Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Sanna ei hae apua huumeongelmaansa, koska pelkää, että se tuhoaisi hänen elämänsä"

Vierailija
11.06.2025 |

Ajattelin heti ensimmäisenä et tää Sanna on eräs entinen poliitikko 🤣

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitää turpansa kiinni näistä jos on omatoimisesti päässyt irti. Olin itse aikanaan pahassa bentsokoukussa ja vieroittauduin itse. Otin vuoden virkavapaata ja ajattelin että nyt tai ei koskaan. Oli karmea eka puoli vuotta, meinasi pää seota, mutta tiputin annosta ja lopulta pääsin irti kokonaan. 

Palasin sitten takaisin töihin, mutta tunsin itseni niin eri ihmiseksi, että lopetin melkein samantien. En koskaan kertonut asiasta kellekään enkä todellakaa työterveydessä. Nyt olen ollut 12 vuotta ilman bentsoja.

Mitä olisi auttanut jos olisin kertonut? Olisin saanut merkinnän ja se olisi pomppinut joka paikassa vastaan. En olisi saanut varmaan edes henkilövakuutustakaan. Parempi siis pitää turpansa kiinni, jos voi hoitaa ongelman itse. Toki jos ei siihen pysty, niin sitten kannattaa varmaan pyytää apua.

No sinä pääsit irti itse. Mutta esim. tuo Sanna ei ole pääsemässä, tosin ei kai edes yritä. 

Vierailija
22/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun haastateltava tarvitsee kipulääkitystä. Jos on nuori kipupotilas, ei ole mikä tahansa "normaali" ihminen, vaan arkea haittaavalla tavalla sairas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Who you gonna call? - Jauhojengi !

Persut on todellinen jauhojengi. Kun osoittaa jotakuta etusormella, neljä sormea osoittaa itseen.

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000008295150.html

Neljä sormea? Montako sormea sinulla kädessäsi? Kokeilkaapa tätä käytännössä.

Turussa kaikki on toisin, doh. 

Vierailija
24/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut on todellinen jauhojengi. Kun osoittaa jotakuta etusormella, neljä sormea osoittaa itseen.

No montako sornea, häh?!

Vierailija
25/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin vain mietoja. Mites toi ketamiini?

Vierailija
26/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No montako sornea, häh?!

Kuusi.

Vierailija
27/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitää turpansa kiinni näistä jos on omatoimisesti päässyt irti. Olin itse aikanaan pahassa bentsokoukussa ja vieroittauduin itse. Otin vuoden virkavapaata ja ajattelin että nyt tai ei koskaan. Oli karmea eka puoli vuotta, meinasi pää seota, mutta tiputin annosta ja lopulta pääsin irti kokonaan. 

Palasin sitten takaisin töihin, mutta tunsin itseni niin eri ihmiseksi, että lopetin melkein samantien. En koskaan kertonut asiasta kellekään enkä todellakaa työterveydessä. Nyt olen ollut 12 vuotta ilman bentsoja.

Mitä olisi auttanut jos olisin kertonut? Olisin saanut merkinnän ja se olisi pomppinut joka paikassa vastaan. En olisi saanut varmaan edes henkilövakuutustakaan. Parempi siis pitää turpansa kiinni, jos voi hoitaa ongelman itse. Toki jos ei siihen pysty, niin sitten kannattaa varmaan pyytää apua.

Vähän ohis mutta vieroituksen ei tarvitse olla noin vaikea. Se pitää tehdä niin että vieroitusoireita on, mutta ne pysyvät koko ajan siedettävänä. Liian raju vieroitus voi aiheuttaa pitkittyneet vieroitusoireet josta sitten jopa vuosien vaikea oireilu. Kannattaa siis tietää mitä tekee, ja todellakin voi tehdä ihan kotioloissa tuollaisissa tapauksissa kun ei ole haettu päihtymistä vaan koitettu vaan selvitä normaalista elämästä ahdistuksen kanssa, ja elämässä on perusasiat ok. Monella vaan kosahtaa siihen että vieroitus on liian nopea, luulee ettei itsestä ole siihen ja luovuttaa. Vieroitusaikataulu on yksilöllinen, siinä on isoja neurobiologisia eroja miten nopeasti välittäjäainetoiminta aivoissa korjaantuu. Edes lääkärit eivät aina tajua tätä ja runnovat kaikki vaan saman aikataulun läpi surkein tuloksin. Tietoa vierottautumisesta on onneksi jo aika hyvin löydettävissä nykyään netistä. Sen vielä kerron että kriittisin vaihehan on viimeinen annostiputus, se on vaikein vaihe ja kannattaa siis ajaa lääke nollille erittäin varovasti.

Vierailija
28/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä huumeiden viihdekäyttäjiä. Eivätkö he tiedä millaista rikollisuutta huumeisiin liittyy, vai eivätkö välitä? Miten lauantai-illan kivalla voi perustella jopa lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa, prostituutiota ja ihmiskauppaa?

Ei ne oikeasti ole mitään "viihdekäyttäjiä" vaan sama asia huumeiden kanssa, kuin ilmiö nimeltään kaappijuoppo. Kaikki menee erinomaisesti niin kauan kun se ei haittaa työntekoa, mutta se tulee vastaan kyllä ennemmin tai myöhemmin, että haittaa 

Vierailija
29/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki merkinnät, jotka voivat johtaa lapsikaapausbisneksen "huoleen" kannattaa välttää saamatta. Kun tällainen terroristijoukko mellastaa vapaana ja legimisoituna suomessa, niin todellakin kannattaa vältellä kaikkia viranomaisia.

Vierailija
30/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä kun eivät todellakaan pääse omatoimisesti irti, eivät kykene hyväksymään sitä ja antavat sitten addiktion viedä kaiken. Kyllä se avun hakeminen tuossa tilanteessa olisi pelkästään mahdollisuus, ei tuho. Nythän hän tuhoaa elämäänsä ja joka ikinen päivä kierre pohjalle kiihtyy. Ei vaan tajua että se vielä jotenkin siedettävä nykytilanne ei todellakaan tule säilymään vaan koko ajan menee pahemmaksi.

Vierailija
31/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä kun eivät todellakaan pääse omatoimisesti irti, eivät kykene hyväksymään sitä ja antavat sitten addiktion viedä kaiken. Kyllä se avun hakeminen tuossa tilanteessa olisi pelkästään mahdollisuus, ei tuho. Nythän hän tuhoaa elämäänsä ja joka ikinen päivä kierre pohjalle kiihtyy. Ei vaan tajua että se vielä jotenkin siedettävä nykytilanne ei todellakaan tule säilymään vaan koko ajan menee pahemmaksi.

Sitähän tuo päihdeaddiktio on pahimmillaan. Eli ongelman tajuaa itsekin mutta keksii silti vaan syitä miksei tarvitse/voi/just nyt viitsi hakea apua koska sitä ja tätä ja seliseli ja otetaas taas.

Esim. sillanpää ei tuhonnut uraansa pelkällä päihdekäytöllä (koska täysraitista artistia nyt harvemmin näkee muutenkaan) vaan aluksi sillä että julisti just tuota "en minä mitään apua halua, minun käyttöni ei ole ongelma ja lässynlää" jota kansa ei niin hirveästi halua kuunnella idoleiltaan kun tuota kuulee tosielämässäkin. Ja ne muut sillanpään ongelmat paljastui vasta jälkeenpäin. 

Vierailija
32/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se Hesari valittaa, tuntuvat ajattelevan että nämä valkokaulusnarkit ovat jotenkin parempia ihmisiä ja huumeidenkäyttäjiä ja heille pitäisi olla eri säännöt kuin rahvaalle, tuo nainenkin määkii että lastensuojeluilmoituksiakaan ei saisi tehdä nyyh nyyh kyynel olen uhri, vedänpä lisää kamaa. 

Vierailija
33/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua ei haeta, suuri syy on se että luopuessa vanhasta elämäntyylistä tulisi suuria muutoksia. 

Vastuullinen elämäntyyli, ilo, positiivisuus, selkeys, raikkaus ym. ei houkuta eikä sellainen ehkä omasta mielestä olekaan onnellista.

Tietäisitpä miten ihmiset yrittää pakottaa yksilön siihen entiseen muottiin, jos yrittää päästä päihteistä eroon. Saatetaan jopa soitella mahdollisille työpaikoille tms. että tämä elämässä eteenpäin pyrkivä palaisi lähtöpisteeseen.

Vierailija
34/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on julmia, ja riippuvuus on helppo lyömäase. Ihan siviilielämässäkin.

Vierailija
35/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä huumeiden viihdekäyttäjiä. Eivätkö he tiedä millaista rikollisuutta huumeisiin liittyy, vai eivätkö välitä? Miten lauantai-illan kivalla voi perustella jopa lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa, prostituutiota ja ihmiskauppaa?

Ymmärtävät, ja mielellään ostaisivat päihteensä virallisia reittejä pitkin ja maksaisivat niistä verot valtiolle.

Vierailija
36/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanta-arkistoon jää kaikki tiedot loppuelämäksi. Ainiin onhan siellä jo.

Vierailija
37/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua ei haeta, suuri syy on se että luopuessa vanhasta elämäntyylistä tulisi suuria muutoksia. 

Vastuullinen elämäntyyli, ilo, positiivisuus, selkeys, raikkaus ym. ei houkuta eikä sellainen ehkä omasta mielestä olekaan onnellista.

Tietäisitpä miten ihmiset yrittää pakottaa yksilön siihen entiseen muottiin, jos yrittää päästä päihteistä eroon. Saatetaan jopa soitella mahdollisille työpaikoille tms. että tämä elämässä eteenpäin pyrkivä palaisi lähtöpisteeseen.

Nää on just pahimpia. Esim. nykäsen ympärillä taisi roikkua tuota porukkaa joka oli aina vetämässä takaisin bilettämään. Pahimpana tapauksena kait tää yksi toimittaja joka teki sarjassa juttuja seiskaan nykäsen bilesekoiluista muttei hirveästi muistanut jutuissaan mainita omaa rooliaan tuossa sekoilussa. Ja sitten tuo kehtasi ihmetellä että miten ei tullut kutsua matin hautajaisiin. Voi hyvää päivää. 

Vierailija
38/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtävät, ja mielellään ostaisivat päihteensä virallisia reittejä pitkin ja maksaisivat niistä verot valtiolle.

Pedofiilitkin ostaisivat lapset mieluusti virallisia reittejä pitkin ja maksaisivat niistä verot valtiolle.

Vierailija
39/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun pään on tuhonnut pähteillä (huumeilla se onnistuu yleensä todella nopeasti), niin normaali elämä alkaakin olemaan vaikeaa tai jopa täysin mahdotonta. Katsokaapa ihmisiä jotka ovat käyttäneet joskus paljon päihteitä mutta ovat sen jälkeen raitistuneet - jokaisella heistä on jotain päihteiden jälkeensä jättämää ongelmaa.

Vierailija
40/60 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeissa voi olla varmaan paljon raikkaampi olo, kuin selvänä. Alkoholia en tarkoita, kun tuskin tekee kenenkään oloa "raikkaaksi".

Niinpä. Huumeet pistävät pään sekaisin ja koukuttavat nopeasti. Koukkuun jäätyään ihmisen aivot suorastaan huutavat lisää mömmöjä, muuten tulee vieroitusoireita eikä keho toimi niin kuin pitäisi. Toleranssin kasvaessa määriäkin pitää lisätä ja sen jälkeen ollaankin pahassa kierteessä josta ei ole helppoa ulospääsyä.

Huumeiden käyttäjät eivät ole kovinkaan pitkäikäisiä ja siihen on syynsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi