Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökille kylään tulijat huom! Keksipaketti on kiva lahja

Vierailija
11.06.2025 |

Ethän tule tyhjin käsin. Kiitos. 

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo se mitä aiot syödä ja isäntäväelle tuliaiset. On kyllä järjetöntä, että toisen mökille tullaan esim viikonlopuksi halvan kahvipaketin kanssa. Olisi kiva antaa heidän vaan imeskellä niitä kahvinpuruja.

On järjetöntä, jos kutsun yhteydessä ei yhdessä sovita miten toimitaan. 

Tarjootko kaasun vai pitkääkö oma kaasupullokin tuoda? 

Vierailija
42/58 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rupesin kuulemma outoilemaan muutama vuosi sitten, niin ei tietyt hahmoset enää halua tulla piipahtamaan meidän mökillä. HURRAA!!!

Mielellään vieraita otan vastaan, mutta joku roti vierassakin. Jos tosiaan tulee sen keksipaketin ja Saludo pakettinsa kanssa, odottaen täyshoitoa pari päivää, niin luulitpa väärin. Saa kaurapuuroa aamulla, sitä Saludoaan kupilliset, kun itselle tasan keitän Löfsbergit..  Lounaalla onkin sitten puolikkaiden makkaroiden grillaus ja vähän kaaliraastetta. Jos vielä tekee mieli seurassa istua, niin päiväkahveilla saa niitä keksejä ja laihaa saludoa. Mä tykkään kuitenkin pullasta ja Löfsvbergistä niin otan itse. Ei ole mitään ongelmia istua kahden kerroksen pöydässä ja seurata sitä hämmästelyä. Ehkä jonkun lapsi sanoo jotain, niin huomautan, ettei isä ja äiti tuoneet kummosia teille ruuaksi.  Sitten se auton kokka alkaakin jo olemaan oikeaan suuntaan.

Jossain vaiheessa jengillä oli tapana tuoda jäätelöä mökille. Meillekin on jonkin verran matkaa kaupoilta. Löysät jätskit samantien pöytään ja varotin omia syömästä, ettei vaan tule pöpöjä. Sitten vieraat latkii jätskivelliä ja mä hoputin, menee haasukuuseen hyvät jädet, syökää nyt, syökää. Ei meille maistu, kun just syötiin ruoka ja mansikkakakkua.

Kukaan ei ota puheeksi mulle mitään, mutta seläntakana kuiskivat mielellään. Mitä sillekin on tapahtunut, kun se on niin outo siellä mökillä nykyään? Tuttavat sitten vastaa, että miten niin, eivät he vaan ole huomanneet. Ei kai, kun valmistautuvat paremmin ja sovitusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo se mitä aiot syödä ja isäntäväelle tuliaiset. On kyllä järjetöntä, että toisen mökille tullaan esim viikonlopuksi halvan kahvipaketin kanssa. Olisi kiva antaa heidän vaan imeskellä niitä kahvinpuruja.

Ei, vaan sovi asiasta etukäteen isäntäväen kanssa. Jotkut haluavat, että vieraat tulevat ruokiensa kanssa, toiset eivät. Jos meille tulee mökkivieraita niin suunnittelen ruokalistan (tietenkin vieraiden ruokavaliot huomioonottaen) ja käyn kaupassa enkä halua mitään ylimääräisiä makkarapaketteja jos olen tekemässä päivälliseksi vaikka siikaa. 

Just näin. Mökillä on muutenkin säilytystilat rajalliset, etttä jos olen jo meidän porukalle hankkinut kaapit täyteen viikoksi ruokaa. Apua, jos  tulisi vielä yllärityyppejä ruokakassiensa kanssa, niin mihin sen ruuan saa säilymään?

Älä tule yllärinä, tule kutsuttuna ja keskustellen.

Vierailija
44/58 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vien aika usein kukan. Huomenna mennään ihan päiväseltään kylään ja ostin 28 e arvoisen kukan.

Viiniä vien, jos ihmiset sitä juovat, mutta en ikinä alle parinkympin pulloa veisi.

Minä vien vähintään 5g priima kukkaa, en mitään kenkäheinää. Viiniksi hyvä Chianti. Kyllä isäntäväen kanssa sitten nauretaan!

Vierailija
45/58 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kesäkassi päihteitä ja saunavihdat, niillä pärjää. Jos ruoka loppuu niin aina voi ottaa pihasta fasaanin!

Vierailija
46/58 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kutsuttu päiväksi mökille, ei silloin omia ruokia mukana viedä. Viedään kukka, pullo vähän parempaa juomaa, jälkiruokapiirakka tms. Ei tyhjin käsin muttei omin ruoin. 

Vierailija
47/58 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kahvi pkt  kesäkeksikassin lisäksi hyvä. ?

Vierailija
48/58 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä kutsun, en halua mitään lahjoja. Varsinkaan jos et tiedä mistä minä tykkään, ja ostat vain jonkun yleislahjan. Ei turhaa roinaa, kiitos. 

Vierailija
49/58 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kutsuttu päiväksi mökille, ei silloin omia ruokia mukana viedä. Viedään kukka, pullo vähän parempaa juomaa, jälkiruokapiirakka tms. Ei tyhjin käsin muttei omin ruoin. 

JOS on, mutta JOS ei ole. 

Vierailija
50/58 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukka on tärkein

Vierailija
51/58 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vien aika usein kukan. Huomenna mennään ihan päiväseltään kylään ja ostin 28 e arvoisen kukan.

Viiniä vien, jos ihmiset sitä juovat, mutta en ikinä alle parinkympin pulloa veisi.

Meidän tontti on paahteinen ja siellä ei oikein kukat viihdy.

Hamppu viihtyy hyvin paahteisella tontilla. Kyllä vähintään yksi Savon Palmu tontilla täytyy olla.

Vierailija
52/58 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollei mukana ole väh 80 e viiniä, ei kannata tulla ollenkaan. 

- Riitta

Sillä saa neljä pulloa. 😁

Vierailija
53/58 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollei mukana ole väh 80 e viiniä, ei kannata tulla ollenkaan. 

- Riitta

Sillä saa neljä pulloa. 😁

2 viinipönikkää = 6 litraa

Vierailija
54/58 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka jos kylään pyydetään, pitääkö viedä omat ruoat mennessään?

Vierailija
55/58 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosander, Cambing paketti ja sinappi riittää viikonlopuksi!

Vierailija
56/58 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tulen aina muna kädessä

Vierailija
57/58 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, tulen aina muna kädessä

Ainakaan et tule tyhjin käsin.