekin? Heidän syytänhän se maha on.

Vierailija
5/34 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hehku" on naistenlehtien juttuja joita naiset sitten hokevat, jonkinlaista itse-psyykkausta.

Vierailija
6/34 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin olevani myös ja etenkin raskaana todella naisellinen. Valtavat rinnat ym. Seksiä halutti jatkuvasti ja sitä myös mieheltäni sain. 

7/34 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse asiassa ei ole, koska vanhemmathan ne lapsen on tehneet. 

Vierailija
8/34 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt sentään oman kropan tarvisi kuvottaa! Toi ei kuulosta hyvältä, yritä hakea neutraalia suhtautumista. Ei tarvitse tässäKÄÄN asiassa olla joko/tai, eli kokea jotain "hehkua" tai sitten kuvotusta :D

Itse en kokenut raskauden aikana mitään hehkua, lähinnä olin rumempi kuin muutoin ja lihoin. Liikuin silti synnytykseen asti, ja liikuin taas heti synnytyksen jälkeen kun pystyi. Nyt jos tulisin raskaaksi, niin ottaisin taas sellaisen asenteen, että tämä on nyt tätä ja liikun, mutta en edes odota mitään "hehkua".

En todellakaan menisi mihinkään raskauskuvauksiin tms., ei puhuttele minua se estetiikka vaikka ne kuvat onkin joillain ihan nättejä :D Ja kivahan se on, jos toiset nauttii raskaudesta. Itse ajattelen, että pääasia on oma olo ja kehon liikkuvuus, enkä tosiaan edes odottaisi mitään hehkua tai laittaisi ulkonäölle painoarvoa silloin.

Vierailija
9/34 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en siis tällä hetkellä kipujen vuoksi oikeastaan pysty liikkumaan. Normaalisti olen hyvin aktiivinen, se varmaan tämän "kriisin" aiheuttaakin. On sellainen olo että oma kroppa kääntyy itseä vastaan.

Ap

Vierailija
10/34 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hehku" on naistenlehtien juttuja joita naiset sitten hokevat, jonkinlaista itse-psyykkausta.

Ei ihan noinkaan.

Osa naisista tosiaan kokee hehkua raskaana, olen sen itsekin huomannut. Siis joillain tulee sellainen täydellinen iho, syvä katse ym. Tukka kasvaa kohisten.

Jotkut naiset myös nauttivat, kun on kerrankin rinnat tai keho-ongelmat poissa, on itsevarma ja naisellinen olo, jotkut tykkää kun vatsa on kerrankin pinkeä ja sitä on kiva esitellä jne. 

Vierailija
11/34 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en siis tällä hetkellä kipujen vuoksi oikeastaan pysty liikkumaan. Normaalisti olen hyvin aktiivinen, se varmaan tämän "kriisin" aiheuttaakin. On sellainen olo että oma kroppa kääntyy itseä vastaan.

Ap

Joo siitä se varmaan johtuu. Itse alan kokemaan huonoa oloa vaikkapa kahden viikon sairastelun jälkeen, jos pitää vain makoilla eikä voi liikkua. Ei se tunnu hyvältä. 

Vierailija
12/34 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä mielestäni hehkuin raskausaikana, se oli siinä mielessä poikkeuksellista ettei ollut lainkaan hormonifinnejä naamassa eikä hiukset rasvoittuneet. 

Vierailija
13/34 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lapsen syytä vaan miehen syytä.

Vierailija
14/34 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ihan taida olla. Muistaakseni jokin vaihe raskaudesta (varmaan jossain puolivälissä) on helpompi ja moni kokee hehkuvansa, olevansa onnellinen raskaudessaan. 

Vierailija
15/34 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin, monet ovat valmiita uhrauksiin sen lapsen vuoksi. Itsellenikin raskausaika oli kidutusta mutta tekisin sen koska tahansa uudelleen jos lapseni olemassaolo riippuisi siitä

Vierailija
16/34 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa sallittu äitiys: somasti pyöristynyt kumpu, naiseutta hehkuva ja tihkuva olemus, seesteinen olo.

Vierailija
17/34 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä koin molemmissa raskauksissa hehkua, sitten kun aloin pahoinvointi oli mennyt ohi. Ja tietysti sitten ihan loppuraskaus, ne viimeiset viikot, on vähän raskaat ja vaivalloiset ja kivuliaatkin. Mutta suurin osa oli sellaista että olin jossain ihme onnellisuushormonihumalassa koko ajan, täynnä hyvää tahtoa koko maailmaa kohtaan ja iloa ja rakkautta.

Vierailija
18/34 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ihan taida olla. Muistaakseni jokin vaihe raskaudesta (varmaan jossain puolivälissä) on helpompi ja moni kokee hehkuvansa, olevansa onnellinen raskaudessaan. 

Niin kun joutui olemaan ryyppäämättä ja vähän katsoa mitä syö.

Vierailija
19/34 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli iho tosi paljon parempi kuin normaalisti. Se ehkä toi itselle jollain tavalla sen fiiliksen. Mut oli kipuja ja kremppoja, että ei se nyt pelkkää hehkua ollut.

Vierailija
20/34 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lapsen syytä vaan miehen syytä.

Ei vaan typerän naisen joka ei osannut pitää jalkojaan ristissä.