Mökille kylään tulijat huom! Keksipaketti on kiva lahja
Kommentit (58)
Minä vien aika usein kukan. Huomenna mennään ihan päiväseltään kylään ja ostin 28 e arvoisen kukan.
Viiniä vien, jos ihmiset sitä juovat, mutta en ikinä alle parinkympin pulloa veisi.
Onneksi ei tarvitse käydä kenenkään mökillä. Voi tuota mielensä pahoituksen määrää taas.
Hyh hyh, en käy toisten mökeillä. Kieltäydyn aina, jos joku pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei syödä keksejä niin olisi huono.
Lahjahevosta ei ole suuhun katsominen.
En minä sokeria ala siksi syömään, että joku tuo. Mutta jos on tulossa vaikka grillaamaan niin olisi suotavaa tuoda syötävää eikä syödä isäntäperheen eväitä, kun mökiltä tuppaa usein kauppaan olemaan pitkä matka.
Onneksi ei tule kutsuja mökille. Liian vaikeaa.
Monet ystävät kyllä kutsuvat kylään ja tarjoavat yöpaikkaakin. Parempi kuitenkin nähdä muualla. Yleensä esimerkiksi ruoanlaitto ja yhdessä syöminen tarkoittaa että minä tuon kassikaupalla ruokaa tullessani. Halvempaa ja mukavampaa asua hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhla Mokka ja Jyväshyvän Kesäkassi mukaan, niin kaikki ovat tyytyväisiä! Näillä tuliaisilla pitäisi ainakin viikko täyshoidossa rantamökissä järjestyä!
Höpö höpö.
Kyllä nuorillekin ihmisille voi opettaa, että jos tungette itsenne mukaan, ostakaapa sitä ruokaakin koko porukalle sitten.
Mikä tässä on vaikeaa ?
Ymmärrän jos ei ole koskaan missään mökillä käynyt
En ole koskaan käynyt kenenkään mökillä, vain omallani. Keksien lisäksi vieraat ovat tuoneet grillimakkaraa. Olen itse kasvissyöjä. Jos kutsun jonkun, tarjoan kyllä ruoat talon puolesta. Keksi- ja makkaraperheet ovat tulleet kutsumatta. Koska mökkini on hyvin syrjäisellä paikalla, aina ovat jääneet yöksi. Kauppaan on 45 km hiekkatietä pitkin, ja on ollut paljon kiusallisia tilanteita kun ruokaa ei ole mökillä tarpeeksi isolle vierasjoukolle.
ns lähipiiriini kanssa olemme oppineet sellaisen taidon kuin keskustelu. Olemme yhteisellä päätöksellä sopineet ettei tuliaisia tarvitse tuoda.
Vierailija kirjoitti:
Tuo se mitä aiot syödä ja isäntäväelle tuliaiset. On kyllä järjetöntä, että toisen mökille tullaan esim viikonlopuksi halvan kahvipaketin kanssa. Olisi kiva antaa heidän vaan imeskellä niitä kahvinpuruja.
Ei, vaan sovi asiasta etukäteen isäntäväen kanssa. Jotkut haluavat, että vieraat tulevat ruokiensa kanssa, toiset eivät. Jos meille tulee mökkivieraita niin suunnittelen ruokalistan (tietenkin vieraiden ruokavaliot huomioonottaen) ja käyn kaupassa enkä halua mitään ylimääräisiä makkarapaketteja jos olen tekemässä päivälliseksi vaikka siikaa.
Vierailija kirjoitti:
Just viime viikonloppuna vietiin tuttavien mökille tuliaisina kaksi keksipakettia, mutta niiden lisänä myös kahvia, teetä, suklaata ja saunaan pefletit - kaikki nättiin koriin pakattuina. Isäntäväki oli mieleissään.
Heh, luulet että he olisivat päin naamaan sanoneet vi ttu mitä paskaa? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo se mitä aiot syödä ja isäntäväelle tuliaiset. On kyllä järjetöntä, että toisen mökille tullaan esim viikonlopuksi halvan kahvipaketin kanssa. Olisi kiva antaa heidän vaan imeskellä niitä kahvinpuruja.
Ei, vaan sovi asiasta etukäteen isäntäväen kanssa. Jotkut haluavat, että vieraat tulevat ruokiensa kanssa, toiset eivät. Jos meille tulee mökkivieraita niin suunnittelen ruokalistan (tietenkin vieraiden ruokavaliot huomioonottaen) ja käyn kaupassa enkä halua mitään ylimääräisiä makkarapaketteja jos olen tekemässä päivälliseksi vaikka siikaa.
Neuvottelukysymys. Mmm säilytystilat voivat olla rajalliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sangen ärsyttävää sekin kun toisiaan olet suunnitellut tarjoilut, ajastanut valmistelut, yms ja joku alkaa säätää niitä omia eväitään.
Kuuluuko ne keksit asettaa tarjolle tuojalle?
Miksi toisen mökille mentäessä pitäisi ruokkia koko porukka? Sen ymmärrän, että tuo omat ruuat mutta miksi juuri mökillä on joku tapa, että siellä pitäisi vieraan ruokkia kaikki? Kutsumatta nyt ei mennä mielestäni mihinkään, oli millaiset tuomiset mukana tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Minä vien aika usein kukan. Huomenna mennään ihan päiväseltään kylään ja ostin 28 e arvoisen kukan.
Viiniä vien, jos ihmiset sitä juovat, mutta en ikinä alle parinkympin pulloa veisi.
Meidän tontti on paahteinen ja siellä ei oikein kukat viihdy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvottelukysymys. Mmm säilytystilat voivat olla rajalliset.
Tosiaan, kannattaa sopia asiasta etukäteen.
Minun mökilleni saa tulla ilman tuomisia! Minusta on ihanaa viettää aikaa ystävieni kanssa ja aina on ruokaa riittänyt kaikille. Mökkini on saaressa, joten yllätysvieraita ei tule.
Mutta onkohan ne nämä vuosittaiset keskustelut ja iltalehtien jutut, jotka on aiheuttaneet sen, että vähemmän on tulijoita nykyään. Ennen kävi kesän aikana 3-5 porukkaa kylässä niin, että kertoivat itse olevansa tiettyyn aikaan lähistöllä ja sopisiko aika meille. Nykyään pitää kaikki kutsua meidän puolelta. Niin valtavasti syyllistetään ja ohjeistetaan mökkivieraita, että en ihmettele, että ei enää uskalleta itse tarjottautua kylään. Harmi.
Kesäkassi keksejä aina tervetullut!
Tuokaa kaikkea mitä naamaanne vedätte+ 223€, lapiot, rautakanki, talikko ja pari mottia saunapuita ja saniteettitarpeet. Niin ja oma palvelusväki majoitteineen. Viinat ja kersat jättäkää jonnekin. Ja uima-asut tarpeettomia, haalarit ja työkintaat tarpeen.
Jeesus kun on taas elämä vaikeaa :D